• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • kitkät
    Pagnie skrev 2012-10-05 18:55:49 följande:
    jaja alltså vi har pratat om det. Men det återstår att se. några månader kan nog göra mycket skillnad tror jag faktiskt. Men som det ser ut precis nu så kommer vi köra på samma datum. Men jag vill ju ändå ha alternativ. :P Som sagt vi börjar baka bebis i april då vi tjuvstartar lite så jag vill ju inte direkt att det ska synas om det tar på en gång. så vi ska försöka hålla på juli tills vidare i alla fall. lägenheten ska vi lägga bud på på måndag i alla fall som det ser ut nu.
    Ja, men det låter som en bra idé! Om det är möjligt och ni absolut vill gifta er i juli så ska ni ju självklart göra det och vad gäller bebis, ni kan bli med barn direkt eller så kan det ta flera flera månader.. så det vet man ju aldrig. Men om ni skulle bli med barn i april, så kommer det ju kanske inte synas så mycket i juli. Det beror lite på hur din klänning ser ut. Och som sagt, väljer ni att ändå skjuta upp det så är inte det hela världen, det handlar ju bara om några månader, det är inte så att ni skjuter upp på det ett år eller två. Och några månader gör stor skillnad både ekonomiskt och tidsmässigt om man är mitt uppe i lägenhetsköp osv. Men då återstår barnfrågan. Men vänta och se hur det blir med lägenheten, sen kan ni känna efter vad som känns bäst. Det blir bra oavsett hur ni väljer att göra! Barn och bröllop blir det ändå, förr eller senare  
  • goli
    Pagnie skrev 2012-10-05 16:31:05 följande:
    haha ja men va fan. man börjar ju bli sugen när kitkät pratar om det så där. Fast jag skulle nog faktiskt kunna tänka mig ett vinterbröllop också. haha
    va, haha! vad är det som händer? Överger ni mig nu? trodde vi alla skulle bli sommarbrudar..! Tänkte oxå på ett vinterbröllop ett tag men jag orkar nog inte vänta så länge! vill helst gifta mig NU! Skrattande
  • goli
    kitkät skrev 2012-10-05 16:39:09 följande:
    Haha goli, jag uppskattar din optimism... eller är det pessimism? Jag håller med dig, vädret kan bli hurSkrattande som helst, oavsett årstid! Det enda du har missat är att jag och min fästman förmodligen kommer skjuta upp bröllopet till slutet av september - början av oktober. Då har vi lite mer tid på oss att planera och kan slappna av lite och för det andra för att det är så underbart vackert med höst! På måndag ska vi åka och titta på Olles Krog och Hallunda festvåning och på tisdag ska vi titta på Panorama! 

När det är bokat så kan jag sätta igång och fixa och trixa med allt annat! Jag börjar faktiskt se en ljusning i tunneln nu. Vi är inte lika stressade längre nu när vi kommit underfund med att vi nog hellre vill gifta mig under hösten! 

Hur går det för dig, goli?  
    tar mer eller mindre en paus från allt planerande för tillfället. Mina föräldrar ska åka till Iran snart och vi tänkte fixa inbjudningskorten därifrån. Men tills dess behöver vi nog vila ut lite. Skolan har börjat nu också och det är mkt annat som händer nästa sommar förutom bröllopet. Måste planera lite till vad som händer efter  examen. Precis som Pagnie vill vi också börja jobba på tillökning i familjen. Skrattande

Låter roligt, hoppas det går bra och att bi hittar det ni söker!
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-10-05 23:28:22 följande:
    Ja, men det låter som en bra idé! Om det är möjligt och ni absolut vill gifta er i juli så ska ni ju självklart göra det och vad gäller bebis, ni kan bli med barn direkt eller så kan det ta flera flera månader.. så det vet man ju aldrig. Men om ni skulle bli med barn i april, så kommer det ju kanske inte synas så mycket i juli. Det beror lite på hur din klänning ser ut. Och som sagt, väljer ni att ändå skjuta upp det så är inte det hela världen, det handlar ju bara om några månader, det är inte så att ni skjuter upp på det ett år eller två. Och några månader gör stor skillnad både ekonomiskt och tidsmässigt om man är mitt uppe i lägenhetsköp osv. Men då återstår barnfrågan. Men vänta och se hur det blir med lägenheten, sen kan ni känna efter vad som känns bäst. Det blir bra oavsett hur ni väljer att göra! Barn och bröllop blir det ändå, förr eller senare  
    haha ja men precis. riktiga i-landsproblem är det. Men vi har sagt nu att vi köper lägenheten och sen tar vi ett beslut innan inbjudnnigarna ska ut om vi tänker skjuta några månader eller inte. Men jag tror nog att det kommer gå bra bara vi vill.
    Men som det ser ut nu så håller vi i alla fall på juli. så ni får hålla tummarna för oss.
  • Pagnie
    goli skrev 2012-10-06 00:46:52 följande:
    va, haha! vad är det som händer? Överger ni mig nu? trodde vi alla skulle bli sommarbrudar..! Tänkte oxå på ett vinterbröllop ett tag men jag orkar nog inte vänta så länge! vill helst gifta mig NU! Skrattande
    haha nej inte som det ser ut nu. vi försöker hålla på juli men som sagt vi tar beslutet närmare sommaren. Men vi vill båda köra juli. så om vi ger oss fan på det så kommer det nog bli så också hoppas vi på. ;)
  • goli

hej flickor!

funderade på en sak. jag startade ju den här tråden med avsikten att fråga om två specifika lokaler och folks erfarenhet av dessa. Men sedan dess har det utvecklats ganska mycket och vi har diskuterat allt omkring orientaliska bröllop mm. Titeln på den här tråden är ju ganska missvisande så det kanske inte lockar andra blivande orientaliska brudar. Så jag tänkte starta en ny tråd med en bättre titel och då kanske vi kan få samla fler?

hoppas på att ni joinar mig där, har ju många fler frågor och vill jättegärna följa er hela vägen till altaret! Skrattande

• kitkät

Ja, men det tycker jag absolut att du ska göra! Jag kommer i alla fall haka på! Jag tycker det är kul och givande att vi kan diskutera och rådfråga varandra om allt som hör till orientaliska bröllop! 

• SOSO
    goli skrev 2012-10-05 15:40:07 följande:
    Hej! Är själv på jakt efter bra sofreh aghd men inte hittat ngt. Pratade med en som heter Shabnam (www.sofrehaghd.se) men tyckte hon var lite väl dyr. Om du hittar ngn bra får du gärna berätta!
    hej!
    ja, jag vet, tyckte också att hon var dyr. sen har jag haft mail konversation med någon från persianbride.
    dem hade något lägre priser.
    sen har jag inte tagit tag i det mer. själv då?
  • Erin

Hej Goli!

Ursäkta för mitt sena svar. Jag skulle maila dig bilder på min Sofreh Aghd men har ej gjort det då det dykt upp en del tråkigheter...:(   Jag har din mail adress, du får bilderna inom 1 h, samt att jag kommer att bifoga kontakt uppgifter till kvinnan som fixat ifall du tyckte om min. Men glöm ej att  hon fixar precis som du vill ha det...:)   Mvh / Eriin

• Pagnie
    Erin skrev 2012-10-09 12:29:36 följande:
    Hej Goli!

Ursäkta för mitt sena svar. Jag skulle maila dig bilder på min Sofreh Aghd men har ej gjort det då det dykt upp en del tråkigheter...:(   Jag har din mail adress, du får bilderna inom 1 h, samt att jag kommer att bifoga kontakt uppgifter till kvinnan som fixat ifall du tyckte om min. Men glöm ej att  hon fixar precis som du vill ha det...:)   Mvh / Eriin
    har du lust att skicka det till mig också? vill gärna veta vem du anlitade.
    Agnes_367@hotmail.com
  • Erin
    Pagnie skrev 2012-10-09 20:49:29 följande:
    har du lust att skicka det till mig också? vill gärna veta vem du anlitade.
    Agnes_367@hotmail.com
    Hej Pagnie!

Självklart kan jag maila dig också.. du får bilderna inom 1 h..
  • Pagnie
    Erin skrev 2012-10-11 11:10:04 följande:
    Hej Pagnie!

Självklart kan jag maila dig också.. du får bilderna inom 1 h..
    tack :D
  • Tillan

Hej Goli!

Ska till Santa Maria imorn och kolla på lokalen, såg att du bokat den =)
    Får man fråga vad du har fått för priser, läste lite i tråden att dom inte har något paket med blommor.
    Har du kollat upp vad det kommer att gå på ungerfär med blom dekorationen och bukett?

• skoldorf
    goli skrev 2012-07-05 16:15:18 följande:
    Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!
    Vill höja ett varningens finger för Olles Krog. Efter vårt bröllop kan jag inte förstå att de ens har en verksamhet eller ens har haft en enda nöjd kund.

Vi hade ett bröllop där vi ville ha Olles mat och personal och för att det var bra mat och billigt men inget blev som vi hade kommit överens om eller vad de lovade. Efter flera möten med "storskurken" där allt skulle ingå och att pris var svårt att säga utan allt beror på i slutändan och allt är bättre för oss så gick vi med på det. Det finns hur många olika tillval som helst som man kan göra och om jag inte valde allt så menade chefen att jag var en dålig man som inte kunde ge min blivande fru allt som hon förtjänade?!

Väl på plats så hade vi egen dryck och tårta. Det enda som de skulle få fram var maten och serveringspersonalen samt att de skulle diska efter sig. När de kom en timme sent till där de skulle vara så var det första ena kyparen frågade mig var om jag hade hårgele som jag kunde ge honom! Även så ville chefen ha resterande pengar i handen innan de skulle fortsätta, han åkte hem inna middagen serverades.
    Efter vigseln skulle serveringspersonalen gå runt med glas med champagne och när det väl var dags och vi skulle ha brudskålen kom de ut med stora brickor med rött- och vitt vin, ingen champagne.
    Under middagen fanns det inte alls det hela lammet som vi betalade för, det var ena benet på lammet. Totalt hade vi 70 personer och det var lovat att det kommer bli så mycket mat över att vi ska absolut inte oroa oss. Alla rätter tog slut förutom 3!
    När middagen höll på att avslutas och alla drack kaffe och avec så frågade en av gästerna mig om de kunde få mer tevatten varpå jag gick till köket för att se om det gick att få fram så var hela restaurangpersonalen borta. Alla hade åkt hem och klockan var nu 21.00. Kvar i köket fanns all disk, på borden var fullt med tallrikar och glas.
    Självklart hade vi skrivit papper på att de skulle vara kvar tills festen hade dragit igång och allt var diskat och klart ca. 24.00.
    Det hela slutade med att vi inte fick några pengar tillbaka och våra föräldrar, syskon och tärnorna stod på natten och diskade och gjorde rent hela matsalen. De förstörde självklart hela festen och stämningen.
    Som vi förstod senare har chefen sagt till personalen att de kan gå vid 21 och at de inte skulle få betalt för att stanna länge samtidigt som han lovade oss att ingen kommer gå förens de har kollat med oss att det var ok!
    Tänk till 2 eller 3 gånger innan ni ger dessa gossar pengar.
  • goli

Hej skoldorf!

Vill börja med att säga att det är mycket tråkigt att höra vad ni råkade ut för!

Jag och min fästman valde slutligen att boka Santa Maria eller White Palace men jag vet flera som har bokat Olles Krog som är mycket nöjda. Jag var själv på ett bröllop där för ett antal år sedan och då upplevde jag inget av det ni har fått uppleva.

En anledning till detta som jag kan tänka mig är att ni kanske inte bokade något paket? Det låter som att ni fixade det mesta förutom maten själva? Kanske därför det blev som det blev. Jag menar inte det som en ursäkt utan det kanske blev en ursäkt för dem! Jag fick själv lite dåliga vibbar av killen jag snackade med när vi pratade om att boka dem, jag tyckte inte alls om hans attityd, men andra personer har varit duktiga på att hantera honom och lyckats förhandla fram bra saker.

Hursomhelst, så hoppas jag att ni, trots allt det här, fick en bra upplevelse och ett bra bröllop.

• skoldorf
    goli skrev 2013-01-30 18:25:45 följande:
    Hej skoldorf!

Vill börja med att säga att det är mycket tråkigt att höra vad ni råkade ut för!

Jag och min fästman valde slutligen att boka Santa Maria eller White Palace men jag vet flera som har bokat Olles Krog som är mycket nöjda. Jag var själv på ett bröllop där för ett antal år sedan och då upplevde jag inget av det ni har fått uppleva.

En anledning till detta som jag kan tänka mig är att ni kanske inte bokade något paket? Det låter som att ni fixade det mesta förutom maten själva? Kanske därför det blev som det blev. Jag menar inte det som en ursäkt utan det kanske blev en ursäkt för dem! Jag fick själv lite dåliga vibbar av killen jag snackade med när vi pratade om att boka dem, jag tyckte inte alls om hans attityd, men andra personer har varit duktiga på att hantera honom och lyckats förhandla fram bra saker.

Hursomhelst, så hoppas jag att ni, trots allt det här, fick en bra upplevelse och ett bra bröllop.
    Det kan mycket väl vara så. Vi var i en annan lokal än deras och det är uppenbart att det är en ny situation för dem. Men, vi betalade fortfarande för saker vi inte fick, de hade ingen aning om hur man serverade (vilket betyder att ägaren sa åt någon kompis bekanta om inte de ville servera på ett bröllop och tjäna en hacka) och helt plötsligt var alla borta och höll inte vad som stod i vårat signerade kontrakt.
    Hursomhelst, var det en fantastiskt dag!
  • Pagnie
    skoldorf skrev 2013-02-15 00:28:56 följande:
    Det kan mycket väl vara så. Vi var i en annan lokal än deras och det är uppenbart att det är en ny situation för dem. Men, vi betalade fortfarande för saker vi inte fick, de hade ingen aning om hur man serverade (vilket betyder att ägaren sa åt någon kompis bekanta om inte de ville servera på ett bröllop och tjäna en hacka) och helt plötsligt var alla borta och höll inte vad som stod i vårat signerade kontrakt.
    Hursomhelst, var det en fantastiskt dag!
    vad tråkigt att ni fick vara med om detta. tror inte att det hör till vanligheterna att dom kör catering men tror mycket ligger i att den ordinarie personalen var i deras lokal och dom tog innan annna personal för ert event för dom har ju bröllop varje helg och ibland i veckorna också.
    Men eftersom vi är i deras lokal så tror jag inte dom kan göra så med disk och grejer för det är ju ändå dom som får ta det. sen tror jag inte dom vågar lämna oss ensamma i deras lokal heller.
    Sen har jag väldigt nogranna och övertalande svärmor och mostrar som kommer hålla koll på allt och dra dom i örat om dom håller på och fular sig.
Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???