kitkät skrev 2012-10-01 18:41:17 följande:
Vi ringde till honom igår, men då var han inte på kontoret, så vi ringde tillbaka idag och frågade vilka datum som finns lediga i augusti. 31 augusti finns ledigt och ev. 24. Så han la upp oss på båda datumen tills vi kan åka dit och träffa han och tills han vet om vi kan få 24e augusti eller inte! Det är ju 24 augusti vi hade tänkt från början, så det är synd om det datumet inte är ledigt då! 31 augusti känns så sent, det känns som höst då. Jag hade hellre velat ha ett tidigare datum i så fall.
Jag orkar inte vänta mer.. det känns som vi väntat alldeles för länge med allt ändå! Jag vill veta exakt vilket datum vi kan boka in, så att vi kan börja boka in annat också! Hade vi vetat att det går att preliminärboka via telefon så hade vi gjort det för längesen, men vi trodde inte att dom skulle gå med på det.
Usch, känner mig så stressad och frustrerad just nu. Vi får ju skylla oss själva för att vi inte har tagit tag i det tidigare, men vi var som sagt inte säkra på att vi ville hålla bröllopsfesten i just den lokalen, vi har varit på jakt efter något annat egentligen.
Detta var lokalen i Hallunda, eller hur? Ja, men det är faktiskt inte så lätt för någon av oss att veta sånt och i och med att vi inte har gjort detta innan heller så kan vi ju inte veta sånt på förhand.

Jag vet att det är lättare sagt än gjort men stressa inte upp dig så mycket, du kommer ha gott om tid till att stressa över en massa annat. När jag talade med Danny om att boka hans lokal första gången var det nästan helt ledigt, sen tog det så långt tid för oss att bestämma oss att hela augusti blev uppbokat. Som tur var lyckades han boka om ett annat evenemang men det var verkligen nära ögat.
Om ni nu inte får den 24e augusti så har ni alltid den 31a. Har ni funderat på juli månad om du tycker det blir för sent den 31a? Eller är lokalen bokad hela juli också? Annars blir kanske alternativet ännu senare än 31a augusti och då blir det ju verkligen sent.
Vet precis hur du känner! Jag har också varit frustrerad och ledsen och förbannad mm mm. Det var någon gång som jag bestämde att vi hellre skulle skita i allt och åka iväg på någon resa istället... Antar att det kommer bli otroligt många ups and downs innan bröllopet nästa år!
När kommer ni att få veta om det är uppbokat den 24e eller ej?