• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Therese89
    Roosen2013 skrev 2013-03-09 16:31:07 följande:
    Hej igen!
    Nu har vi varit i Jönköping och jag bestämde mig för att köpa kläningen i alla fall. Som visa på pekar är det dyrare att köpa via butik men jag är så nöjd och min blivande behövde inte änns tid att tänka, den var min!

Så här ser den ut:

Det är en fransk kläning så de hade bara en inne, men blomorna skall bort!

Sedan han vi även köpa en gästbok då vi fått tips från en vän att det fans en som passar med temat och vi är jätte nöjda.
    Är så glad!Skrattande
    Jättefin klänning!
  • stormhelen
    Roosen2013 skrev 2013-03-09 16:31:07 följande:

Fin klänning!

Fick du ta med dig den på en gång eller kommer den att dröja?

• Roosen2013
    Therese89 skrev 2013-03-09 17:26:20 följande:
    Jättefin klänning!
    Tack!
    stormhelen skrev 2013-03-09 17:30:02 följande:

Fin klänning!

Fick du ta med dig den på en gång eller kommer den att dröja?

Tack så mycket! Jag fick den på en gång, behöver inte vänta! Känns så skönt!
  • Eriksson2013

Igår var vi och provade brudklänning, klänning till tärnan och sen kläder till min sambo. Hittade min drömklänning och jag är så lycklig :) betalat och klart så de känns skönt :) ska boka frisör i veckan och prata lite om blombukett också... En liten fråga, har ni hyrt era klänningar eller köpt?

• stormhelen
    Eriksson2013 skrev 2013-03-10 07:56:13 följande:
    Igår var vi och provade brudklänning, klänning till tärnan och sen kläder till min sambo. Hittade min drömklänning och jag är så lycklig :) betalat och klart så de känns skönt :) ska boka frisör i veckan och prata lite om blombukett också... En liten fråga, har ni hyrt era klänningar eller köpt?

Vad härligt att du har hittat din klänning. Skrattande

Det är alltid skönt när man kan bocka av grejjor på listan. Mindre saker att göra.

För att svara på din fråga: Jag köpte min klänning.

Det som ligger närmast för mig att fixa nu är transport. Vi vill ha en veteranbil.

Jag försökte för nån månad eller så, men fick då svaret att det var för långt in i framtiden att boka, och att jag skulle höra av mig igen i mars. Så på måndag ska jag skicka en förfrågan igen.

Ska ni andra ha någon form av transport på er stora dag?

• PimPim83
    Eriksson2013 skrev 2013-03-10 07:56:13 följande:
    Vad härligt att du hittade din drömklänning!

Jag har köpt en sk "Kinaklänning" från Landy Bridal. Måste säga att jag är riktigt överraskad över kvaliteten och hur välsydd den är med tanke på att jag bara betalade 1500 kr inkl frakt. Har tidigare provat Lilly-klänningar och vad jag kunde se och känna var det ingen skillnad mellan min klänning och Lilly-klänningarna.

Jag tänkte också ta tag i det där med bukett snart. Vet att jag vill ha en liten bukett och att den ska vara vit, men exakt hur den ska se ut vet jag inte.
  • PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-10 09:19:08 följande:

Ska ni andra ha någon form av transport på er stora dag?

Vi har börjat diskutera det där med transport men inte kommit fram till något ännu. Vi gifter oss och har bröllopsmiddagen i samma lokal så vi kommer inte att behöva förflytta oss efter vigseln. Dessutom ska vi fotograferas i och omkring lokalen ca 2 timmar innan vigseln. Vi kommer alltså redan vara i området när gästerna kommer, så ingen kommer se oss "ankomma" till lokalen. Ingen kommer se oss när vi lämnar lokalen heller så där behövs ingen "speciell" transport.

Vi vill ju inte åka i egen bil dit och hem, och taxi känns lite trist så vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Kanske be en släkting köra oss i vanlig bil. Dessutom ar vi börjat fundera på vem som kör mig till och från frisören. Man vill ju gärna ta ett glas champange när man blir fixad och det känns inte helt bra att sätta sig i bilen och köra därifrån sen.

Vi får helt enkelt fortsätta fundera på transport. Det är inte helt lätt...
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-03-10 09:24:51 följande:
    Jag tänkte också ta tag i det där med bukett snart. Vet att jag vill ha en liten bukett och att den ska vara vit, men exakt hur den ska se ut vet jag inte.

Håller också på att fundera på det där med bukett och blommor.

Vet du vad för blommor du vill ha i din bukett?

Jag har knappt någon koll på vilka blommor som finns i september. Men som jag förstår det så är det ju inte den bästa "blommånaden"  precis.

Jag skulle vilja ha ranunkel och pioner. Men de finns ju inte då. Gråter

Så jag funderar på hortensia, rosor..... och något mer kanske som t.ex.orkide,  fresia och prärieklockor . (vet inte om de två sistnämnda finns i september).

Buketten ska vara krämfärgad och ljus ljust rosa.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-10 09:33:05 följande:

Håller också på att fundera på det där med bukett och blommor.

Vet du vad för blommor du vill ha i din bukett?

Jag har knappt någon koll på vilka blommor som finns i september. Men som jag förstår det så är det ju inte den bästa "blommånaden"  precis.

Jag skulle vilja ha ranunkel och pioner. Men de finns ju inte då. Gråter

Så jag funderar på hortensia, rosor..... och något mer kanske som t.ex.orkide,  fresia och prärieklockor . (vet inte om de två sistnämnda finns i september).

Buketten ska vara krämfärgad och ljus ljust rosa.

Just nu tänker jag att jag vill ha en liten bukett med endast vita avalanche-rosor eller så ger jag floristen fria händer så länge det är inom rätt pris och buketten får rätt storlek.  Men det känns som om man skulle behöva diskutera med en florist. Blommor är inte min starka sida....
Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!