• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • kitkät

Ja, du har rätt, det är ju exakt samma bilder på exakt samma lokal! Märkligt. För på mailet jag fick av Adonis så skrev dom att det är nybyggt, i Tullinge.

Vi har också svårt att hitta en lokal som vi gillar och som passar oss. Jag hjälper gärna vill, jag vet hur jobbigt det är att hitta en festlokal som uppfyller våra kriterier (gästantal och mat).  Har du tittat på www.bokalokal.se? Där kan man kryssa för dom kriterier som man vill att lokalen ska uppfylla (t ex att kunna ta med egen mat eller dryck) och så får man olika alternativ till sin mail! Om ni hittar en bra lokal, där ni får ta med egen mat så kan ni ju hyra in en cateringfirma som ordnar persisk/arabisk mat. Vi har hittat många fina festlokaler där man får hyra in egen cateringfirma eller ta med egen mat och dryck, men tyvärr har dom lokalerna varit för små för vårt bröllop. Men ni kommer ju ha färre gäster, så ni kanske hittar något som passar er! Annars kan du gå in på sidan www.eventmarket.se, där kan du också söka på olika lokaler! 

• Erin

Hej blivande brudar!

Tänkte att jag hoppar in här, kanske kan hjälpa till lite vad gäller festvåning samt mat...
    Först och främst vill jag bara säga att bilderna som är upplagda så är stället Alfredos i Huddinge. Har själv vart där och kollat på deras festvåning ooch innan jag gjorde det fick  jag även samma bilder på mail... inget ställe jag kan rekommendera.. ni kommer att bli missnöjda..

Olles Krog har ju bytt ägare.. dem har bytt ägare tror 2 ggr på bara ett år, visst dem kan låta lite oseriösa men mkt hänger på brudparet också.. missuppfatta mig inte.. vi var själva där när vi planerade vår bröllop, han verkade lite oseriös och som ngn nämnde, vi är inte beroende av dig har tillräckligt med kunder... bla bla bla... men jag visade var skåpet skulle stå.. det kanske låter lite konstigt men tro mig ibland måste man vara hård.. jag var väldigt bestämd med vad jag ville ha och hur, och det märktes väldigt tydligt med hur jag la upp det vilket ibland har betydelse.. han ändrade sin attityd gentemot mig och sa istället " woow du är ju värsta  affärs kvinnan..du borde bli advokat " efter det fick vi bättre bemötande.. med andra ord, va självsäkra när ni träffar restaurang ägarna..jag säger inte att ni inte är det med det påverkar allt...Vi var nära på att ha vår bröllop där men vi hade för många gäster och det skulle inte få plats just drf hade vi inte bröllopet där, men hade vi haft färre gäster så skulle jag definitivt haft mitt bröllop där...

Vad gäller Santa Maria i Tensta så kan jag rekommendera det, trots vår otur med festvåningen... Danny som är ansvarig för festvåningen är väldigt grym, och då menar jag med allt. från maten till dekorationerna, servicen... ALLT... det går även att ordna persisk buffé där, dem kan även fixa sofreh aghden också om du vill... han skräddarsyr efter dina önskemål och tro mig han är väldigt tillmötesgående.. men dock så måste antalet gäster vara minimum 150 st.

Hoppas jag inte skrev för mkt och förvirrade er istället.. hoppas jag har kunnat bidra med ngt... är det ngt som ni undrar över eller ngt som vart oklart så finns jag här...

My best wishes    Cool

• kitkät

Hej Erin, välkommen att joina oss!

Vart ska ni/har ni haft er bröllopsfest? 

Av ren nyfikenhet måste jag fråga vilket land du kommer ifrån ursprungligen? Jag kan ha helt fel, men jag antar att du inte är helsvensk med tanke på att du verkar ha så bra koll på "orientaliska" festvåningar. 

• Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-20 22:00:41 följande:
    Har ni tittat på Prince Palace? Den festvåningen ligger i Veddesta, Järfälla!

www.princepalace.se
    NEJ NEJ NEJ NEJ!!!! Akta er för detta ställe säger jag bara. Sorry kommer in och trashar tråden men jag måste bara säga det. Våra vänner gifte sig på prince palace. två par faktiskt och det första paret skrev på kontraktet och betalade i förväg då bröt dom kontraktet och levererade inte allt som dom lovade och det andra paret skulle betala efteråt och då ringde dom när dom satt i limousinen på väg dit och sa att om ni inte betalar nu så serverar vi inte maten. Så jag skulle akta mig för det stället.

Vi kommer också gifta oss nästa år och vi har skrivit på kontrakt för olles krog. Vi blev rekommenderade det stället av typ alla i min sambos vänkrets (dom är iranier jag är svensk). Dom har jättemånga bekanta som har gift sig där och det har varit hur bra som helst.

Alltså han lägger ju som jag tänker det fram ett pris som han utgår från. det är väl det dyraste i princip och sen får man helt enkelt använda sig av den ädla konsten att pruta.
    Vi var där själva först och kollade, sen tog vi med oss svärföräldrarna och mostrar och så och sen prutade vi. Vi fick ner priset ganska bra tycker jag och då prutade vi till oss en massa extra grejer. Så nu behöver vi i princip inte fixa något alls själva.

Sen vad det gäller att dom beter sig som att dom har tillräckligt mycket kunder och som att dom inte behöver er tror jag är för att det faktiskt är så. Dom har väldigt mycket bröllop där. flera varje helg och när vi skrev på hade många datum redan bokats upp nästa sommar och vi bokade i april.
    Men det är som sagt uppfattningen som jag fått av det. Men samma ägare äger ju en av lokalerna i södertälje med, kan ju vara bra att veta.
    Och sen är det ju han som ägde lokalen som var med i tv programmet "mitt stora feta syrianska bröllop".

hoppas det går bra i alla fall.
  • Pagnie
    Erin skrev 2012-09-22 14:00:41 följande:
    Hej blivande brudar!

Tänkte att jag hoppar in här, kanske kan hjälpa till lite vad gäller festvåning samt mat...
    Först och främst vill jag bara säga att bilderna som är upplagda så är stället Alfredos i Huddinge. Har själv vart där och kollat på deras festvåning ooch innan jag gjorde det fick  jag även samma bilder på mail... inget ställe jag kan rekommendera.. ni kommer att bli missnöjda..

Olles Krog har ju bytt ägare.. dem har bytt ägare tror 2 ggr på bara ett år, visst dem kan låta lite oseriösa men mkt hänger på brudparet också.. missuppfatta mig inte.. vi var själva där när vi planerade vår bröllop, han verkade lite oseriös och som ngn nämnde, vi är inte beroende av dig har tillräckligt med kunder... bla bla bla... men jag visade var skåpet skulle stå.. det kanske låter lite konstigt men tro mig ibland måste man vara hård.. jag var väldigt bestämd med vad jag ville ha och hur, och det märktes väldigt tydligt med hur jag la upp det vilket ibland har betydelse.. han ändrade sin attityd gentemot mig och sa istället " woow du är ju värsta  affärs kvinnan..du borde bli advokat " efter det fick vi bättre bemötande.. med andra ord, va självsäkra när ni träffar restaurang ägarna..jag säger inte att ni inte är det med det påverkar allt...Vi var nära på att ha vår bröllop där men vi hade för många gäster och det skulle inte få plats just drf hade vi inte bröllopet där, men hade vi haft färre gäster så skulle jag definitivt haft mitt bröllop där...

Vad gäller Santa Maria i Tensta så kan jag rekommendera det, trots vår otur med festvåningen... Danny som är ansvarig för festvåningen är väldigt grym, och då menar jag med allt. från maten till dekorationerna, servicen... ALLT... det går även att ordna persisk buffé där, dem kan även fixa sofreh aghden också om du vill... han skräddarsyr efter dina önskemål och tro mig han är väldigt tillmötesgående.. men dock så måste antalet gäster vara minimum 150 st.

Hoppas jag inte skrev för mkt och förvirrade er istället.. hoppas jag har kunnat bidra med ngt... är det ngt som ni undrar över eller ngt som vart oklart så finns jag här...

My best wishes    Cool
    åh vad skönt att se att du också lyckades bra på olles krog. Vi tyckte också att han var lite sådan i början men som du sa att man skulle vara så är jag väldigt bestämd med ALLT jag vill ha. Jag la upp svart på vitt vad jag krävde och ville ha och det funknade jättebra. Han var trevlig och mötte våra krav väldigt bra.
  • kitkät

Pagnie. Ja, goli berättade också att Prince Palace inte är ett bra alternativ. Jag och min fästman har aldrig överhuvudtaget funderat på att hålla vår bröllopsfest där, det är inte alls min typ av lokal! Av alla lokaler som vi har blivit tipsade om har jag fastnat mest för Hallunda Festvåning. Den lokalen tycker jag är fin! 

• Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-22 16:35:24 följande:
    Pagnie. Ja, goli berättade också att Prince Palace inte är ett bra alternativ. Jag och min fästman har aldrig överhuvudtaget funderat på att hålla vår bröllopsfest där, det är inte alls min typ av lokal! Av alla lokaler som vi har blivit tipsade om har jag fastnat mest för Hallunda Festvåning. Den lokalen tycker jag är fin! 
    ja jag å andra sidan tyckte verkligen om lokalen men som sagt man blir ju avskräckt när folk berättar sådana där historier. Så lika bra att lyssna då tror jag. Hallunda festvåning har vi aldrig kollat på faktiskt. från början var vi väldigt mycket inne på att hitta en fin lokal och ta in catering då vår vän jobbar med det. Men det var så praktiskt att få ALLT genom lokalen så slipper man göra något själv. sparar ju tid om inte annat.
    När ska ni gifta er då? Har ni bokat lokal?
  • kitkät
    Pagnie skrev 2012-09-22 17:11:44 följande:
    ja jag å andra sidan tyckte verkligen om lokalen men som sagt man blir ju avskräckt när folk berättar sådana där historier. Så lika bra att lyssna då tror jag. Hallunda festvåning har vi aldrig kollat på faktiskt. från början var vi väldigt mycket inne på att hitta en fin lokal och ta in catering då vår vän jobbar med det. Men det var så praktiskt att få ALLT genom lokalen så slipper man göra något själv. sparar ju tid om inte annat.
    När ska ni gifta er då? Har ni bokat lokal?
    Vi hade också först en tanke om att hitta en lokal och sen ta in catering. Jag hade en dröm om att få hålla bröllopsfesten på en herrgård eller slott, men tyvärr så har det varit väldigt svårt att hitta en lokal som rymmer så många gäster som vi kommer bjuda och dit man kan ta med sig egen catering och dryck. Och som du säger är det skönt att kunna få allt via ett och samma ställe! Så nu har jag börjat tänka om lite grann och har fått ge upp drömmen om herrgård/slott. Det viktigaste är ju i slutändan att jag och min fästman gifter oss och att vi får fira det ihop med familj och vänner! 

Vi vill gifta oss nästa år, sensommaren. Men vi har inte bokat något exakt datum än, vi funderar på 24 augusti. Ni då? 
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-22 17:56:23 följande:
    Vi hade också först en tanke om att hitta en lokal och sen ta in catering. Jag hade en dröm om att få hålla bröllopsfesten på en herrgård eller slott, men tyvärr så har det varit väldigt svårt att hitta en lokal som rymmer så många gäster som vi kommer bjuda och dit man kan ta med sig egen catering och dryck. Och som du säger är det skönt att kunna få allt via ett och samma ställe! Så nu har jag börjat tänka om lite grann och har fått ge upp drömmen om herrgård/slott. Det viktigaste är ju i slutändan att jag och min fästman gifter oss och att vi får fira det ihop med familj och vänner! 

Vi vill gifta oss nästa år, sensommaren. Men vi har inte bokat något exakt datum än, vi funderar på 24 augusti. Ni då? 
    jo men precis det är ju det viktiga. :D ja 24 augusti är ett mycket bra datum tycker jag. Vi  har bokat in 13 juli. Så det mesta är väl fix och färdigt. Ska börja leta klänning nästa helg tänkte jag.
    är du och din man iranier? eller bara en utav er om man får fråga så klart? :D
    Hur långt har ni kommit i planeringen då?
  • kitkät

Varken jag eller min fästman är iranier. Han är svensk och jag är syrian! 

Vi har faktiskt inte kommit alls långt i planeringen. Mycket tid har gått åt att hitta en passande lokal, vi var ju som sagt ute efter en herrgård eller en naturnära restaurang/lokal. Vi hittade ett par fina ställen som intresserade oss, men efter att ha tagit kontakt med dom insåg vi att det inte alls var vad vi hade tänkt oss, både prismässigt och vad gäller upplägg och så vidare. Så nu får vi börja att vidga vyerna och tänka om. Det får bli någon av de "orientaliska restaurangerna" iaf! Det är hit vi har kommit i planeringen. Jag börjar få lite panik för det känns som alla andra här på BT som ska gifta sig nästa år har kommit så långt i planeringen.  

Ska ni hålla bröllopsfesten i Olles Krog? Vad kul att leta klänning! Jag vill också börja med det snart! Glad 

Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???