• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    Roosen2013 skrev 2013-03-06 17:25:39 följande:
    Vi vill ju att det skall fram gå att den inte kommer bli någon middag eller fest utan enbart fika. Vad tycker ni om denna inbjudan?

Ni inbjudes att med Er närvaro bevittna vigselakten mellan

NN & NN

Vigseln kommer ske i Norra Sandsjö kyrkan

lördagen den 21 september 2013

klockan 15.00

Efter vigseln bjuds det till tårta samt kaffe i församlingsgården

Svara senast den 23 augusti

till NN telefonnummer

07*****

Klädkod: Finkläder

Jag tycker att det ser bra ut. Det är tydligt att det bar gäller fika (tårta och kaffe). Så de borde inte förvänta sig mer än så.

Dock så bör ni tänka över om ni ska ha en klädkod "finkläder" som är lite hemmasnickrat så att säga. Vad betyder "finkläder"? Det kan ju tolkas lite hur som helst. Finkläder kan betyda en sak för någon men något helt annat för någon annan.

Det kan göra gästerna osäkra med vad de ska ha på sig, vilket kan göra att de känner sig obekväma om de är över - eller underklädda.

De mer formella benämningarna tex: "Kavaj,"  "kostym," "mörk kostym," "frak," osv kan man ju kolla upp vad de betyder om man är osäker då de är de ofeciella klädkoderna.

Kanske något att fudera över.

Om ni vill ha "finkläder" som jag förstår det uppklätt men inte för uppklätt, så skulle jag nog snarare använda mig av klädkoden "kavaj" vilket betyder just det. Lite snyggare klädd än vanligt men man behöver inte komma i kostym och långklänning precis.

• Brud i september

Hej jag hittade den här tråden alldeles nys och vart glad då jag och min sambo gifter oss i september. Vi har vart ett par i 9 år och bröllopet äger rum den 21 september. Jag ser att dom flesta har kommit väldigt långt med sina planeringar medan vi ligger en bit efter. Det vi har hunnit med är: Kyrka och tid Klänning Lokal Dj Beställt inbjudnings kort( kommer om en vecka) Gästerna Så om någon har kommit längre och har några förslag blir jag jätte glad! Vi gifter oss i Stockholm

• FrökenMäkelä
    Roosen2013 skrev 2013-03-06 17:25:39 följande:
    Tack alla för välkomnadet! Kul att många har samma datum som vi Skrattande
    Ja vi ville ha ett mysigt litet bröllop med tårta och kaffe, men alla är vi olika Flört

Har inte hunit så långt i planeringen ännu, sitter nu och funderar på inbjudan förtillfället. Tänkte skicka ut dem runt sista maj.
    Vi vill ju att det skall fram gå att den inte kommer bli någon middag eller fest utan enbart fika. Vad tycker ni om denna inbjudan?

Ni inbjudes att med Er närvaro bevittna vigselakten mellan

NN & NN

Vigseln kommer ske i Norra Sandsjö kyrkan

lördagen den 21 september 2013

klockan 15.00

Efter vigseln bjuds det till tårta samt kaffe i församlingsgården

Svara senast den 23 augusti

till NN telefonnummer

07*****

Klädkod: Finkläder

Ser klart och tydligt ut vad ni bjuder på. Men jag hade uteslutit klädkod när det är enklare tillställning efter vigseln. Tror nog att era gäster ändå tänker sig för vad de tar på sig inför eran dag.

• emelieparstam
    Brud i september skrev 2013-03-06 21:28:51 följande:
    Hej jag hittade den här tråden alldeles nys och vart glad då jag och min sambo gifter oss i september. Vi har vart ett par i 9 år och bröllopet äger rum den 21 september. Jag ser att dom flesta har kommit väldigt långt med sina planeringar medan vi ligger en bit efter. Det vi har hunnit med är: Kyrka och tid Klänning Lokal Dj Beställt inbjudnings kort( kommer om en vecka) Gästerna Så om någon har kommit längre och har några förslag blir jag jätte glad! Vi gifter oss i Stockholm
    Välkommen till oss här i tråden!

Vi gifter oss samma datum =) 

Tycker ni ändå kommit en bit på vägen  med er planering. Du får gå tillbaka någon sida så ser du vad vi har gjort och så =)

• PimPim83
    Brud i september skrev 2013-03-06 21:28:51 följande:
    Jag tycker att det låter som ni har kommit en bra bit på väg. Känns inte som om vi har gjort speciellt mycket mer än ni och vi gifter oss 14 september. Välkommen till tråden förreten! :)
  • Therese89

Jag har hittat min klänning nu :D Köpte den tredje klänningen jag provade :) Jag hade tänkt mig en med spets utan släp, men det blev en glansig med släp istället ;) Men den satt väldigt fint på mig, och när hon satte upp håret i en klämma för att testa lite slöjor kände till och med jag mig fin :)

Jag var lite stressad innan för att jag ens inte hade börjat kolla efter klänningar, när ni andra redan har köpt och så vidare, men nu är det i alla fall en sak mindre att tänka på :)

• stormhelen
    Therese89 skrev 2013-03-07 17:55:48 följande:
    Jag har hittat min klänning nu :D Köpte den tredje klänningen jag provade :) Jag hade tänkt mig en med spets utan släp, men det blev en glansig med släp istället ;) Men den satt väldigt fint på mig, och när hon satte upp håret i en klämma för att testa lite slöjor kände till och med jag mig fin :)

Jag var lite stressad innan för att jag ens inte hade börjat kolla efter klänningar, när ni andra redan har köpt och så vidare, men nu är det i alla fall en sak mindre att tänka på :)

Vad härligt att du har hittat din klänning!  Skrattande

Du får lägga upp en bild (om du har) så att vi får se dig i din klänning. (Jag är alltid nyfiken Flört )

Haha, ja det är vanligt att det inte riktigt blir som man har tänkt sig. Jag hade tex sett framför mig en klänning i satäng, men det sltade med en spetsklänning. ^_^

• Therese89
    stormhelen skrev 2013-03-07 18:01:24 följande:

Vad härligt att du har hittat din klänning!  Skrattande

Du får lägga upp en bild (om du har) så att vi får se dig i din klänning. (Jag är alltid nyfiken Flört )

Haha, ja det är vanligt att det inte riktigt blir som man har tänkt sig. Jag hade tex sett framför mig en klänning i satäng, men det sltade med en spetsklänning. ^_^

Jag glömde fråga när jag hade klänningen på mig om man fick ta kort, men jag ska hämta den nästa vecka (alltså ingen beställningsklänning) så kan jag försöka ta kort när jag har den på mig till helgen eller så :) Ville egentligen ta hem den idag, men på grund av platsbrist i lägenheten får jag vänta tills jag och sambon ska hem till mina föräldrar, där den kommer att hänga tills bröllop :) Eller ja, tills jag ska lämna in den till sömmerskan :) Nackdelen är att klänningen kommer att hänga i Uddevalla, sömmerskan som försäljaren rekommenderade finns i Mölnlycke :)

Haha, det är sant, det blir sällan som man tänkt sig :)
  • stormhelen
    Therese89 skrev 2013-03-07 19:04:42 följande:
    Jag glömde fråga när jag hade klänningen på mig om man fick ta kort, men jag ska hämta den nästa vecka (alltså ingen beställningsklänning) så kan jag försöka ta kort när jag har den på mig till helgen eller så :) Ville egentligen ta hem den idag, men på grund av platsbrist i lägenheten får jag vänta tills jag och sambon ska hem till mina föräldrar, där den kommer att hänga tills bröllop :) Eller ja, tills jag ska lämna in den till sömmerskan :) Nackdelen är att klänningen kommer att hänga i Uddevalla, sömmerskan som försäljaren rekommenderade finns i Mölnlycke :)

Haha, det är sant, det blir sällan som man tänkt sig :)

Gud så härligt att det inte var en beställningsklänning, så att du får ta hem den så snart.

Då kan man ju titta på den lite då och då när andan faller på. Flört

Hur långt är det till den där sömerskan från er? Hur lång  tid tar det att åka dit liksom?

Vad var det för matrial på klänningen? Jag vet inte riktigt om jag fattade det. Tungan ute

Får din blivande se den innan bröllopet eller håller du den hemlig tills stora dagen?

Min klänning håller jag hemlig. De enda som vet hur den ser ut är mina tärnor som var med då jag provade/ köpte den.

• Therese89
    stormhelen skrev 2013-03-07 19:28:35 följande:

Gud så härligt att det inte var en beställningsklänning, så att du får ta hem den så snart.

Då kan man ju titta på den lite då och då när andan faller på. Flört

Hur långt är det till den där sömerskan från er? Hur lång  tid tar det att åka dit liksom?

Vad var det för matrial på klänningen? Jag vet inte riktigt om jag fattade det. Tungan ute

Får din blivande se den innan bröllopet eller håller du den hemlig tills stora dagen?

Min klänning håller jag hemlig. De enda som vet hur den ser ut är mina tärnor som var med då jag provade/ köpte den.

Det är ungefär 9 mil emellan Uddevalla och Mölnlycke. Klänningen kommer hänga hos mina föräldrar i Uddevalla (bröllopet kommer även vara där) på grund av att de har ett stort hus och vi har endast en liten lägenhet :)

Jag kan absolut ingenting om olika tyger, men kan tänka mig att det är satäng/siden liknande :)

Han har sett den, han var med när jag köpte den :) Det skulle vara kul om han hade sett den först på bröllopsdagen, men eftersom mina tärnor (mina 12 och 13 åriga systrar) och min mamma bor i Uddevalla så blev det lättare rent praktiskt att han var med. Han kommer säkert att glömma hur den ser ut ändå ;)

Provade du många klänningar innan du bestämde dig?
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!