FrökenMäkelä skrev 2013-03-12 21:13:02 följande:
Tyvärr så tillhör jag katergorin överviktig/fetma. Vägde 105kg när jag börja, är 175cm lång.
Jag har ändrat kosten rejält i alla fall på vardagsdagarna, äter ägg till frukost, lunchen består av en Naturdiet smoothie. Om jag blir hungrig så blir det knäckebröd utan tillbehör för att stilla hungern. På kvällen äter jag riktig mat och försöker tänka på kolhydrater och minska på dem och mer grönsaker. Är mycket lättare sen vi börja med matkasse, framför allt får mer varierad kost. Försöker avstå godis och andra gottigheter så ofta jag kan men har haft dåliga dagar också.
Sen går jag på promenadbandet jag har minst 3ggr/vecka i början orka jag 15min och nu går jag i 30min. Man orkar inte längre inomhus då luften tar slut.
Mitt mål till bröllopet är att komma under 90kg men allt extra jag lyckas gå ner är plus.
Har tidigare alltid varit på gränsen till underviktig men efter sista barnet (har två) så hände det något med kroppen och jag gick inte ner i vikt vad jag än försökte med. Eller joo jag gick ner ca. 20-25kg med cambridge men så köpte vi hus och med packning, flytt och uppackning så gick matvanorna än en gång och skogen.
Drömmen är att komma under 80kg en vacker dag.
Oj vad långt inlägget blev....
Jag tycker att det är så imponerande när man gör en livsstilsförändrig som du gör nu.
Du är super duktig.
Tänk du orkar dubbelt så mycket mot vad du djorde i början. Det är super bra ju!
Jag ska ner till gymmet i morgon. Har inte tränat på typ..... hmm.... 4 månader. Haha
Men nu måste man ju ta tag i det där. Men jag ville vänta tills imorgon för idag har jag suttit med en hemtenta hela dagen (har innan läst massor på det som tentan skulle behandla) så det har mest blivit soffläge idag. =P