• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • Eriksson2013

Aha okej... Vi får ta en funderare kring denna frågan... Vi ska gifta oss i Kalmar....

Men de löser sig väl alltid :)

• SofiaMagdalena
    Här kan man skicka ut en förfrågan om personal. Vi har hittills fått 3 svar på ett par veckor. 
  • Moignon

Angående serveringspersonal: vi kommer ta kockelever via vår kock som jobbar på restaurangskola. Dessa är alltså de bästa eleverna. Han räknar med mellan 20-25 per servitör/servitris beroende på hur drycken serveras. Har man vinkaraffer på bordet klarar de snarare 25 och ska dryck serveras blir det 20 st. Dessa kostar mellan 500-1000kr/kväll beroende på hur många timmar och om de ska hjälpa till med dukning.

• emelieparstam

Idag är de 6 månader tills vi säger JA till varandra =)  Idag firar vi även 8 år tillsammans Glad

Hade önskat att att jag hade min kille hemma en dag som denna, men inte lätt när han jobbar utomlands, men snart kommer han hem igen i 2 veckor.. förstår inte med var har tiden sprungit iväg? Snart har han varit borta i 4 månader.. så de är bara 2 månader kvar =)

• FrökenMäkelä
    emelieparstam skrev 2013-03-21 08:22:17 följande:
    Idag är de 6 månader tills vi säger JA till varandra =)  Idag firar vi även 8 år tillsammans Glad

Hade önskat att att jag hade min kille hemma en dag som denna, men inte lätt när han jobbar utomlands, men snart kommer han hem igen i 2 veckor.. förstår inte med var har tiden sprungit iväg? Snart har han varit borta i 4 månader.. så de är bara 2 månader kvar =)
    Grattis till Er!
    Förstår att det är jobbigt att ha honom borta och speciellt en dag som ni firar för att ni träffades.

Men snart är han hemma igen. Blir han hemma då eller kommer han åka utomlands för jobb igen?
  • PimPim83
    emelieparstam skrev 2013-03-21 08:22:17 följande:

Härligt! Förstår att du längtar efter honom. Glad
  • emelieparstam
    FrökenMäkelä skrev 2013-03-21 09:24:16 följande:
    Grattis till Er!
    Förstår att det är jobbigt att ha honom borta och speciellt en dag som ni firar för att ni träffades.

Men snart är han hemma igen. Blir han hemma då eller kommer han åka utomlands för jobb igen?
    Tack =)

Han kommer hem i 2veckor och åker sen tillbaka igen.. kommer hem helt den 28 Maj =)

Han jobbar som Militär..
  • inafina

Hej alla septemberbrudar! Tänkte höra lite hur ni har planerat och budgeterat. Vart ska ni vara? Kuvertpris? Dryck? Såhär ser det ut för oss: Jag och min fästmö gifter oss den 14e september i år. Vi har valt att vara på Kungliga Borgen, även kallad Rosa Borgen, som ligger ute på Gärdet i Stockholm. Vi betalar en kuvertavgift på 920 kr per person och då ingår lokal, personal, buffé, kaffe och städning. Allt annat har vi tänkt att klara av själva och med hjälp av vänner. Vi räknar med att bli ca 50 personer. Vi får ta med egen dryck, utan korkavgift tack och lov! (avgift per öppnad flaska).. Så vi tänkte handla i Danmark eller Tyskland.. Frågan är bara hur mycket som behövs. Någon som har liknande upplägg? Hur har ni räknat?

• stormhelen
    inafina skrev 2013-03-21 21:02:14 följande:
    Hej alla septemberbrudar! Tänkte höra lite hur ni har planerat och budgeterat. Vart ska ni vara? Kuvertpris? Dryck? Såhär ser det ut för oss: Jag och min fästmö gifter oss den 14e september i år. Vi har valt att vara på Kungliga Borgen, även kallad Rosa Borgen, som ligger ute på Gärdet i Stockholm. Vi betalar en kuvertavgift på 920 kr per person och då ingår lokal, personal, buffé, kaffe och städning. Allt annat har vi tänkt att klara av själva och med hjälp av vänner. Vi räknar med att bli ca 50 personer. Vi får ta med egen dryck, utan korkavgift tack och lov! (avgift per öppnad flaska).. Så vi tänkte handla i Danmark eller Tyskland.. Frågan är bara hur mycket som behövs. Någon som har liknande upplägg? Hur har ni räknat?

Välkommen till tråden! =D

Vad härligt med lite fler friska fläktar. ;)

Vilken vacker lokal som ni har hittat (var tvungen att googla det), det ligget ju super fint och huset i sig själv är också det vackert både innvändigt och utvändigt. Vart ska ni vigas någonstans? Blir det kyrkligt eller borgligt?

Har ni hittat era klänningar än? Har ni helt olika stil eller har ni typ samma smak?

Haha, utsäkta frågestormen. =P

Istället för att ge dig 1000 frågor så ska jag nu passa på att besvara några istället. ^_^

Vi gifter oss också i Stockholm (samma datum som ni)  men vi håller oss på Södermalam för både vigsel och festen. Vi vigs i Katarina Kyrka och har festen på van der Nootska Palatset.

Vi har bjudit 73 personer, men vi får se hur många som det blir. Vi håller på att få in osa:t just nu (sista svarsdag är sista april, så det är ett tag kvar).

Kuvertpriset kommer hamna på runt ca + 900  kronor  skulle jag gissa. Då ingår en tre rätters meny med tillhörande dryck, skumpa till brudskålen, kaffe, servis, bordslinne, bordsdekorationer (blommor och ljus), personal och lokal hyra.

Man får inte ta med sig egen mat eller dryck utan måste köpa det genom dem så att säga då allt ingår i kuvertpriset så som tex lokal hyran osv.

Vi kommer inte att ha en fri bar då det kostar alldeles föfr mycket. Menyn går vi igenom och fastställer månadsskiftet maj/juni då vi ska ha möte med lokalägaren.

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!