• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    Fröken Fräken skrev 2013-02-25 20:01:06 följande:
    Såklart! Smart. Den kommer att bli glam-fab! Det verkar vara en enhällig jury här i tråden.

Ja det tycks det ju vara. Skrattande

Det är bra att ni finns som kan reda ut tankarna på en. Jag var helt snurrig förut.

Men nu börjar tankarna reda ut sig. =)

Tack fr att ni tagit er tid att tycka till. Det är väldigt rart av er ALLA!

• thomazine

Hej fina brudar!

Efter att ha smygföljt den här tråden ett tag så hoppar jag också in nu 28/9 blir jag och min sambo Herr o Fru.
    Igår kom våra kort o kuvert vi beställt, så nu väntar jag bara på att vår kompis som jobbar på tryckeri ska trycka innehållet. Därefter ska det klippas o klistras, tjohoo! Vi satte OSA 14e juli, men nu är jag tveksam om det är för lång tid tills den 14/7 om vi skickar ut korten om ca 3-4 veckor? Vill ju skicka inbjudningarna nuuuu hihi Hur har ni andra gjort?

Och Stormhelen, vilken vacker hårkam! Etsy är en guldgruva!

• SofiaMagdalena
    thomazine skrev 2013-02-26 10:32:10 följande:

Hej fina brudar!

Efter att ha smygföljt den här tråden ett tag så hoppar jag också in nu 28/9 blir jag och min sambo Herr o Fru.
    Igår kom våra kort o kuvert vi beställt, så nu väntar jag bara på att vår kompis som jobbar på tryckeri ska trycka innehållet. Därefter ska det klippas o klistras, tjohoo! Vi satte OSA 14e juli, men nu är jag tveksam om det är för lång tid tills den 14/7 om vi skickar ut korten om ca 3-4 veckor? Vill ju skicka inbjudningarna nuuuu hihi Hur har ni andra gjort?

Välkommen välkommen!
    Vi skickar i mitten/slutet maj och har osa 1 augusti. 
  • SofiaMagdalena
    stormhelen skrev 2013-02-25 20:10:02 följande:

Det är bra att ni finns som kan reda ut tankarna på en. Jag var helt snurrig förut.

Men nu börjar tankarna reda ut sig. =)

Tack fr att ni tagit er tid att tycka till. Det är väldigt rart av er ALLA!

Självklart! 

Nu är det min tur att vara snurrig. Jag har börjat fundera på om jag skall strunta i slöja och uppsatt hår och ha en lång fläta som frisyr istället. Skall försöka hitta bilder men sponatan, vad tror ni?
    Jag har i dagsläget bystlångt hår.
  • stormhelen

NU har vi postat våra inbjudningskort! Skrattande Pirrigt!

Hoppas att det inte är någon som krånglar eller så (man har ju läst en del trådar här på BT där gästerna har betet sig illa då inbjudningskorten skickats ut). =P

Hej fina brudar!

Välkommen hit till oss september brudar.

Härligt med lite friska vindar här. ^_^

Vi postade våra inbjudningskort idag och har OSA:t 30 april. Då har gärsterna drygt 2 månader på sig att hinna svara. Så om ni skickar ut era inbjudningar i mars och har ert OSA i juni, så kanske det är lite för långt svartstid. Jag tycker vårat på två månader är på gränsen att vara lite väl långt.

Nackdelen med att gästerna har en lång tid på sig att OSA gör att folk tenderar att inte svara på en gång då man har så gott om tid på sig att svra, det är ju inget som man "måste" göra på en gång. Sedan kommer vardagen in och så glömmer man bort att svara. Brudparet blir irriterade över att folk inte har OSA:t och måste då själva kontakta dem för att höra om de kommer eller inte.

Så jag skulle nog råda dig att antingen skicka ut inbjudningarna senare eller att ha ert OSA tidigare.

Hur går det annars för er i er planering?

Hur långt har ni kommit?

Vad har ni för färg tema?

• Anna Nea

Hej alla!

Tänkte att även jag skulle hoppa in på den här tråden då jag och min sambo äntligen har bestämt oss för att september 2013 är då den stora dagen skall infalla.

Har sett att ni verkligen kommit olika långt i er planering och vi är precis i startgroparna.
    Har bestämt oss för kyrka och tittat på ett par fina lokaler. har inte helt bestämt datum ännu då det beror på vilken lokal det blir. Kyrkan är ledig varje lördag så där kan vi välja och vraka än så länge. Lutar dock åt den 21:e som det ser ut nu. Har bestämt oss för ett ganska enkelt bröllop för ca 60 gäster. Viktigast för oss är en rolig fest, men det är klart att jag vill ha en vacker klänning också=)

Vi har bestämt oss för att inom två veckor besluta om vilken lokal vi vill ha. Då känns det som att man mer kan börja se bröllopet framför sig. Göteborg är föresten platsen där allt sker.

Har redan följt tråden ett tag och hittat en massa tips och bra tankar och idéer.

Massa kramar till er alla... 

• stormhelen
    Anna Nea skrev 2013-02-26 16:57:38 följande:
    Hej alla!

Tänkte att även jag skulle hoppa in på den här tråden då jag och min sambo äntligen har bestämt oss för att september 2013 är då den stora dagen skall infalla.

Har sett att ni verkligen kommit olika långt i er planering och vi är precis i startgroparna.
    Har bestämt oss för kyrka och tittat på ett par fina lokaler. har inte helt bestämt datum ännu då det beror på vilken lokal det blir. Kyrkan är ledig varje lördag så där kan vi välja och vraka än så länge. Lutar dock åt den 21:e som det ser ut nu. Har bestämt oss för ett ganska enkelt bröllop för ca 60 gäster. Viktigast för oss är en rolig fest, men det är klart att jag vill ha en vacker klänning också=)

Vi har bestämt oss för att inom två veckor besluta om vilken lokal vi vill ha. Då känns det som att man mer kan börja se bröllopet framför sig. Göteborg är föresten platsen där allt sker.

Har redan följt tråden ett tag och hittat en massa tips och bra tankar och idéer.

Massa kramar till er alla... 

Välkommen till tråden! Skrattande

Roligt att vi blir fler.

Jag tycker att det är bra att vi är i lite olika fas av vårt planerande, då kan vi dra nytta av varandras erfarenheter. Speciellt du då som är precis i startgropparna. Flört

Det låter lite som att ni iaf har hittat några lokaler som ni är intresserade av!?

Lista upp fördelarna och nakdelarna mot varandra för de olika lokalerna så kommer ni nog fram till ett bra beslut.

Vi hade tur och hittade rätt lokal på en gång. Gång avstånd från kyrkan, hade allt vi ville ha osv. Så för oss blir det ett stadsbröllop. Hade igentligen från början tänkt mig att vi skulle vigas och ha festen typ i skärgården, men det skulle dra iväg alldeles för mycket och sedan var det lite krångligt att ta sig dit osv.

Så då bestämde vi oss för Södermalm, Stockholm där vi träffades, förlovade oss och bodde. Då knyter vi ihop säcken med att även ha vigsel och festen där. ^^

• emelieparstam

Hej fina brudar!

Välkommen!

Vi kommer skicka ut våra om 2 veckor så blir runt den 12-15 mars  och sen har vi osa den 2 juni. så ungefär 10 veckor på sig.
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!