emelieparstam skrev 2013-02-27 07:44:25 följande:
Välkommen till tråden!
Så kul att ha kvar ringar och klänningen.
Jag håller på med min klänning ska prova den på söndag så vi får se hur den sitter och om jag passar i den.
Min ring har jag nog inte helt bestämt innu.. Men jag har till Juni på mig =)
Jag/vi ska nog börja kolla lite klänningar nästa vecka, skulle egentligen velat börja tidigare men eftersom fästmannen har innebandymatcher nästan varje lördag och på söndagarna är butikerna ofta stängda så har vi inte hunnit än :(
stormhelen skrev 2013-02-27 07:55:33 följande:
Tack så mycket! Vad roligt att du minns den, det var ju ett tag sedan som jag la upp den. 
Det var inte alls en dum fråga. Jag undrade över samma sak innan jag hade gått iväg och provat klänningar. Ja, det brukar vara så att de som är i butiken är provexemmplar.
Det kan vara därför som det är bra att vara ute i god tid då dett kan ta mellan 2 - 6 månader att sy upp klänninen som man vill ha. Min klänning kommer att ta ca 4 månader att sy upp.
Haha, jaha så kan det bli ibland. ^^
Vad är det för ring du har nu? OCH vad för typ av vigselring är det som du vill ha?
Som jag skrev ovan vill jag börja kolla så fort som möjligt, ska förhoppningsvis kolla i första butiken redan nästa torsdag om inget oväntat händer (om fästmannen behöver jobba övertid eller så)
Just nu har jag en halvslät förlovningsring i rött guld. Den är slät och "slipad" i ett lite snett mönster, Smyckas Classic kollektion :) Jag vill gärna ha en vigselring med stenar, har klippt ut lite inspirationsbilder i en pärm så hoppas jag hittar någon som passar med förlovningsringen.