Pagnie skrev 2012-10-03 17:33:08 följande:
ja men precis som vi kände. Efter att ha kollat på ca 20 lokaler i örebro, dalarna, strängnäs och stockholm. Fan vi började leta i januari och det tog tid. Men nu har vi den.
Jo det går bara fint för oss här. Lokalen, kyrkan, klänning är ju klart och därmed också massa saker som ingår i lokalen då. Dj klart, en extra fotograf är klart.
Så nästa steg blir klänning till mina tärnor, kläder till mannen och inbjudningskort. Sen måste även de kurdiska spelmännen bokas samt hon som fixar sofre aghd.
har du kollat klänning än?
Vi började också leta efter lokal för längesen, men eftersom vi vill ha libanesisk mat så hittade vi aldrig en lokal som uppfyllde dom kriterierna + att vi kommer ha ca 230 gäster, vilket inte gör det lättare. Vi har hittat flera jätte mysiga och fina herrgårdar, men tyvärr så funkar inte det pga. våra krav. Om du kommer på någon så får du gärna tipsa! :)
Hur många gäster har ni bjudit?
Jag har inte varit och letat klänning än, det enda jag är koncentrerad på just nu är just festlokal och kyrka. Vi måste få det klart först innan jag kan börja tänka på annat känns det som. Vi har hittat en kyrka som vi vill vigas i, men när jag tog kontakt med prästen så sa hon att man inte kan boka kyrkan förrän efter årsskiftet. Så jag vet inte om vi vågar vänta tills dess.
Om jag ska vara ärlig så trodde jag inte att man var tvungen att vara ute i SÅ god tid med allt, så nu har jag panik över hur vi ska hinna med allt! Vi kanske får skjuta på bröllopet ett par månader, till t ex oktober istället för augusti. Höstbröllop är ju så mysigt, så det har jag ingenting emot egentligen.