inafina skrev 2013-03-22 18:06:32 följande:
Hej och tack! Haha, det är bara kul att nån frågar. Känns som att jag bara pratar om bröllop med mina vänner så de är säkert trötta på mig ;) Vi gifter oss borgerligt då ingen av oss är troende, men jag har mer och mer börjat fundera på om kyrkan skulle vara ett alternativ ändå. Det är ju så tråkigt att alla inte kan vara med annars. Bara 15 personer. Tråkigt nog ju att man inte kan bjuda alla man vill. Dock så känns det här med psalmer och Gud som något vi har svårt att ha med, så där måste vi ju fundera lite. Men det är bokat i stadshuset ialla fall. Ja visst är den vacker lokalen. Det var mycket därför vi valde det stället, så vi slipper hålla på och inreda så mycket. Dom inreder och så, men inga blommor ingår. Så det fixar vi själva. Van det Nootska är också sjukt fint! Vi har lite samma smak. Vi vill båda ha dem rätt enkla.. Men jag vill ha lite puff i min klänning och Sofia, som min fästmö heter, vill nog ha en som är lite mer fall i. Kan ni inte lägga upp bild på era klänningar eller vad ni har tänkt er. Tycker ni att vi betalar högt kuvertpris för vad vi får? Ni verkar ju få så mycket mer. Å andra sidan kommer vi ju ha fri bar och om vi handlar alkohol för totalt 10.000 och delar på antalet gäster så blir det 200 p.p och lägg till det på 920 som är vårt kuvertpris så ligger vi på nästan samma kuvertpris som pimpim83 så det är väl inte så farligt? Eller? Dukning och linne ingår ju givetvis hos oss också, vilket jag inte skrivit med såg jag. Så det är liksom allt runtom som vi får ordna med själva. Den roliga biten om man säger så ;) Åh, jag längtar så jag spricker, men samtidigt vill man ju bara att det ska vara sommar nu :) Vad har ni tänkt för bröllopsresa? Åker ni direkt? Vi tänkte vänta tills februari nån gång. Herrejisses, man har ju snart inga begrepp om vad som är dyrt eller inte, haha.
Jag tycker att er kuvertavgift är ett bra pris, de flesta brukar ju vara dyrare än så. Tårta är något som inte ingår i vår kuvertavgift så det är något som vi måste lägga till. Det kommer nog att bli en tårta från chokladfabriken. Vi beställde en till min blivandes födelsedag, å´den var sååååååååååå god. (hallon och choklad mouse) MÅSTE HA! Hihi. ^_^
Kommer ni låta varandra att se era klänningar eller kommer ni att hålla på dem tills bröllopet äger rum? Jag kommer inte låta min m2b se min, å´ han vill inte se den innan häller då han vill bli överraskad (men han har fått veta att det är en spetsklänning) så det passar ju bra.
Här kommer min klänning (väntar dock fortfarande på att den ska levereas, har väntat sedan mitten av december då jag beställde den).