Therese89 skrev 2013-03-08 16:55:32 följande:
Tack så mycket! Jag tror den kommer bli bra i slutändan, när jag provade den var den självklart för lång och jag behöver köpa bättre underkläder, men får kontakta sömmerskan snart :)
Ja, då var det nog satäng, har som sagt ingen koll på sånt alls.
Jag tänkte på det igår kväll, att det kanske hade varit bättre om jag hade provat flera klänningar innan jag bestämde mig. Men som m2b sa, tänk om jag hade provat en massa som inte var lika bra som den jag valde, och när jag väl bestämt mig så skulle den ursprungliga varit såld. Då hade jag ändå stått på noll. Och idag när jag har funderat lite, så känns den rätt bra ändå. Får se om känslan håller i när jag får prova den igen nästa söndag :)
Nu är det "bara" ringen kvar, som det "stora". Eller ja, har lite problem med bröllopstårta också. Jag/vi kan inte bestämma oss om vi vill ha några enkla (men goda!) tårtor från exempelvis ICA, eller köpa en dyrare, men finare bröllopstårta. Det finns ett ställe i Uddevalla som gör bröllopstårtor som vi funderar på att kolla upp, men eftersom vi själva bor i Göteborg är det inte bara att åka förbi och prata med de som jobbar. Men vi får ta en lördagsutflykt någon gång :) Har tänkt att ringa och beställa provsmaker och hoppas att man kan hämta ut dessa på lördagar också :)
Hittar man den rätta klänningen så finns det ingen anledning att prova fler tycker jag.
Härligt att du bara behöver vänta i ett par dagar till tills du får prova den igen. =D
Ja, det där med tårta är lite klurigt. Vi har bestämt oss för (efter många om och men) att vi ska ha enkla och goda tårtot. De kommer inte vara vita eller nått sådant. Vi tycker att smaken är viktigare än utsendet. De där snygga tårtotna som man ser en massa bilder på brukar tendera att inte vara så goda då de främst består av sockerkaksbotten som är smaksatt på olika sätt. Detta för att de ska kunna ha de snygga formerna. Då kan man inte ha t.ex. mouse - eller grädd tårtor, då sjuneker de bara ihop.
Tårtorna kommer vi beställa från chokladfabriken, och då köper vi ett x- antal "vanliga" tårtot. Det käns så onödigt att betala mer för SAMMA tårta bara för att det heter "bröllopstårta."
Så här ser tårtan ut.

Innehåller:
Mörk chokladmousse, hallonmousse och limemarinerade hallon på tunn chokladbotten.
Vi beställde den då min m2b fyllde år, så då provsmakade vi den. Vi hade då vid det tillfället bjudit våra föräldrar på lunch så de fick ju då också provsmaka bröllopstårtan och fick aggera dommare. Alla tyckte om den, så vi kör på den. Helt ärligt så är det den godaste tårtan jag har ätigt. MUMMMS! 
Vi kommer att ha denna cake topper på tårtan:

Jag älskar den. Den förmedlar liksom allt. Kärlek, ömhet, romantik, sensualitet.
Fick tipset i en tårt-tråd här på bt att klippa till tjockare sugrör som är nån milimeter lägre än tårtan som man sedan sänker/ trycker ner i tårtan (man har då flera sådan sugrörsbitar som man sänker ner i tårtan), sedan så ställer man figurinen på sugrören. Då sjunker inte tårtan ihop av tyngden från den. Annars så kanske man kan prata med chokladfabriken om det, om de har en bättre lösning (om det inte kostar extra).