• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena
    Eriksson2013 skrev 2013-03-19 14:43:31 följande:

Hur gör ni med serveringspersonal och så? Det är något som vi har massa funderingar kring... Vilka personer som ska servera och komma och möta upp när maten kommer till lokalen?

Jag tycker veckorna går väldigt fort och de känns som om man glömmer något... Måste även fundera över hur jag vill ha mina naglar.. Om jag vill ha pedikyr eller inte.... hmm många funderingar.....

Vi har lite samma dilemma, hur löser man det. Vart skall ni vara?

Vi tänker oss i dagsläget att man anställer ett par erfarna och har ett par bekanta som ställer upp. Hoppas det går att få ordning på
  • FrökenMäkelä

Vet inte heller hur vi ska lösa med personal. Catering firmorna vi kollat på skriver att de har personal man kan hyra. Men hur många behöver man, hur tidigt och till när. Har inga bekanta man kan få att ställa upp då de är bjudna till bröllopet och vill inte att någon av gästerna ska behöva ställa upp mer än njuta av dagen.

• Eriksson2013

Vi ska vara i en stor lokal som ligger ungefär ca 10 minuter ifrån kyrkan.. Ja precis man vill ju ta några som är lite erfarna.. Ja precis när ska dem komma till lokalen och möta upp maten och hur länge ska dem vara med bland annat.. Hur många ska man ha eller brukar man ha vid servering??

• stormhelen

*phhhhhhu*

Bilen som var vår "sita chans" är bokad. Bilen är jätte fin, men den kostade mer än vad de andra bilarna gjorde så det var därför vi avaktade med den.

Men nu är den bokade iaf. Skrattande  Det  blev en Rolls-Royce PhantomV James Young 1961 som kör oss på vår dag.

Skönt att kunna bocka av det från listan. Det har varit en sten som nu lyfts från mina axlar.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-20 10:25:52 följande:

*phhhhhhu*

Bilen som var vår "sita chans" är bokad. Bilen är jätte fin, men den kostade mer än vad de andra bilarna gjorde så det var därför vi avaktade med den.

Men nu är den bokade iaf. Skrattande  Det  blev en Rolls-Royce PhantomV James Young 1961 som kör oss på vår dag.

Skönt att kunna bocka av det från listan. Det har varit en sten som nu lyfts från mina axlar.

Härligt att det löste sig! Skrattande
  • FrökenMäkelä

*phhhhhhu*

Vad härligt att det löst sig!

Fin bil, fast vi har ju iofs samma dock under namnet Bentley Glad
  • stormhelen

Ja, det är såååååå skönt att det löste sig. =)

FrökenMäkelä skrev 2013-03-20 10:52:57 följande:
    Vad härligt att det löst sig!

Fin bil, fast vi har ju iofs samma dock under namnet Bentley Glad
    Ja, Bently och Rolls var ju egentligen samma sak på den tiden. Vi försökte på en bently (samma typ som vi nu fick) men de sa nej, liksom de andra innan den (fast då var det helt andra bilar).

Men den här känns väldigt bra. Bil modellen är ju typiskt "bröllopig." =)

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-20 11:10:55 följande:

Men den här känns väldigt bra. Bil modellen är ju typiskt "bröllopig." =)

Var tvungen att bildgoogla på bilens namn nu. Jättefin, och som du skriver väldigt "bröllopig"! Skrattande
  • SofiaMagdalena

*phhhhhhu*

Härligt! Skönt att allt ordnade sig eftersom ni inte fick boka så tidigt som ni själva ville!
  • SofiaMagdalena
    Eriksson2013 skrev 2013-03-20 10:09:00 följande:
    Vi ska vara i en stor lokal som ligger ungefär ca 10 minuter ifrån kyrkan.. Ja precis man vill ju ta några som är lite erfarna.. Ja precis när ska dem komma till lokalen och möta upp maten och hur länge ska dem vara med bland annat.. Hur många ska man ha eller brukar man ha vid servering??
    Enligt uppgifter jag fått tidigare brukar en erfaren klara av 15 personer ungefär vid en sittande middag. S
    Kör ni på catering så kanske firman kan fixa med personal och dom har kanske koll på hur många som behövs om ni berättar antalet gäster. 

Om man bor långt från en större stad så får man räkna med reseersättning och då drar det lätt iväg. Nu vet jag inte vart i landet ni skall gifta er. 
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!