• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • Pagnie

är det någon utav er flickor som vet några bra persiska kärleksballader?

• kitkät

Vad skönt att du hittade en klänning så snabbt och kan bocka av det på listan! Vad har ni kvar att fixa nu? Ska ni hyra eller köpa sambons kläder? 

Imorgon ska min fästman ringa till festlokalen som vi har tänkt hålla bröllopsfesten. Jag börjar bli jätte stressad och orolig över att den redan är bokad alla helger i augusti. Hoppas inte det! Vi kan inte åka dit och träffa den ansvarige förrän om två veckor, så jag vet inte hur han ställer sig till att vi vill preliminärboka den först och sen åka och diskutera själva upplägget. Det blir ju lite omvänt, men men... 

• Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-29 19:05:55 följande:
    Vad skönt att du hittade en klänning så snabbt och kan bocka av det på listan! Vad har ni kvar att fixa nu? Ska ni hyra eller köpa sambons kläder? 

Imorgon ska min fästman ringa till festlokalen som vi har tänkt hålla bröllopsfesten. Jag börjar bli jätte stressad och orolig över att den redan är bokad alla helger i augusti. Hoppas inte det! Vi kan inte åka dit och träffa den ansvarige förrän om två veckor, så jag vet inte hur han ställer sig till att vi vill preliminärboka den först och sen åka och diskutera själva upplägget. Det blir ju lite omvänt, men men... 
    ja det var jätteskönt. Som det ser ut nu och om han kommer ha smoking så kommer vi hyra för det är onödigt att hyra.
    Ja men det tycker man ju borde gå bra. vi fick preliminärboka vår lokal 2 veckor så vi kunde komma dit sen.
  • goli
    Pagnie skrev 2012-09-29 16:50:38 följande:
    Jaha tjejer då kan jag även bocka av brudklänning på listan över saker att fixa. Gick in i en enda affär och hittade min dröm på en gång. Lite dyrare än det var tänkt men älskar man den så är det ju så. Dom var i alla fall jätte trevliga i affären så det var ju det viktigaste.
    Grattis! Vad skönt att ha det fixat och vad kul att du hittade drömklänningen! Ja, har man väl hittat klänningen som klickar så duger ingen annan! Men nu e ni ju i princip redo att gifta er! Varför vänta till nästa år? Skrattande
  • goli
    kitkät skrev 2012-09-29 19:05:55 följande:

håller tummarna för er att det ska gå bra! Lycka till!
  • goli
    Pagnie skrev 2012-09-29 19:04:20 följande:
    är det någon utav er flickor som vet några bra persiska kärleksballader?
    Hmmm... vet nog flera, måste bara komma på dem! Glad En som jag kan komma på nu direkt är Medad-e-rangi med Ebi. Vet inte om du kan ngn persiska men det är en väldigt fin text. Finns det ngn speciell artist som du gillar? Kanske lättare att ge tips då...
  • Pagnie
    goli skrev 2012-09-29 21:12:27 följande:
    Grattis! Vad skönt att ha det fixat och vad kul att du hittade drömklänningen! Ja, har man väl hittat klänningen som klickar så duger ingen annan! Men nu e ni ju i princip redo att gifta er! Varför vänta till nästa år? Skrattande
    haha ja precis varför vänta? Jo för att jag hatar det här regniga mörka vädret OCH för vi behöver MASSA pengar för att finansiera det. annars jävlar hade det smällt nu på en gång. :P
  • Pagnie
    goli skrev 2012-09-29 21:18:16 följande:
    Hmmm... vet nog flera, måste bara komma på dem! Glad En som jag kan komma på nu direkt är Medad-e-rangi med Ebi. Vet inte om du kan ngn persiska men det är en väldigt fin text. Finns det ngn speciell artist som du gillar? Kanske lättare att ge tips då...
    nope ingen speciell. vill bara ha mysiga och fina låtar. Hörrni föresten. vi ska ju ha en kristen vigsel och en persisk. har ni någon idé om hur man får ihop det på ett bra sätt så att folk inte blir uttråkade?
    Den kristna kör vi ju i kyrkan och den persiska i lokalen.
  • kitkät
    Pagnie skrev 2012-09-29 22:51:07 följande:
    nope ingen speciell. vill bara ha mysiga och fina låtar. Hörrni föresten. vi ska ju ha en kristen vigsel och en persisk. har ni någon idé om hur man får ihop det på ett bra sätt så att folk inte blir uttråkade?
    Den kristna kör vi ju i kyrkan och den persiska i lokalen.
    Jag tror inte att ni behöver vara oroliga över att gästerna kommer bli uttråkade! Hur har ni tänkt lägga upp det? Ska ni fotograferas efter den kyrkliga vigseln eller innan? Om ni ska fotograferas efter den kyrkliga vigseln så hinner ju gästerna mingla en stund när dom anländer till festlokalen, så får dom en "paus" mellan "vigselakterna". Har ni tänkt köra den persiska vigseln direkt när ni anländer till festlokalen, eller efter middagen? Jag hade nog valt att göra det direkt. Hur lång tid tar det ungefär? 
Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???