NU har vi postat våra inbjudningskort!
Pirrigt!
Hoppas att det inte är någon som krånglar eller så (man har ju läst en del trådar här på BT där gästerna har betet sig illa då inbjudningskorten skickats ut). =P
thomazine skrev 2013-02-26 10:32:10 följande:
Hej fina brudar!
Efter att ha smygföljt den här tråden ett tag så hoppar jag också in nu
28/9 blir jag och min sambo Herr o Fru.
Igår kom våra kort o kuvert vi beställt, så nu väntar jag bara på att vår kompis som jobbar på tryckeri ska trycka innehållet. Därefter ska det klippas o klistras, tjohoo! Vi satte OSA 14e juli, men nu är jag tveksam om det är för lång tid tills den 14/7 om vi skickar ut korten om ca 3-4 veckor? Vill ju skicka inbjudningarna nuuuu hihi
Hur har ni andra gjort?
Och Stormhelen, vilken vacker hårkam! Etsy är en guldgruva!
Välkommen hit till oss september brudar.
Härligt med lite friska vindar här. ^_^
Vi postade våra inbjudningskort idag och har OSA:t 30 april. Då har gärsterna drygt 2 månader på sig att hinna svara. Så om ni skickar ut era inbjudningar i mars och har ert OSA i juni, så kanske det är lite för långt svartstid. Jag tycker vårat på två månader är på gränsen att vara lite väl långt.
Nackdelen med att gästerna har en lång tid på sig att OSA gör att folk tenderar att inte svara på en gång då man har så gott om tid på sig att svra, det är ju inget som man "måste" göra på en gång. Sedan kommer vardagen in och så glömmer man bort att svara. Brudparet blir irriterade över att folk inte har OSA:t och måste då själva kontakta dem för att höra om de kommer eller inte.
Så jag skulle nog råda dig att antingen skicka ut inbjudningarna senare eller att ha ert OSA tidigare.
Hur går det annars för er i er planering?
Hur långt har ni kommit?
Vad har ni för färg tema?