• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • MiaMiniMe
    stormhelen skrev 2013-02-19 17:27:42 följande:

Tänk så bra det är med teknologi, då man bara kan trycka på en knapp. =D

Allt var minsann inte bättre förr. ;)

Tack, den kramen behövs idag.

Jag har mått piss sedan jag blev påhoppad i en tråd där man frågade hur stor budget man har. När jag talade om vår budget och att mina föräldrar vill betala en stordel av vårt bröllop så fick jag genas en del negativ kritik riktat mot mig.

Vi har aldrig bett om några pengar från mina föräldrar, utan det är en gåva från dem.

Jag fick försvara vår budget och våra val vi har gjort.

Det fick verkligen glädjen att gå ur mig helt.

Jag har varit jätte ledsen och deprimerad ändan sedan dess. Allt känns nu bara så himla tråkigt och jobbigt och jag har inte lust med någonting längre som har med bröllopet att göra.

Jag försöker att hålla skenet uppe men invärtes käns det som att jag håller på att bryta ihop.

Inte så roligt att det kort efteråt startades en ny tråd där det är en hel del som säger saker som att "man är inte vuxen om man inte betalar själv" och " har man inte de pengarna själv så får man spara mer eller sjuta upp."

"Kul", så då är vi inte vuxna och vi bör alltså då inte gifta oss?

Jag vet att jag inte borde bry mig men det gör jag (uppenbarligen).

Men herregud!
    Jag blir så arg när jag läser detta! Det är väl underbart att dina föräldrar vill bidra! Vilken gåva, och vilken möjlighet för dina föräldrar att kunna göra detta för er. Mina föräldrar har också valt att bidra en del, fast vi inte alls bett om det.

Jag tycker mest det låter som avundsjuka. Dom ska väl fullkomligt skita i vart ni får era pengar, om ni betalar själva eller inte. Jag hoppas själv att när den dagen kommer, ska jag kunna bidra till mina egna barns bröllop.

Skit i dessa partypoopers! Dom har ju helt klart noll koll på läget! Uppenbarligen har du något de aldrig kan få och då måste man klaga!
    Citerar min pappa här: "Det finns nötter, och så finns det nötter!"
  • MiaMiniMe
    emelieparstam skrev 2013-02-19 19:20:28 följande:
    Här allt mitt :

Klart:

kyrka - solist, sånger, 2 psalmer, såpbubblor festlokal - Meny är fastställd Dryck Musik- Liveband Hotellrum till gästerna och till oss själv Dukningen blommor Färgtema Fotograf Bil  från kyrkan skor, tiara, slöja Smycke till mig Hår, smink och naglar Tärnor bestman toastmaster och toastmadame Gästlistan klar En skiss på bordsplaceringen

Det vi har bestämt men ej fixat klart

bröllopstårta- vilket ställe ej hur den ska se ut placeringskort vigselprogram och festprogram Blommor till borden Ringarna är min bestämd brudklänningen  kläder till min blivande och bestman blir frack inbjudningskort ( ska beställas i dagarna, ska ut om 1 månad )

vad vi har kvar att bestämma eller fixa

Vinerna Tårtan Linser till mig bröllopsresa presenter

Har säkert glömt något. kram till er alla!

Hindersprövning ;D
  • stormhelen
    SofiaMagdalena skrev 2013-02-20 21:21:23 följande:
    Åh! vi har fått bilderna från provfotograferingen vi gjorde tidigare i vintras. Har ramat in två här hemma : )

Kolla här! så himla nöjd :) 

Annars händer inte alls mycket. Vi funderar över våra inbjudningskort, hur dem skall se ut och så. Vi skickar dem i maj så än ingen bråska. Jag pysslar med lokaldekoren och funderar på vad jag skall ha för skor och han letar fluga och skor till sig.
    Lite lugnet före stormen.

Jätte fina bilder!

Och vilka härliga skor du hade på dig. =)

• stormhelen
    MiaMiniMe skrev 2013-02-20 21:33:46 följande:
    Men herregud!
    Jag blir så arg när jag läser detta! Det är väl underbart att dina föräldrar vill bidra! Vilken gåva, och vilken möjlighet för dina föräldrar att kunna göra detta för er. Mina föräldrar har också valt att bidra en del, fast vi inte alls bett om det.

Jag tycker mest det låter som avundsjuka. Dom ska väl fullkomligt skita i vart ni får era pengar, om ni betalar själva eller inte. Jag hoppas själv att när den dagen kommer, ska jag kunna bidra till mina egna barns bröllop.

Skit i dessa partypoopers! Dom har ju helt klart noll koll på läget! Uppenbarligen har du något de aldrig kan få och då måste man klaga!
    Citerar min pappa här: "Det finns nötter, och så finns det nötter!"

Ja, vi tyckte iaf att det var helt fantastissgt att de ville betala en del av bröllopet. Men vi blev lite chokade om sanningen ska fram. Vi hade ju inte räknat med något sådant överhuvudtaget.

Jätte tråkigt att bli ifrågasatt och nästan bli utskälld för det.

Men jag får försöka strunta i dem de är inte värda stt bli upprörda över. Men ibland är det svårt.

I helgen så ska vi göra klart våra inbjudningskort då vi ska skicka dem på måndag nästa vecka. Jag får försöka koncentrera mig på det istället.

Bra citat som din pappa har. Det är väll så man får tänka i såna här lägen. =P

• FrökenMäkelä

Var igår på en blomsterhandel (mamma fyllde år) passa på och kolla lite med bukett :)

Nejlikor - hitta en alldeles underbar vinröd. Kostar ca 10kr/stjälken/blomma

Dahlia - har ju hittat en fantastisk inspirationsbild. Kostar ca 10-15kr/själken/blomman

Men ska jag ha en bukett med enbart nejlikor eller enbart dahlior eller en blandbukett med olika blommor i, åh vad svårt det är att bestämma sig.

Vad ska ni ha för buketter? Eller hur ser era inspirationsbilder ut?

• FrökenMäkelä

Här är min inspiriations bild med bara dahlior.

• stormhelen
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-21 08:52:40 följande:

Var igår på en blomsterhandel (mamma fyllde år) passa på och kolla lite med bukett :)

Nejlikor - hitta en alldeles underbar vinröd. Kostar ca 10kr/stjälken/blomma

Dahlia - har ju hittat en fantastisk inspirationsbild. Kostar ca 10-15kr/själken/blomman

Men ska jag ha en bukett med enbart nejlikor eller enbart dahlior eller en blandbukett med olika blommor i, åh vad svårt det är att bestämma sig.

Vad ska ni ha för buketter? Eller hur ser era inspirationsbilder ut?

Kostade nejlikorna och dahliorna 10-15 kr styck nu eller är det för i september som de priserna gäller?

Priset kan ju komma att förändras under året då blommornas säsong avgör priset på blommorna. (Jag har ingen aning när dessa blommor är under säsong Tungan ute ).

Jag vet inte alls vad jag vill ha för blommor i buketen. De blommor som jag tycker om (Ranunkel och pioner) är det tydligen inte säsong för alls. och tycks vara super svåra att få tag på.

Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra med det där med blommor.

Vilka blommor finns det i september liksom?

• FrökenMäkelä
    stormhelen skrev 2013-02-21 09:20:10 följande:

Kostade nejlikorna och dahliorna 10-15 kr styck nu eller är det för i september som de priserna gäller?

Priset kan ju komma att förändras under året då blommornas säsong avgör priset på blommorna. (Jag har ingen aning när dessa blommor är under säsong Tungan ute ).

Nejlikor verkar finnas året om och dahlia är höstblomma så det var det priset som gäller som jag fick. Sen "känner" jag en av dem som jag var och fråga hos och de är en lokal blomsterhandlare och de är inte så dyra överlag.

Jag vet inte alls vad jag vill ha för blommor i buketen. De blommor som jag tycker om (Ranunkel och pioner) är det tydligen inte säsong för alls. och tycks vara super svåra att få tag på.

Älskar fullkomligen ranunkel och hade velat ha en sådan bukett, men som du skrev det är inte säsong för den då. Vill man ha den så kostar det därefter.

Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra med det där med blommor.

Vilka blommor finns det i september liksom?

Kan inte alls blommor, knappt att jag kan namnen på mina favoriter, hahahahaha.

Passa mest på och fråga när jag ändå var där, har inte vägarna förbi där så ofta eller att man har tid att gå in där.

• Gissi

Jag måste lämna denna tråd då jag nu blir Augustibrud Glad

Lycka till med era planeringar septemberbrudar =D

• kitkät

Här är en till septemberbrud! 

Vi ska gifta oss den 27 sept (ja, en fredag) i Mariefreds kyrka och sedan hålla bröllopsfesten i en festlokal som heter Panorama. Det blir ett syrianskt/svenskt bröllop då min fästman är svensk.

Det vore kul att få följa med här i tråden! Glad 

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!