• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-03-05 21:22:30 följande:
    Halloj brudar! 

Fina ni är i kklänningar och ord. Känns fint att stödet finns vad det än gäller.
    Hos oss händer inte mycket, jag klär konservburkar i spets och min karl letar skor och fluga. Annars har min dator gått sönder med all inspiration och planering vilket ju inte är jättekul men det ger lite distans till allt och nu får vi börja om :P
    Har köpt ett par marinblå ballerinaskor som jag tänkte ha så det känns bra. :)
    Var hittade du dina marinblåa ballerinaskor?
  • stormhelen
    Roosen2013 skrev 2013-03-05 21:55:00 följande:
    Hej alla september brudar!
    Här kommer en till! Jag och min bilvande skall vigas den 21 september och vi är så glada.
    Vi har hunnit bestämma det mesta och bestält en del. Vi kommer ha ett litet bröllop då vi inte har intresse av ett större, det kommer bli ett Tea bröllop med fika efter vigseln.

Jag har tittat in denna tråd ett tag och bestämde mig för att också vara med Glad

Välkommen till september tråden.

Mysigt med ett lite mindre bröllop. Vi kommer att ha ett lite störrre. Vi har bjudit 73 personer, men vi vet inte hur många det blir än. Vi skickade ut inbjudningarna för exakt en vecka sedan, och det är 13 stycken som svarat hittils. 11 kommer på både vigsel och festen och 2 kommer bara på vigseln (de kommer då att precis ha fått sin lilla flicka som beräknas att komma till världen 14 augusti), så de ville inte vara borta hela dagen och kvällen. Vilket man kan förstå. =)

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-05 20:35:02 följande:

OMG!

Vi har just fått reda på att vi vunnit en brudbukett från Blomstersmycket till ett värde av 1200:-

Vi anmälde oss till den under bröllopsmässan.

Så nu slipper man tänka på att behöva betala den. =D

Nu behöver vi bara betala för tärnbuketterna och corsage.

Trevlig överraskning så här på en tisdag.

Grattis! Vad kul. Skrattande
  • PimPim83
    Roosen2013 skrev 2013-03-05 21:55:00 följande:
    Hej alla september brudar!
    Här kommer en till! Jag och min bilvande skall vigas den 21 september och vi är så glada.
    Vi har hunnit bestämma det mesta och bestält en del. Vi kommer ha ett litet bröllop då vi inte har intresse av ett större, det kommer bli ett Tea bröllop med fika efter vigseln.

Jag har tittat in denna tråd ett tag och bestämde mig för att också vara med Glad
    Välkommen! Vi ska också ha ett litet bröllop. 18 personer blir vi sammanlagt. Glad
  • Eriksson2013

Alla verkar ha hunnit en bra bit i sin planering :)

Det vi har klart är:
    * Kyrka
    *Präst
    * Festlokal
    * tärna
    *bestman
    * Datum & tid
    *fotograf
    * tårtan är bokad
    * En som ska spela instrument och en som ska sjunga
    * har skickat ut alla inbjudningskort
    * Bil från kyrkan till festen
    * Tiara
    *Bröllopsskor
    *Psalmer till vigseln

Ska kolla brudklänning, kläder till brudgummen och kläder till tärnan nu på lördag.

De vi har kvar:
    * Catering
    * brudbukett
    * Boka håruppsättning till brud och tärna
    * Vigselring
    * Hindersprövning
    * Bordsdukning
    * Gå igenom vigselakten med alla inblandade
    * Festprogram m.m

Är säkert saker jag glömt :) VI har bjudit 85 stycken sammanlagt och vi är just nu 42 stycken med mig och min sambo..

Hur har ni tänkt med alkohol, dricka m.m
    Ska ni ha bar eller självservering?

• stormhelen
    Eriksson2013 skrev 2013-03-06 13:06:50 följande:

Vi kommer att bjuda på skumpa till brudskålen samt dryck till maten och kaffe. (det ingår i "paketpriset" för festlokalen så att säga - dvs. festlokalen i sig är gratis men man måste köpa all mat och dryck från festlokalen). Utöver det så får gästerna betala för övrig dryck (de tar både kort och kontant)i en bemannad bar till lokalens priser. Det blir helt enkelt för dyrt om vi ska ha öppen bar det går inte.

Men några fördelar med att inte bjuda på all alokohol är att folk tenderar att dricka lite mindre = folk blir inte lika berusade = att de som tenderar att bli dryga eller göra bort sig då de dricker minnimeras då de inte blir för berusade. Utan då håller det sig på en mer "städad" nivå.

Nackdelarna skulle då vara att folk kan tycka att vi är snåla som inte bjuder på drickat. Folk måste tänka på att inte svepa i sig vinet på en gång då det bara är ett X-antal glas / rätt.

Men tycker de att vi är snåla så får de väll tycka det. Det är DYRT att bjuda många på en 3 rätters meny + tårta. Jag ger katten i att de tycker att vi är snåla OM de nu tycker det. {#emotions_dlg.djavulsk}

• SofiaMagdalena
    emelieparstam skrev 2013-03-05 21:58:07 följande:
    Var hittade du dina marinblåa ballerinaskor?
    På skopunkten, 149:- mockaimitaion så "hej svettiga fötter", Tänker lägga in ett par tunna lädersulor i och lite så för att göra dem extra sköna.
  • SofiaMagdalena
    Eriksson2013 skrev 2013-03-06 13:06:50 följande:
    Vi har ca 55 gäster och planerar att bjuda på drickan till maten, brudskål och avec till tårtan. Därefter betalbar av samma anledningar som Stormhelen skriver. Man kan ju försöka undvika ett fylleslag som det lätt blir om allt är gratis. 

Välkommen föresten! 
  • FrökenMäkelä
    Vi blir ca 85 gäster och vi kommer bjuda på allt från välkomst bål, mousserande när vi anländer, dricka till maten och till festen.

Så det blir självservering som gäller för vår del. Ska handla drickan i Tyskland men när det inhandlade är slut då får man hålla sig till vatten vilket förhoppningsvis inte behövs.
  • Roosen2013

Tack alla för välkomnadet! Kul att många har samma datum som vi Skrattande
    Ja vi ville ha ett mysigt litet bröllop med tårta och kaffe, men alla är vi olika Flört

Har inte hunit så långt i planeringen ännu, sitter nu och funderar på inbjudan förtillfället. Tänkte skicka ut dem runt sista maj.
    Vi vill ju att det skall fram gå att den inte kommer bli någon middag eller fest utan enbart fika. Vad tycker ni om denna inbjudan?

Ni inbjudes att med Er närvaro bevittna vigselakten mellan

NN & NN

Vigseln kommer ske i Norra Sandsjö kyrkan

lördagen den 21 september 2013

klockan 15.00

Efter vigseln bjuds det till tårta samt kaffe i församlingsgården

Svara senast den 23 augusti

till NN telefonnummer

07*****

Klädkod: Finkläder

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!