stormhelen skrev 2013-02-25 11:06:57 följande:
Ja, de betalar sina klänningar själva. De tyckte att vi ändå har så många andra utgifter.
Har de redan en klänning som de vill ha hemma så går det bra.
Då kan de välja själva efter egen smak och plombok.
De har fått väldigt fria händer. (det enda de behöver följa är klädkoden - som alla andra och att klänningen har någon nyans av rosa).
Jag tycker att så länge man är överrens med sina tärnor så spelar inte uppläget någon roll. Men om jag hade bestämt exakt vad de skulle ha på sig så skulle vi givetvis betala eller hjälpa till att betal (som ni gör) deras klänningar.
Men mina tärnor har väldigt olika kropsform att en klänningsmodell skulle inte passa på dem alla. En är väldigt liten dvs. kort och nästan inga former alls lite rektangulär i sin kroppsform. Den andra har mer en timglas figur men är ändå slank. Den tredje är lite större än de andra och har väldigt mycket former - mycket höfter och bröst och så.
Därför var det bara lättast att ge dem fria tyglar så att de får hittar en klänning som de tycker om (om de inte redan har en då), och som passar just dem.
Däremot så ska jag nog köpa en prisent till dem. Det lutar mot ett halsband med en pärla, eller ett sett med halsband och örhängen.
Funderar på dessa.
jag har tänkt och göra ett armband till dem =)