• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • PimPim83
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-21 08:52:40 följande:

Vad ska ni ha för buketter? Eller hur ser era inspirationsbilder ut?

Jag kommer troligtvis att ha en liten vit bukett. Antingen kommer jag ge floristen fria händer så länge buketten är liten och vitt är den dominerande färgen, eller så blir det en bukett med några få vita avalanche-rosor. Vi får se vad det blir. :)
  • emelieparstam
    MiaMiniMe skrev 2013-02-20 21:50:01 följande:
    Hindersprövning ;D
    den ligger faktiskt hemma och på skirven och klar ska bara skickas när de går ;)
  • stormhelen
    kitkät skrev 2013-02-21 13:39:28 följande:
    Här är en till septemberbrud! 

Vi ska gifta oss den 27 sept (ja, en fredag) i Mariefreds kyrka och sedan hålla bröllopsfesten i en festlokal som heter Panorama. Det blir ett syrianskt/svenskt bröllop då min fästman är svensk.

Det vore kul att få följa med här i tråden! Glad 

Välkommen till oss septemberbrudar! Glad

Jätte kul att vi blir fler som kan insperera varandra.  ^^

Vi höll just nu dels på att "redovisa" hur långt vi komit i planeringen - så vad har ni gjort hitills? =)

• kitkät
    stormhelen,

Såhär långt har vi kommit i planeringen:
    Festlokal  Cateringfirma  (ingår i festlokalen) Kyrka  Valt ut konditoriet som ska baka vår cupcakes-tårta Bil (rolls royce)  Dj (svensk/västerländsk musik)  Liveband (syriansk musik)  Fotograf & Filmkamerateam  Just nu är jag på jakt efter en hårstylist för bruduppsättning. Jag har nästan bestämt mig för att boka sminkning på Make-up Store. Men det är svårare med frisör tycker jag. 

Och jag har ännu inte hittat min drömklänning, så jag börjar faktiskt känna mig lite stressad över det.  
  • stormhelen
    Harkitkät skrev 2013-02-22 00:42:47 följande:
    stormhelen,

Såhär långt har vi kommit i planeringen:
    Festlokal  Cateringfirma  (ingår i festlokalen) Kyrka  Valt ut konditoriet som ska baka vår cupcakes-tårta Bil (rolls royce)  Dj (svensk/västerländsk musik)  Liveband (syriansk musik)  Fotograf & Filmkamerateam  Just nu är jag på jakt efter en hårstylist för bruduppsättning. Jag har nästan bestämt mig för att boka sminkning på Make-up Store. Men det är svårare med frisör tycker jag. 

Och jag har ännu inte hittat min drömklänning, så jag börjar faktiskt känna mig lite stressad över det.  

Då har ni ju kommit en bra bit på vägen. ^^

Ja, jag tycker inte häller att det är lätt det där med frisör och smink. I nuläget har jag bokat två frisörer (där man även kan göra sminkningen). Jag får avboka en av dem när jag har bestämt mig. =P

Det är ju så svårt att veta vilka som är bra. Hur vet man det?

Man vill ju inte precis chansa på en sådan viktig dag.

Va jobbigt att inte ha hittat rätt klänning. Vet du vilken typ av modell som du tycker om?

Du finner nog din klänning ska du se. ;)

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-21 19:13:41 följande:
    den ligger faktiskt hemma och på skirven och klar ska bara skickas när de går ;)

Oj, vilken otroligt bra framförhållning ni har!

Skickade de hem blanketten eller kunde man skriva ut den själv?

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-22 08:01:39 följande:

Oj, vilken otroligt bra framförhållning ni har!

Skickade de hem blanketten eller kunde man skriva ut den själv?

Jag passade på och skriva ut dem när jag var hos mina svärföräldrar för jag har ingen skrivare. Så tänkte när jag ändå har dem hemma både hindersprövning och namnbyte.
  • emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-22 08:00:19 följande:

Då har ni ju kommit en bra bit på vägen. ^^

Ja, jag tycker inte häller att det är lätt det där med frisör och smink. I nuläget har jag bokat två frisörer (där man även kan göra sminkningen). Jag får avboka en av dem när jag har bestämt mig. =P

Det är ju så svårt att veta vilka som är bra. Hur vet man det?

Man vill ju inte precis chansa på en sådan viktig dag.

Va jobbigt att inte ha hittat rätt klänning. Vet du vilken typ av modell som du tycker om?

Du finner nog din klänning ska du se. ;)

Tips på hur man väljer Frisör.

Har något bildgalleri att kunna se olika bilder på uppsättningar där man ser hur dem gjort.

Känner att man trivs bra med frisören och kommer överens.

Kanske hört någon som kan rekomendera någon där ni bor.

Jag själv är  frisör och när jag blir bokad av kunden som ska gifta sig så vill jag lära känna personen klippa och färga henne någon gång innan så man känner håret med.

Hoppas ni hittar någon som ni trivs med och känner att de här blir bra =)
  • PimPim83

Så här långt har vi kommit.

Lokal för vigsel och middag bokad (då ingår även dukning, dekorationer osv) Vigselförrättare klar Gästlistan är klar Preliminärt tidschema för kvällen klart Premliminär bordsplacering klar Inbjudningskortens utformning klar Fotografen är bokad Frisör är bokad Tårta bestämd (ingår i kuvertpriset i lokalen) Min klänning är köpt och hänger här hemma (kinaklänning)

Det vi ska ta tag i närmast är att bestämma menyn för bröllopsmiddagen, kontakta en solist till vigseln, boka make up till mig och bestämma när vi ska skicka ut inbjudningarna.

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-02-20 22:42:21 följande:
    Jätte fina bilder!

Och vilka härliga skor du hade på dig. =)

Tack tack! Det var svinkallt! -15grader något sånt 

Buketten är den stora knäckfrågan för det flesta av oss verkar det som. och att dömma av våra favoritblommor har vi alla valt helt fel månad :P Men men det finns så mycket fint där ute.

Här är mitt inspirationskollage för min bukett just nu

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!