• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • emelieparstam
    Anna Nea skrev 2013-02-26 16:57:38 följande:
    Hej alla!

Tänkte att även jag skulle hoppa in på den här tråden då jag och min sambo äntligen har bestämt oss för att september 2013 är då den stora dagen skall infalla.

Har sett att ni verkligen kommit olika långt i er planering och vi är precis i startgroparna.
    Har bestämt oss för kyrka och tittat på ett par fina lokaler. har inte helt bestämt datum ännu då det beror på vilken lokal det blir. Kyrkan är ledig varje lördag så där kan vi välja och vraka än så länge. Lutar dock åt den 21:e som det ser ut nu. Har bestämt oss för ett ganska enkelt bröllop för ca 60 gäster. Viktigast för oss är en rolig fest, men det är klart att jag vill ha en vacker klänning också=)

Vi har bestämt oss för att inom två veckor besluta om vilken lokal vi vill ha. Då känns det som att man mer kan börja se bröllopet framför sig. Göteborg är föresten platsen där allt sker.

Har redan följt tråden ett tag och hittat en massa tips och bra tankar och idéer.

Massa kramar till er alla... 
    Välkommen till tråden!

Man får verkligen mycket tips och ideer här!

Hoppas ni hittar vilken lokal ni vill ha!

kramar
  • emelieparstam
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-26 13:15:38 följande:
    Självklart! 

Nu är det min tur att vara snurrig. Jag har börjat fundera på om jag skall strunta i slöja och uppsatt hår och ha en lång fläta som frisyr istället. Skall försöka hitta bilder men sponatan, vad tror ni?
    Jag har i dagsläget bystlångt hår.
    absolut kan du ha en fläta som går från ena sidan till andra men att den kanske är lite lockig och sen flätar man in det. Hoppas du hittar någon bild hittar du ingen så ska jag leta fram vad jag menar =)

kram
  • Therese89

Vill bara komma in och säga hej här i tråden. Den 28/9 är det dags för bröllop efter 7 år tillsammans :) Fästmannen friade (helt oväntat, han hade varit anti förlovning och giftermål innan) i december 2012, så vi håller på traditionen med bröllop inom ett år :) Men som vi kände, vi vill ju ändå göra det någon gång, varför inte göra det på en gång då :) Bröllopet kommer bli ganska enkelt men med många gäster, ca 100 st inklusive barn/bebisar. Kyrka, lokal och hotell för långväga gäster är färdigt, men det är allt. Vi ska snart börja kika på lite klänningar och ringar :) Det är väldigt kul att läsa om er andra, hur olika långt alla har kommit i planeringen :)

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-26 13:15:38 följande:
    Självklart! 

Nu är det min tur att vara snurrig. Jag har börjat fundera på om jag skall strunta i slöja och uppsatt hår och ha en lång fläta som frisyr istället. Skall försöka hitta bilder men sponatan, vad tror ni?
    Jag har i dagsläget bystlångt hår.

Jag tycker att en lång fläta låter hur bra som helst.

Om du vill ha en längre fläta än den längd på håret som du har så kan du ju sätta i löshår som du låter fläta in i flätan så att säga så blir den ju längre.

Jag har sett jätte fina bilder på långa flätor.

Här kommer några som mitt öga fastnat för. Solig

• stormhelen
    Therese89 skrev 2013-02-26 21:40:37 följande:
    Vill bara komma in och säga hej här i tråden. Den 28/9 är det dags för bröllop efter 7 år tillsammans :) Fästmannen friade (helt oväntat, han hade varit anti förlovning och giftermål innan) i december 2012, så vi håller på traditionen med bröllop inom ett år :) Men som vi kände, vi vill ju ändå göra det någon gång, varför inte göra det på en gång då :) Bröllopet kommer bli ganska enkelt men med många gäster, ca 100 st inklusive barn/bebisar. Kyrka, lokal och hotell för långväga gäster är färdigt, men det är allt. Vi ska snart börja kika på lite klänningar och ringar :) Det är väldigt kul att läsa om er andra, hur olika långt alla har kommit i planeringen :)

Välkommen till tråden! Glad

Vad härligt att ha kvar klänningsletandet. Det var roligt!

Jag har hittat och lagt handpenning på min klänning, väntar dock fortfarande på att den ska bli färdigsydd och skickas till butiken där jag köpte den. Den beräknas vara klar månadskiftet mars/april. *Längtar*

Vet du vad för ringar som ni vill ha?

Ska båda ta en förlovningsring eller är det bara du?

• Therese89
    stormhelen skrev 2013-02-26 22:02:34 följande:

Välkommen till tråden! Glad

Vad härligt att ha kvar klänningsletandet. Det var roligt!

Jag har hittat och lagt handpenning på min klänning, väntar dock fortfarande på att den ska bli färdigsydd och skickas till butiken där jag köpte den. Den beräknas vara klar månadskiftet mars/april. *Längtar*

Vet du vad för ringar som ni vill ha?

Ska båda ta en förlovningsring eller är det bara du?

Tack!

En jättedum fråga, men för en som aldrig har varit intresserad av brudklänningar förrän nu så är jag lite nyfiken; brukar klänningarna i butikerna vara provklänningar och så sys en helt ny klänning upp i min storlek (som det är på TLC:s "Say yes to the dress") eller beror detta på butik till butik? :)

Och din klänning är jättefin! Såg den i "Visa DIN brudklänning" tråden, och det är en liknande jag kan tänka mig (Om det då passar på min kroppsform). Jag gillar verkligen spetsen på den!

Angående ringen/ringarna blev det en liten felskrivning när jag skrev på mobilen; vi har redan varsin förlovningsring, det är vigselring till mig vi ska leta efter :)
  • emelieparstam
    Therese89 skrev 2013-02-26 21:40:37 följande:
    Välkommen till tråden!

Så kul att ha kvar ringar och klänningen.

Jag håller på med min klänning ska prova den på söndag så vi får se hur den sitter och om jag passar i den.
    Min ring har jag nog inte helt bestämt innu.. Men jag har till Juni på mig =)
  • stormhelen
    Therese89 skrev 2013-02-27 07:16:40 följande:
    Tack!

En jättedum fråga, men för en som aldrig har varit intresserad av brudklänningar förrän nu så är jag lite nyfiken; brukar klänningarna i butikerna vara provklänningar och så sys en helt ny klänning upp i min storlek (som det är på TLC:s "Say yes to the dress") eller beror detta på butik till butik? :)

Och din klänning är jättefin! Såg den i "Visa DIN brudklänning" tråden, och det är en liknande jag kan tänka mig (Om det då passar på min kroppsform). Jag gillar verkligen spetsen på den!

Angående ringen/ringarna blev det en liten felskrivning när jag skrev på mobilen; vi har redan varsin förlovningsring, det är vigselring till mig vi ska leta efter :)

Tack så mycket! Vad roligt att du minns den, det var ju ett tag sedan som jag la upp den. Solig

Det var inte alls en dum fråga. Jag undrade över samma sak innan jag hade gått iväg och provat klänningar. Ja, det brukar vara så att de som är i butiken är provexemmplar.

Det kan vara därför som det är bra att vara ute i god tid då dett kan ta mellan 2 - 6 månader att sy upp klänninen som man vill ha. Min klänning kommer att ta ca 4 månader att sy upp.

Haha, jaha så kan det bli ibland. ^^

Vad är det för ring du har nu? OCH vad för typ av vigselring är det som du vill ha?

• FrökenMäkelä

Vad kul att det är fler som kommer till oss September brudpar, Välkomna!

Efter att ha läst när ni andra ska skicka era inbjudningar så börjar jag fundera på om man kanske skulle ta och skicka dem tidigare än vi planerat. Vi har "tänkt" skicka dem April/Maj men osa är den 16:e juni så det kanske är försent?

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-27 10:16:06 följande:
    Vad kul att det är fler som kommer till oss September brudpar, Välkomna!

Efter att ha läst när ni andra ska skicka era inbjudningar så börjar jag fundera på om man kanske skulle ta och skicka dem tidigare än vi planerat. Vi har "tänkt" skicka dem April/Maj men osa är den 16:e juni så det kanske är försent?

Det är väll brukligt att man senast ska skicka inbjudningskorten en månad innan bröllopet. Så att skicka dem i april/ maj är fortfarande att vara ute i god tid. Glad

Behöver ni inte skicka ut korten tidigare så kan ni ju skicka era kort då ni tänkt er.

Anledningen till at vi skickat ut våra kort så tidigt (hjälp nu pirrade det till i magen, det är idag som folk får hem sina) är att vi ska ha möte med festlokalen och kokarna som jobbar där för att fastställa menyn i månadsskiftet maj/juni. Eftersom vi ska ha en trerätters meny med personal som serverar så behöver vi veta exakt hur många som kommer och vilka som ska ha speciella menyer efter behov (t.ex. allergier, vegetrianer, barnvänligare menyer i form av portionsstorlek och/ eller något som barn tycker bättre om att äta om de är lite kräsna osv).

Om vi inte hade behövt veta allt detta inför mötet så hade vi inte skickat våra kort än. Då hade vi nog skickat dem runt samma tid som er. Flört

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!