• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-24 12:16:30 följande:
    Då var de dax och gå på bröllopsmässan med 2 av mina 3 tärnor =)

Hoppas att ni tyckte bröllopsmässan var givande. Om inte det så hoppas jag iaf att ni hade super roligt och att det var en rolig upplevelse.

Det sistnämnda tyckte jag att det var iaf. Solig

• kitkät
    stormhelen skrev 2013-02-22 08:00:19 följande:

Då har ni ju kommit en bra bit på vägen. ^^

Ja, jag tycker inte häller att det är lätt det där med frisör och smink. I nuläget har jag bokat två frisörer (där man även kan göra sminkningen). Jag får avboka en av dem när jag har bestämt mig. =P

Det är ju så svårt att veta vilka som är bra. Hur vet man det?

Man vill ju inte precis chansa på en sådan viktig dag.

Va jobbigt att inte ha hittat rätt klänning. Vet du vilken typ av modell som du tycker om?

Du finner nog din klänning ska du se. ;)

Nä, man vill ju gärna inte chansa på bröllopsdagen. Det enda sättet att veta säkert är ju egentligen genom att få provuppsättning, men jag läste här i tråden att man inte kan få det hos Björn Axén. Men samtidigt så är dom ju populära, så dom borde vara duktiga. 

Jag tror att jag ska sminka mig på Makeup Store, ska nog ringa dit imorgon och boka dit, så får jakten på frisör fortsätta tills jag hittar någon som känns rätt. Det finns en frisör som jag har hört gott om, som kan komma hem till en på bröllopsdagen, men han tar 2800 kr för bruduppsättning. Är det ett OK pris?  

Vad gäller brudklänning så vill jag absolut inte ha en axelbandslös. Jag vill ha en v-ringad klänning fram och djup urringning i ryggen. Detta är några av mina inspirationsbilder:

Har du köpt brudklänning ännu? Om jag inte minns fel så tror jag att du har lagt upp en bild på din klänning i en annan tråd? 
  • kitkät

Jag ser att ni delar med er av era inspirationsbilder för brudbuketten, så jag passar på att dela med mig av mina också :) Kan tillägga att färgtemat för vårt bröllop är aprikos/brun/vit.

Ursäkta att det är så stora bilder... 

• stormhelen
    kitkät skrev 2013-02-24 22:30:26 följande:
    Nä, man vill ju gärna inte chansa på bröllopsdagen. Det enda sättet att veta säkert är ju egentligen genom att få provuppsättning, men jag läste här i tråden att man inte kan få det hos Björn Axén. Men samtidigt så är dom ju populära, så dom borde vara duktiga. 

Jag tror att jag ska sminka mig på Makeup Store, ska nog ringa dit imorgon och boka dit, så får jakten på frisör fortsätta tills jag hittar någon som känns rätt. Det finns en frisör som jag har hört gott om, som kan komma hem till en på bröllopsdagen, men han tar 2800 kr för bruduppsättning. Är det ett OK pris?  

Vad gäller brudklänning så vill jag absolut inte ha en axelbandslös. Jag vill ha en v-ringad klänning fram och djup urringning i ryggen. Detta är några av mina inspirationsbilder:

Har du köpt brudklänning ännu? Om jag inte minns fel så tror jag att du har lagt upp en bild på din klänning i en annan tråd? 

Jätte vackra klänningar du har som inspiration. Jätte snyggt med djup rygg.

Ja, jag tycker att det låter som ett helt okey pris för att frisören ska komma hem till dig.

Vad skönt att göra sig i ordning hemma. =)

Jag kommer antagligen att gör mig i ordning hos frisören. Då är jag mer på rätt plats då vi ska ha bröllopet inne i stan.

Ja, jag har köpt min klänning (la upp den i tråden visa din klänning för ett tag sedan), den skulle bli klar någon gång i mars eller april. =D

Men den får nog hänga kvar hos dem på bröllopsbutiken ett tag.... eller så tar jag hem den. Vet inte om jag kommer att kunna ha den kvar där. Haha Oskyldig

kitkät skrev 2013-02-24 22:35:37 följande:
    Jag ser att ni delar med er av era inspirationsbilder för brudbuketten, så jag passar på att dela med mig av mina också :) Kan tillägga att färgtemat för vårt bröllop är aprikos/brun/vit.

Ursäkta att det är så stora bilder...

Jätte fina insperationsbilder du har på blommorna. Väldigt fina färger!

Jag tycker absolut inte det gör något att bilderna är stora, det är bara bra tycker jag. Då ser man ju dem ordentligt! =D

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-24 21:18:48 följande:

Hoppas att ni tyckte bröllopsmässan var givande. Om inte det så hoppas jag iaf att ni hade super roligt och att det var en rolig upplevelse.

Det sistnämnda tyckte jag att det var iaf. Solig

Var väl inte jätte givande men en rolig upplevelse mina tärnor fick lite tips själva till deras framtida bröllop någon gång ;)

Men vi hade kul och hittade tärnklänningarna som ska beställas =)  inte den bästa bilden men en bild iaf ;)

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-24 23:01:50 följande:
    Var väl inte jätte givande men en rolig upplevelse mina tärnor fick lite tips själva till deras framtida bröllop någon gång ;)

Men vi hade kul och hittade tärnklänningarna som ska beställas =)  inte den bästa bilden men en bild iaf ;)

Haha, ja vi tyckte inte häller att det var så givande. en en rolig upplevelse.

Gifter man sig bara en gång så hör det liksom till att gå på mässa. Jag hade nog ångrat mig om jag inte hade gått. Då hade man funderat på hur det skulle vara osv.

Jätte snygg klänning. Väldigt elegant.

Dina tärnor kommer att bli jätte snygga i dem. Hur många tärnor var det nu du hade? Vist skulle de väll ha samma klänning? Eller är det jag som kommer ihåg fel?! =P

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-24 23:05:35 följande:

Haha, ja vi tyckte inte häller att det var så givande. en en rolig upplevelse.

Gifter man sig bara en gång så hör det liksom till att gå på mässa. Jag hade nog ångrat mig om jag inte hade gått. Då hade man funderat på hur det skulle vara osv.

Jätte snygg klänning. Väldigt elegant.

Dina tärnor kommer att bli jätte snygga i dem. Hur många tärnor var det nu du hade? Vist skulle de väll ha samma klänning? Eller är det jag som kommer ihåg fel?! =P

Jag har tre tärnor och alla tre kommer ha samma klänning =)  2 st provade idag i Jönköping och 1 provar på tisdag i Malmö, dem är köpta i Malmö men bor nu i Jönköping. ( kommer egentligen från malmö ;) ) Så min brudklänning köps i malmö med =)

Jag är så glad att alla tyckte om den och den satt så snyggt på dem =)
    Så dem kommer ha denna klänning med en armband till och svarta skor och sen håret nersläppt lockigt i dropform bakåt med ett pärlspänne där bak alla tre =)

Skönt och kryssa bort en till sak från listan ;)
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-24 23:12:55 följande:
    Jag har tre tärnor och alla tre kommer ha samma klänning =)  2 st provade idag i Jönköping och 1 provar på tisdag i Malmö, dem är köpta i Malmö men bor nu i Jönköping. ( kommer egentligen från malmö ;) ) Så min brudklänning köps i malmö med =)

Jag är så glad att alla tyckte om den och den satt så snyggt på dem =)
    Så dem kommer ha denna klänning med en armband till och svarta skor och sen håret nersläppt lockigt i dropform bakåt med ett pärlspänne där bak alla tre =)

Skönt och kryssa bort en till sak från listan ;)

Jag har också tre tärnor! =)

Det låter som att det kommer att bli väldigt bra alltihop tillsammans.

Kommer se väldigt snyggt ut att tärnorna ser enhetliga ut. =)

Mina tärnor får däremot bestämma själva hu deras klänningar ska se ut, de ända riktlinjerna jag gett dem är att klänningen ska vara rosa (de får själva bestämma vilken nyans av rosa de vill ha) och att klänningen går till knäna som kortast. Den får gärna vara längre.

Så jag får bli överraskad med hur de ser ut. ^_^

Det ska bli spännande. =)

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-24 23:40:39 följande:

Jag har också tre tärnor! =)

Det låter som att det kommer att bli väldigt bra alltihop tillsammans.

Kommer se väldigt snyggt ut att tärnorna ser enhetliga ut. =)

Mina tärnor får däremot bestämma själva hu deras klänningar ska se ut, de ända riktlinjerna jag gett dem är att klänningen ska vara rosa (de får själva bestämma vilken nyans av rosa de vill ha) och att klänningen går till knäna som kortast. Den får gärna vara längre.

Så jag får bli överraskad med hur de ser ut. ^_^

Det ska bli spännande. =)

okej, men de står för klänningarna själva? Dem betalar 500 kr ovh vi resten sa att klänningar i vanliga fall till bröllop kostar runt 500 kr om man ska köpa själv. så vi betalar 798 kr per klänning själva. dem kostade inte mer än 1298 kr.
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-25 10:13:03 följande:
    okej, men de står för klänningarna själva? Dem betalar 500 kr ovh vi resten sa att klänningar i vanliga fall till bröllop kostar runt 500 kr om man ska köpa själv. så vi betalar 798 kr per klänning själva. dem kostade inte mer än 1298 kr.

Ja, de betalar sina klänningar själva. De tyckte att vi ändå har så många andra utgifter.

Har de redan en klänning som de vill ha hemma så går det bra.

Då kan de välja själva efter egen smak och plombok.

De har fått väldigt fria händer. (det enda de behöver följa är klädkoden - som alla andra och att klänningen har någon nyans av rosa).

Jag tycker att så länge man är överrens med sina tärnor så spelar inte uppläget någon roll. Men om jag hade bestämt exakt vad de skulle ha på sig så skulle vi givetvis betala eller hjälpa till att betal (som ni gör) deras klänningar.

Men mina tärnor har väldigt olika kropsform att en klänningsmodell skulle inte passa på dem alla. En är väldigt liten dvs. kort och nästan inga former alls lite rektangulär i sin kroppsform. Den andra har mer en timglas figur men är ändå slank. Den tredje är lite större än de andra och har väldigt mycket former - mycket höfter och bröst och så.

Därför var det bara lättast att ge dem fria tyglar så att de får hittar en klänning som de tycker om (om de inte redan har en då), och som passar just dem.

Däremot så ska jag nog köpa en prisent till dem. Det lutar mot ett halsband med en pärla, eller ett sett med halsband och örhängen.

Funderar på dessa.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!