• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-22 08:51:34 följande:
    Tips på hur man väljer Frisör.

Har något bildgalleri att kunna se olika bilder på uppsättningar där man ser hur dem gjort.

Känner att man trivs bra med frisören och kommer överens.

Kanske hört någon som kan rekomendera någon där ni bor.

Jag själv är  frisör och när jag blir bokad av kunden som ska gifta sig så vill jag lära känna personen klippa och färga henne någon gång innan så man känner håret med.

Hoppas ni hittar någon som ni trivs med och känner att de här blir bra =)
    Jag har bokat tid på den frisörsalongen som jag brukar klippa mig på (Björn Axen), men då är det inte "min" frissör som gör uppsättningen. Nackdelen med Axen är att de inte gör provuppsättningar - läskigt! =P Sedan så vet jag att det inte är alla frisörer som gör det. Men å´andra sidan så vet jag att de på Axen är super duktiga. Men jag skulle ändå ha velat ha fått SE hur det ser ut innan. Den andra frisören (där klipper min m2b sig - och han tycker att det är bra, men jag har ingen egen erfarenhet av stället) gör både provuppsättningar och provsminkning. Men när jag var där för att boka så fick jag inte några bra vibbar. Det kändes lite som att tjejen jag talade med tyckte att det mest var jobbigt att jag var där. Hon var inte så hjälpsam som man kanske hade önskat. 

Det lutar mot att det blir Axen även om det kostar ca 600 kr mer.

• stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-22 19:53:58 följande:
    Tack tack! Det var svinkallt! -15grader något sånt 

Buketten är den stora knäckfrågan för det flesta av oss verkar det som. och att dömma av våra favoritblommor har vi alla valt helt fel månad :P Men men det finns så mycket fint där ute.

Här är mitt inspirationskollage för min bukett just nu

Fy vad kallt. *brrrrrr*

Jätte söta blommor. Jag har själv kollat på något likannde både vad gäller färg och form, dock så tror jag att jag vill ha dominerande krämfärgade och vita blommor med en liten skvätt rosa. ^^

• emelieparstam

Till stormhelen:: Erfarenheten jag har av Björn axen så hade jag helt klart valt dem fast de inte gör en Provuppsättning, de är nog för att de blir inte samma när man väl står där på bröllops dagen. Blir mycket bättre och finare. Vad kostar de på Björn axen? Lycka till!

• stormhelen
    emelieparstam skrev 2013-02-23 09:01:57 följande:
    Till stormhelen:: Erfarenheten jag har av Björn axen så hade jag helt klart valt dem fast de inte gör en Provuppsättning, de är nog för att de blir inte samma när man väl står där på bröllops dagen. Blir mycket bättre och finare. Vad kostar de på Björn axen? Lycka till!

Jo, jag har hört att det beror på att det är högst troligt att uppsättningen inte blir samma sak 2 ggr.

Det blir antagligen Björn Axen, det känns lite tryggare.

Haha, herre gud vad nojjig man blir. =P

Det fanns lite olika priser på Björn Axen beroende på vem som gör uppsättningen. Men det är ju ganska så dyrt i och med att det är Axen.

Jag har bokat en tjej som heter Maria Boström som ska vara väldigt duktig tydligen. Hon gör både smink och hår. Kostar 5300:-

• emelieparstam
    stormhelen skrev 2013-02-23 09:18:35 följande:

Jo, jag har hört att det beror på att det är högst troligt att uppsättningen inte blir samma sak 2 ggr.

Det blir antagligen Björn Axen, det känns lite tryggare.

Haha, herre gud vad nojjig man blir. =P

Det fanns lite olika priser på Björn Axen beroende på vem som gör uppsättningen. Men det är ju ganska så dyrt i och med att det är Axen.

Jag har bokat en tjej som heter Maria Boström som ska vara väldigt duktig tydligen. Hon gör både smink och hår. Kostar 5300:-

Nej jag vet att dem tar rätt bra betalt, men dem är grymt duktiga. visst är de dyrt men vet man att de är duktiga och vet vad dem gör så blir allt bra =)
  • FrökenMäkelä
    Stormhelen - här nere i lilla skåne land jag bor i så även om vissa frisörer inte har "provuppsättning" i priset så gör de det till halva kostnaden av vad bruduppsättningen kostar. Så hör med dem. Om det t.ex är en frisyr du är osäker på om du passar i så kanske det är värt. Eller kolla upp någon annan frisör som gör festuppsättningar, brukar vara mycket billigare så du kan få en känsla för din frisyr.
  • FrökenMäkelä
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-22 19:53:58 följande:
    Här är mitt inspirationskollage för min bukett just nu

Fina buketter du har som inspiration.
  • stormhelen

Här kommer mina insperationsbilder för blommor.

De är MÅNGA. ^^

• SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-02-23 13:18:21 följande:

Här kommer mina insperationsbilder för blommor.

De är MÅNGA. ^^

Åh! Ljuvliga :)  
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!