• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • FrökenMäkelä
    Therese89 skrev 2013-03-12 19:45:19 följande:
    Har nu fått provat min klänning igen :D Och den känns fortfarande helt rätt :D Tänk nu inte på att den sitter lite snett och midjebandet sitter inte helt rätt heller ;) Och självklart ska den sys upp, den är alldeles för lång :)

Jättefin och sitter perfekt på dig! Tycker inte du ser speciellt överviktig ut i den så den passar verkligen din kroppsform.

Har själv samma bekymmer men har hittills lyckats gå ner 13kg och hoppas hinna gå ner ytterligare 5-6kg tills det är dags för bröllopet.

• Jenny ac

Hej alla! Jag känner mig lite sent inkommen i tråden men är också en blivande septemberbrud :) Den 7 september är det dags! Vi har varit tillsammans i 9 år, förlovade i 6 år. Och i fjol 121212 blev det lite av en nyförlovning när sambon friade utomhus i vinterkylan :) vi har två små på 3,5 år och 8 månader. Vår planering är väl ungefär så här långt kommen : Kyrka bokad Lokal bokad Catering bokad Bestman, tärna och toastmasters utsedda Provbitar på tårta beställda Förfrågan till fotograf skickad Inbjudningarna till tryck på fredag Förfrågan till dj skickad Frisör och smink bokat Västar till pojkarna inhandlade Tja det var väl det mesta. Det snurrar en massa i huvude hela tiden. Mest handlar det nog om att få en bra planering för våra barn, övernattningar etc, eftersom vi ska ha barnfritt bröllop. Hur gör ni andra som har barn och som ska ha barnfritt bröllop?

• stormhelen
    Therese89 skrev 2013-03-12 19:45:19 följande:
    Har nu fått provat min klänning igen :D Och den känns fortfarande helt rätt :D Tänk nu inte på att den sitter lite snett och midjebandet sitter inte helt rätt heller ;) Och självklart ska den sys upp, den är alldeles för lång :)

Va finn du är i din klänning!

Så formlös som du upplever dig stämmer inte alls. Du ser ju ut att ha jätte fina former som klänningen verkligen framhäver.

Å' klänningen kommer att vli ännu bättre när den inte är för lång. =D

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-12 20:45:20 följande:

Jättefin och sitter perfekt på dig! Tycker inte du ser speciellt överviktig ut i den så den passar verkligen din kroppsform.

Har själv samma bekymmer men har hittills lyckats gå ner 13kg och hoppas hinna gå ner ytterligare 5-6kg tills det är dags för bröllopet.

WOW, vad duktig du är som gått ner 13 kg! Bra jobbat!

Jag har "bara" gått ner 7 kg, men har målet att gå ner ca 7 kg till innan bröllopet.

• Therese89
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-12 20:45:20 följande:

Tack! Jag är inte jätteöverviktig, men det hade inte heller skadat om jag gick ner ca 10 kg. Men jag är lite för lat för det och älskar god mat för mycket så jag orkar inte ta tag i det.

Men vad duktig du är! Som sagt, jag hade velat väga 10 kg mindre, men har inte riktigt den motivationen. Men får se, någon gång i livet kanske :) Har du ätit bättre och rört på dig eller har du gått på någon diet? Jag/vi gick på LCHF ett tag 2011, och då gick vi ner, men så blev det jul, och sen semester i Thailand i 3 veckor... och ja, upp gick vågen igen!
  • stormhelen
    Jenny ac skrev 2013-03-12 20:55:56 följande:
    Hej alla! Jag känner mig lite sent inkommen i tråden men är också en blivande septemberbrud :) Den 7 september är det dags! Vi har varit tillsammans i 9 år, förlovade i 6 år. Och i fjol 121212 blev det lite av en nyförlovning när sambon friade utomhus i vinterkylan :) vi har två små på 3,5 år och 8 månader. Vår planering är väl ungefär så här långt kommen : Kyrka bokad Lokal bokad Catering bokad Bestman, tärna och toastmasters utsedda Provbitar på tårta beställda Förfrågan till fotograf skickad Inbjudningarna till tryck på fredag Förfrågan till dj skickad Frisör och smink bokat Västar till pojkarna inhandlade Tja det var väl det mesta. Det snurrar en massa i huvude hela tiden. Mest handlar det nog om att få en bra planering för våra barn, övernattningar etc, eftersom vi ska ha barnfritt bröllop. Hur gör ni andra som har barn och som ska ha barnfritt bröllop?

HEJ och välkomen med i septembergänget!

Jag tycker inte du är så sent ute, det poppar upp folk lite nu och då, vilket är jätte kul. Skrattande

Ni tycks ha kommit minst lika långt som de flesta av oss i er planering.

Vi har väll inte riktigt ett barnfritt bröllop. Vi har satt en åldersgräns på 7 år (då barn i skolåldern tenderar att kunna sitta still på ett helt annat sätt än yngre barn. Flört). Om föräldrarna väljer att ta med sig de arnen som är tillräckligt gammla så blir det inte så många iaf, utan max 4 stycken. Än så länge är det 2 av dom 4 vars föräldrar tackat ja för dem och deas barn. (vi håller på att få in svar på inbjudningarna som vi skcikade ut för ett par veckor sedan).

• FrökenMäkelä

Tyvärr så tillhör jag katergorin överviktig/fetma. Vägde 105kg när jag börja, är 175cm lång.

Jag har ändrat kosten rejält i alla fall på vardagsdagarna, äter ägg till frukost, lunchen består av en Naturdiet smoothie. Om jag blir hungrig så blir det knäckebröd utan tillbehör för att stilla hungern. På kvällen äter jag riktig mat och försöker tänka på kolhydrater och minska på dem och mer grönsaker. Är mycket lättare sen vi börja med matkasse, framför allt får mer varierad kost. Försöker avstå godis och andra gottigheter så ofta jag kan men har haft dåliga dagar också.

Sen går jag på promenadbandet jag har minst 3ggr/vecka i början orka jag 15min och nu går jag i 30min. Man orkar inte längre inomhus då luften tar slut.

Mitt mål till bröllopet är att komma under 90kg men allt extra jag lyckas gå ner är plus.

Har tidigare alltid varit på gränsen till underviktig men efter sista barnet (har två) så hände det något med kroppen och jag gick inte ner i vikt vad jag än försökte med. Eller joo jag gick ner ca. 20-25kg med cambridge men så köpte vi hus och med packning, flytt och uppackning så gick matvanorna än en gång och skogen.

Drömmen är att komma under 80kg en vacker dag.

Oj vad långt inlägget blev....

• Therese89
    stormhelen skrev 2013-03-12 20:56:43 följande:

Va finn du är i din klänning!

Så formlös som du upplever dig stämmer inte alls. Du ser ju ut att ha jätte fina former som klänningen verkligen framhäver.

Å' klänningen kommer att vli ännu bättre när den inte är för lång. =D

Tack så mycket!

Jag har/hade en slags timglasfigur innan jag började gå upp i vikt, men för varje kilo har höfterna vandrat längre och längre upp, och midjan är inte som den var för 7 år sedan, innan jag träffade sambon :)
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-12 21:13:02 följande:

Tyvärr så tillhör jag katergorin överviktig/fetma. Vägde 105kg när jag börja, är 175cm lång.

Jag har ändrat kosten rejält i alla fall på vardagsdagarna, äter ägg till frukost, lunchen består av en Naturdiet smoothie. Om jag blir hungrig så blir det knäckebröd utan tillbehör för att stilla hungern. På kvällen äter jag riktig mat och försöker tänka på kolhydrater och minska på dem och mer grönsaker. Är mycket lättare sen vi börja med matkasse, framför allt får mer varierad kost. Försöker avstå godis och andra gottigheter så ofta jag kan men har haft dåliga dagar också.

Sen går jag på promenadbandet jag har minst 3ggr/vecka i början orka jag 15min och nu går jag i 30min. Man orkar inte längre inomhus då luften tar slut.

Mitt mål till bröllopet är att komma under 90kg men allt extra jag lyckas gå ner är plus.

Har tidigare alltid varit på gränsen till underviktig men efter sista barnet (har två) så hände det något med kroppen och jag gick inte ner i vikt vad jag än försökte med. Eller joo jag gick ner ca. 20-25kg med cambridge men så köpte vi hus och med packning, flytt och uppackning så gick matvanorna än en gång och skogen.

Drömmen är att komma under 80kg en vacker dag.

Oj vad långt inlägget blev....

Men det är riktigt bra att du kämpar som du gör! Och det är inte lätt att gå ner i vikt, så 13 kg är ju jättebra!

Jag skulle nog velat träna lite mer än vad jag gör, jag tycker det är ganska roligt att jogga, men eftersom jag får otroligt ont i fötterna har jag tyvärr lagt ner det. Men jag har 10-15 minuters promenad från spårvagnen till mitt jobb, så jag försöker att gå den biten istället för att ta bussen. Då får jag i alla fall minst 10 minuters promenad per dag, och det är riktigt bra för att vara mig ;)
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!