• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • goli
    kitkät skrev 2012-09-20 22:22:54 följande:
    Det finns en nyöppnad festlokal i Tullinge som passar mycket bra för 150 personer - Adonis festlokal! Jag har varit i kontakt med dom och fått veta att lokalen uthyrs till 30-220 gäster. Jag fick två olika prisförslag av dom. Prisförslag 1: Egen dryck och mat från dom: 400-700 pp. Prisförslag 2: Egen dryck och egen mat: 70-450 pp. 
    Lokalen ser jätte fin och fräsch ut på bilderna, fina dukningar och dekorationer. Det är alltså en orientalisk festlokal med mat från Mellanöstern (som dom andra lokalerna jag nämnt för dig). Om du vill kan du få numret dit? 
    Tyvärr verkar dom inte ha någon hemsida, men jag mailade till dom och fick då bilder och information! 

Ja, den lokalen har jag inte hört om än. Vore jättegulligt om jag kunde få deras mailadress, vill gärna titta på lite bilder! Glad
  • goli

Hahaha! Ja, tålmodig är knappast en av mina egenskaper! Får du gärna göra om du vill! Du själv då? När vankas det bröllop för din del och har du bestämt var du ska ha det?

• kitkät

Vi vill gifta oss nästa år, sensommaren. Vi funderar på att hålla festen i "Hallunda Festvåning". Den lokalen tilltalar mig mest. Jag är inte så jätte förtjust i festlokalerna i Södertälje. Vi kontaktade också Adonis festlokal men den lokalen är tyvärr för liten för oss, vi kommer att vara ca 230-250 personer och då vill vi också ha ett dansutrymme. 

Om du klickar på denna länk, får du fram några bilder då? Jag klickade på en av bilderna i mailet och kom då till denna sida: https://skydrive.live.com/?cid=a681a93a0d444f83&id=A681A93A0D444F83%21118&Bsrc=SkyMail&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos  

Om det inte funkar så bifogar jag bilderna här istället, men det är många bilder, så jag kommer inte kunna visa dig allihop i så fall! Det kommer ta en evighet, haha 

• goli

Oj, låter som ett riktigt stort bröllop! Vad kul! Och skönt att ha fixat lokalen iaf.

Nej, kunde inte komma åt bilderna. Kan du kanske bara lägga upp en eller två bilder så jag får ett hum om hur det ser ut? Du behöver inte göra det nu men gärna när du hinner! Vore jättegulligt! Stort tack!

Har du förresten sett Santa Marias festvåning? Vi funderar på att ha bröllopet där men har inte skrivit kontrakt än. Har du hört något om det stället? Du verkar ha bra koll på lokaler!!! Skrattande

• kitkät

Haha, bra koll vet jag inte om jag har, men jag har varit på många bröllop Flört 

Just Santa Marias festvåning har jag faktiskt inte varit på. Men jag har sett bilder och det ser fint ut. Däremot vet jag ingenting om hur deras service är, hur maten smakar och så vidare. Men ni kommer ju få provsmaka maten innan ni bestämmer er för om ni vill hålla bröllopsfesten där eller inte! 

Här har du lite bilder från Adonis:

Om man vill kan man tydligen även välja att vigas och hålla festen i tält hos dom, då kan det se ut såhär: 

• goli

Tycker jag känner igen bilderna. Är Adonis detsamma som Alfredos i Huddinge? Måste vara det, va? Bilderna är identiska... Visste inte att de bytt namn...

Tack för bilderna! Jättegulligt av dig att lägga upp dem!

• kitkät

Jag har ingen aning faktiskt, men det är mycket möjligt. Jag känner varken till Adonis eller Alfredos. Jag tog som sagt kontakt med Adonis via mail, fick tips av en bekant. Men vad jag vet ligger Adonis i Tullinge. Fast det kanske är samma, om bilderna är identiska så borde det ju vara som du säger i så fall. 

• kitkät

Men vad lustigt i så fall, om Adonis ligger i Tullinge och Alfredos i Huddinge så kan det ju inte vara samma ställe! Det kanske är något lurt med Adonis? Haha.. Förvånad

• goli

Ja, visst e det konstigt? här är länken till alfredos med bilderna: www.restaurangalfredo.se/21648977

läste en tråd här på BT om folk som hade valt Alfredos till bröllopet och det var flera som hade blivit lurade när det gällde maten och servicen mm.

Men tack för alla dina tips! Uppskattar det verkligen!

Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???