inafina skrev 2013-03-21 21:02:14 följande:
Hej alla septemberbrudar! Tänkte höra lite hur ni har planerat och budgeterat. Vart ska ni vara? Kuvertpris? Dryck? Såhär ser det ut för oss: Jag och min fästmö gifter oss den 14e september i år. Vi har valt att vara på Kungliga Borgen, även kallad Rosa Borgen, som ligger ute på Gärdet i Stockholm. Vi betalar en kuvertavgift på 920 kr per person och då ingår lokal, personal, buffé, kaffe och städning. Allt annat har vi tänkt att klara av själva och med hjälp av vänner. Vi räknar med att bli ca 50 personer. Vi får ta med egen dryck, utan korkavgift tack och lov! (avgift per öppnad flaska).. Så vi tänkte handla i Danmark eller Tyskland.. Frågan är bara hur mycket som behövs. Någon som har liknande upplägg? Hur har ni räknat?
Välkommen till tråden! =D
Vad härligt med lite fler friska fläktar. ;)
Vilken vacker lokal som ni har hittat (var tvungen att googla det), det ligget ju super fint och huset i sig själv är också det vackert både innvändigt och utvändigt. Vart ska ni vigas någonstans? Blir det kyrkligt eller borgligt?
Har ni hittat era klänningar än? Har ni helt olika stil eller har ni typ samma smak?
Haha, utsäkta frågestormen. =P
Istället för att ge dig 1000 frågor så ska jag nu passa på att besvara några istället. ^_^
Vi gifter oss också i Stockholm (samma datum som ni) men vi håller oss på Södermalam för både vigsel och festen. Vi vigs i Katarina Kyrka och har festen på van der Nootska Palatset.
Vi har bjudit 73 personer, men vi får se hur många som det blir. Vi håller på att få in osa:t just nu (sista svarsdag är sista april, så det är ett tag kvar).
Kuvertpriset kommer hamna på runt ca + 900 kronor skulle jag gissa. Då ingår en tre rätters meny med tillhörande dryck, skumpa till brudskålen, kaffe, servis, bordslinne, bordsdekorationer (blommor och ljus), personal och lokal hyra.
Man får inte ta med sig egen mat eller dryck utan måste köpa det genom dem så att säga då allt ingår i kuvertpriset så som tex lokal hyran osv.
Vi kommer inte att ha en fri bar då det kostar alldeles föfr mycket. Menyn går vi igenom och fastställer månadsskiftet maj/juni då vi ska ha möte med lokalägaren.