• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    Therese89 skrev 2013-03-12 21:36:06 följande:
    Men det är riktigt bra att du kämpar som du gör! Och det är inte lätt att gå ner i vikt, så 13 kg är ju jättebra!

Jag skulle nog velat träna lite mer än vad jag gör, jag tycker det är ganska roligt att jogga, men eftersom jag får otroligt ont i fötterna har jag tyvärr lagt ner det. Men jag har 10-15 minuters promenad från spårvagnen till mitt jobb, så jag försöker att gå den biten istället för att ta bussen. Då får jag i alla fall minst 10 minuters promenad per dag, och det är riktigt bra för att vara mig ;)

Tack! Det är kämpigt och motigt emellanåt men det får det vara och sen tar man nya tag.

Vad har du haft för skor när du joggat? Jag bestämt mig för att börja springa/jobba och fick hem mina skor idag. Det är inte billigt med bra skor men mina har jag beställt från Enlgand och då kommer man undan med halva priset för bra skor.

Men det är ju jättebra att du går istället för att ta bussen, allt man kan röra sig extra är bonus.

• Therese89

FrökenMäkelä: Har använt ett par adidas, men skulle egentligen behövt ilägg i skorna. Men har varit för snål för att skaffa det eftersom jag inte vetat hur länge jag skulle fortsätta med joggingen. Men brukar använda dem när jag går promenader, och det brukar funka :)

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-12 21:13:02 följande:

Tyvärr så tillhör jag katergorin överviktig/fetma. Vägde 105kg när jag börja, är 175cm lång.

Jag har ändrat kosten rejält i alla fall på vardagsdagarna, äter ägg till frukost, lunchen består av en Naturdiet smoothie. Om jag blir hungrig så blir det knäckebröd utan tillbehör för att stilla hungern. På kvällen äter jag riktig mat och försöker tänka på kolhydrater och minska på dem och mer grönsaker. Är mycket lättare sen vi börja med matkasse, framför allt får mer varierad kost. Försöker avstå godis och andra gottigheter så ofta jag kan men har haft dåliga dagar också.

Sen går jag på promenadbandet jag har minst 3ggr/vecka i början orka jag 15min och nu går jag i 30min. Man orkar inte längre inomhus då luften tar slut.

Mitt mål till bröllopet är att komma under 90kg men allt extra jag lyckas gå ner är plus.

Har tidigare alltid varit på gränsen till underviktig men efter sista barnet (har två) så hände det något med kroppen och jag gick inte ner i vikt vad jag än försökte med. Eller joo jag gick ner ca. 20-25kg med cambridge men så köpte vi hus och med packning, flytt och uppackning så gick matvanorna än en gång och skogen.

Drömmen är att komma under 80kg en vacker dag.

Oj vad långt inlägget blev....

Jag tycker att det är så imponerande när man gör en livsstilsförändrig som du gör nu.

Du är super duktig.

Tänk du orkar dubbelt så mycket mot vad du djorde i början. Det är super bra ju!

Jag ska ner till gymmet i morgon. Har inte tränat på typ..... hmm.... 4 månader. Haha

Men nu måste man ju ta tag i det där. Men jag ville vänta tills imorgon för idag har jag suttit med en hemtenta hela dagen (har innan läst massor på det som tentan skulle behandla) så det har mest blivit soffläge idag. =P

• stormhelen
    Therese89 skrev 2013-03-12 21:36:06 följande:
    Tack så mycket!

Jag har/hade en slags timglasfigur innan jag började gå upp i vikt, men för varje kilo har höfterna vandrat längre och längre upp, och midjan är inte som den var för 7 år sedan, innan jag träffade sambon :)
    Haha,nä vem har kroppen sedan innan (eller frö den delen i mitt fall när jag träffade min blivande) man träffade sin respektive?! Flört Inte jag iaf. Men målet är att komma så nära som möjligt. Vi får se hur det går med det. Tyst
  • SofiaMagdalena
    Jenny ac skrev 2013-03-12 20:55:56 följande:
    Hej alla! Jag känner mig lite sent inkommen i tråden men är också en blivande septemberbrud :) Den 7 september är det dags! Vi har varit tillsammans i 9 år, förlovade i 6 år. Och i fjol 121212 blev det lite av en nyförlovning när sambon friade utomhus i vinterkylan :) vi har två små på 3,5 år och 8 månader. Vår planering är väl ungefär så här långt kommen : Kyrka bokad Lokal bokad Catering bokad Bestman, tärna och toastmasters utsedda Provbitar på tårta beställda Förfrågan till fotograf skickad Inbjudningarna till tryck på fredag Förfrågan till dj skickad Frisör och smink bokat Västar till pojkarna inhandlade Tja det var väl det mesta. Det snurrar en massa i huvude hela tiden. Mest handlar det nog om att få en bra planering för våra barn, övernattningar etc, eftersom vi ska ha barnfritt bröllop. Hur gör ni andra som har barn och som ska ha barnfritt bröllop?
    Välkommen välkommen!
    Vart går erat  bröllop av stapeln? :)
  • SofiaMagdalena
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-12 16:59:31 följande:
    Timpriset du fått på offert ser helt rimligt ut, i alla fall med de prisuppgifter jag sett att andra tar på nätet. Men hur mycket vill de ha i reseersättning? Var ganska lång resväg för att få personal.

Varför hyr inte restaurangen ut personal på just eran dag? Kan de rekomendera andra?

Klart man kan kolla med närliggande gymnasium om de är intresserade, vissa skolor har priser för detta.
    Bekanta kanske ställer upp för en mindre peng och mat under kvällen.
    Okej vad bra att det låter vettigt! 

Den ena har ett annat bröllop och den andra hyr inte ut personal på lördagar alls så det är kört där. 
  • Eriksson2013

Min brudbukett kostade 1500 kr och tärnans bukett kostade 500 kr så 2000 tusen för allt :) VI är väldigt nöjda

• FrökenMäkelä

Vet ni vad? Imorgon är det 6månader kvar till den 14:e september vilket är våran dag :)

Men ujujujuj, vad man har mycket var att fixa och tänka på..

Känner att jag får nog ta itu med frisör och make-up biten. Har kollat upp två frisörer i "stan" där vi bor som både utför uppsättning och smink, så tänkte besöka dem i helgen för känna av dem och ev. boka in tid så man har det gjort. Hade varit skönt och kunna göra sakerna på ett ställe så man sparar tid. Sen har jag inte bestämt mig hur jag ska göra med naglar om jag ska göra i gele hos nagelteknolog eller köpa lösnaglar själv och sätta fast, har satt Depends själv tidigare och man ser ingen större skillnad förutom på priset.

• PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-13 21:02:46 följande:

Vet ni vad? Imorgon är det 6månader kvar till den 14:e september vilket är våran dag :)

Känner att jag får nog ta itu med frisör och make-up biten. Har kollat upp två frisörer i "stan" där vi bor som både utför uppsättning och smink, så tänkte besöka dem i helgen för känna av dem och ev. boka in tid så man har det gjort. Hade varit skönt och kunna göra sakerna på ett ställe så man sparar tid. Sen har jag inte bestämt mig hur jag ska göra med naglar om jag ska göra i gele hos nagelteknolog eller köpa lösnaglar själv och sätta fast, har satt Depends själv tidigare och man ser ingen större skillnad förutom på priset.

Oj! 6 månader kvar imorgon alltså. Det hade jag inte en tanke på Vi har ju också 14 september som vår dag. Glad
    Jag ska göra både hår och makeup hos min frisör. Tänkte precis som du att det är skönt att kunna göra det på samma ställe. Jag har redan långa naglar, men kommer troligtvis boka in tid för manikyr någon dag innan bröllopet. Sedan funderar jag på om jag ska ha ett genomskinligt lack eller om jag ska göra fransk manikyr. Är inte så mycket för färgat lack.
  • stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-13 21:02:46 följande:

OMG!

Vad tiden går fort. Vi har också 6 månader kvar imorgon. Helt galet! Solig

Då kommer man ju in på andra halvlek. Mycket kvar att fixa och tiden blir mindre och mindre. Hehe

Jag kommer nog att boka in en manikyr ett par dagar innan bröllopet. Jag kommer nog att ha ett lack som är super ljustrosa, så att det nästan ser naturligt ut. Fransk manikyr blir det nog inte då min blivande inte tycker om det. Några långa naglar jar jag inte då jag tycker att det är jobbigt att ha (de går sönder osv), och sedan tycker inte min m2b om långa naglar häller. Jag vill ju inte att han inte ska tycka om mina naglar så jag får anpassa mig lite efter hans smak (undvika det han ogillar).

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!