• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-17 13:58:59 följande:

Jättefina! :D

Jag skickade ett mail till en florist här i stan med några brudbuketter jag gillar och frågade om ungefärligt pris. Det enda svar jag fick var att om jag ville ha avalancherosor skulle jag räkna med att de kostar ca 40 kr st... Jaha?... Tror jag skickade fyra bilder, och bara en av  bilderna hade en bukett med avalancherosor...

Jag funderar på att bara ge floristen en budget, en färg, vilken storlek jag vill ha på buketten och sedan fria händer att själv skapa något. Brudbuketten är inget jag prioriterar, men det hade ju varit intressant att veta ungefär vad de buketter jag tittat på kostar.
  • FrökenMäkelä
    PimPim83 skrev 2013-03-17 19:32:17 följande:
    Jag funderar på att bara ge floristen en budget, en färg, vilken storlek jag vill ha på buketten och sedan fria händer att själv skapa något. Brudbuketten är inget jag prioriterar,

Så funderar jag också på att göra, mest för jag är sååå velig på hur jag vill ha buketten. Kan nästan känna lite ångset över att inte kunna komma överens med mig själv om hur jag vill ha den.

• stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-03-17 19:32:17 följande:
    Jättefina! :D

Jag skickade ett mail till en florist här i stan med några brudbuketter jag gillar och frågade om ungefärligt pris. Det enda svar jag fick var att om jag ville ha avalancherosor skulle jag räkna med att de kostar ca 40 kr st... Jaha?... Tror jag skickade fyra bilder, och bara en av  bilderna hade en bukett med avalancherosor...

Jag funderar på att bara ge floristen en budget, en färg, vilken storlek jag vill ha på buketten och sedan fria händer att själv skapa något. Brudbuketten är inget jag prioriterar, men det hade ju varit intressant att veta ungefär vad de buketter jag tittat på kostar.

Det finnas en tråd där folk visar upp sina buketter och vad de betalar för dem.

Jätte bra. Då får man ett hum om vad en brudbukett kan tänkas kosta.

I vissa inlägg talar de även om vad de betalade för brudbukett, tärnblommor, blommor till brudnäbbar och mannens corsage.

Här är tråden. Kika lite i den. =)

www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m3988892.html

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-17 21:15:16 följande:

Det finnas en tråd där folk visar upp sina buketter och vad de betalar för dem.

Jätte bra. Då får man ett hum om vad en brudbukett kan tänkas kosta.

I vissa inlägg talar de även om vad de betalade för brudbukett, tärnblommor, blommor till brudnäbbar och mannens corsage.

Här är tråden. Kika lite i den. =)

www.brollopstorget.se/Forum-1-24/m3988892.htm...

Jo jag har kollar i den tråden ett antal gånger. Tyvärr har jag inte hittat någon bukett där som helt liknar det jag vill ha. Jag vet ungefär vad "vanliga" brudbuketter kostar, men det är inte vad jag söker riktigt. Svårt att förklara.
  • stormhelen

...... vi tycks ha problem med att hitta en bil som kan köra oss på vår bröllopsdag. De bilar vi har frågat har vi fått nej från. Vi har gått (försökt) gemom bfm. Den första bilen vi försökte på för ett par månader sedan sa då att vi inte kunde boka så långt in i framtiden, utan att vi skulle höra av oss i mars. Så då väntade vi till mars och vi hörde oss inte för med andra bilar då vi verkligen villa ha just den.

Å' nu säger ju alla nej. Rynkar på näsan

Vi ska försöka på en bil till men via ett annat företag får vi nej där också eller att det visar sig vara för dyrt så vet jag inte hur vi ska göra med transportbiten. Jag vill hällst inte åka limo (för sådana företag finns det överallt) utan vi vill helst ha en fin veteran bil. Vilket det inte tycks finnas så verst mycket av i Stockholm. Iaf inte vad vi kan hitta.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-03-19 08:55:05 följande:

...... vi tycks ha problem med att hitta en bil som kan köra oss på vår bröllopsdag. De bilar vi har frågat har vi fått nej från. Vi har gått (försökt) gemom bfm. Den första bilen vi försökte på för ett par månader sedan sa då att vi inte kunde boka så långt in i framtiden, utan att vi skulle höra av oss i mars. Så då väntade vi till mars och vi hörde oss inte för med andra bilar då vi verkligen villa ha just den.

Å' nu säger ju alla nej. Rynkar på näsan

Vi ska försöka på en bil till men via ett annat företag får vi nej där också eller att det visar sig vara för dyrt så vet jag inte hur vi ska göra med transportbiten. Jag vill hällst inte åka limo (för sådana företag finns det överallt) utan vi vill helst ha en fin veteran bil. Vilket det inte tycks finnas så verst mycket av i Stockholm. Iaf inte vad vi kan hitta.

Åh vad tråkigt! Det finns ingen bilklubb eller liknande i närheten där man kan få tag på en bil?
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-03-19 11:05:53 följande:
    Åh vad tråkigt! Det finns ingen bilklubb eller liknande i närheten där man kan få tag på en bil?

Det vet jag inte...Man kanske kan försöka koll aupp det om det skulle floppa på vårt sista försök.

• Eriksson2013

Hur gör ni med serveringspersonal och så? Det är något som vi har massa funderingar kring... Vilka personer som ska servera och komma och möta upp när maten kommer till lokalen?

Jag tycker veckorna går väldigt fort och de känns som om man glömmer något... Måste även fundera över hur jag vill ha mina naglar.. Om jag vill ha pedikyr eller inte.... hmm många funderingar.....

• stormhelen
    Eriksson2013 skrev 2013-03-19 14:43:31 följande:

Hur gör ni med serveringspersonal och så? Det är något som vi har massa funderingar kring... Vilka personer som ska servera och komma och möta upp när maten kommer till lokalen?

Jag tycker veckorna går väldigt fort och de känns som om man glömmer något... Måste även fundera över hur jag vill ha mina naglar.. Om jag vill ha pedikyr eller inte.... hmm många funderingar.....

serveringspersonal ingår i priset. Så det fixar lokalen. De är super vana då de arrangerar massor av bröllop och andra fester årligen, så det är inget vi behöver tänka på - jätte skönt!
  • PimPim83

Vi behöver inte heller tänka på serveringspersonal då det ingår i priset så lokalen fixar det. Känns skönt att kunna lämna över allt sånt till dem och slippa tänka på det själv.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!