• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-23 10:24:13 följande:
    Varken jag eller min fästman är iranier. Han är svensk och jag är syrian! 

Vi har faktiskt inte kommit alls långt i planeringen. Mycket tid har gått åt att hitta en passande lokal, vi var ju som sagt ute efter en herrgård eller en naturnära restaurang/lokal. Vi hittade ett par fina ställen som intresserade oss, men efter att ha tagit kontakt med dom insåg vi att det inte alls var vad vi hade tänkt oss, både prismässigt och vad gäller upplägg och så vidare. Så nu får vi börja att vidga vyerna och tänka om. Det får bli någon av de "orientaliska restaurangerna" iaf! Det är hit vi har kommit i planeringen. Jag börjar få lite panik för det känns som alla andra här på BT som ska gifta sig nästa år har kommit så långt i planeringen.  

Ska ni hålla bröllopsfesten i Olles Krog? Vad kul att leta klänning! Jag vill också börja med det snart! Glad 
    ja så känner jag också trots att vi faktiskt har det mesta klart. alltid någon som har kommit liiiiite längre. haha. Men som sagt kläder och trycksaker har vi kvar annars är det mesta fixat.
    Ja vi kommer att hålla till på olles krog. Älskade stället och han var trevlig och tillmötesgående så det kändes mycket bra.
    Ja jag tycker att det ska bli jättekul. så nästa helg åker vi in till Stockholm och börjar letandet. ;) Har du tänkt börjat snart eller?
  • kitkät
    Pagnie skrev 2012-09-23 20:32:12 följande:
    ja så känner jag också trots att vi faktiskt har det mesta klart. alltid någon som har kommit liiiiite längre. haha. Men som sagt kläder och trycksaker har vi kvar annars är det mesta fixat.
    Ja vi kommer att hålla till på olles krog. Älskade stället och han var trevlig och tillmötesgående så det kändes mycket bra.
    Ja jag tycker att det ska bli jättekul. så nästa helg åker vi in till Stockholm och börjar letandet. ;) Har du tänkt börjat snart eller?
    Jag känner att jag först vill få festlokalen/kyrkan bokad och datum spikat innan jag kan börja planera ordentligt. Då vet man att det är på gång, just nu känns det som att all planering står still. Så jakten på den perfekta klänningen får vänta en liten stund! Har du tips på butiker i Stockholm? Jag flyttade nämligen därifrån för 7 år sedan, så jag har inte så bra koll Obestämd
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-23 22:24:53 följande:
    Jag känner att jag först vill få festlokalen/kyrkan bokad och datum spikat innan jag kan börja planera ordentligt. Då vet man att det är på gång, just nu känns det som att all planering står still. Så jakten på den perfekta klänningen får vänta en liten stund! Har du tips på butiker i Stockholm? Jag flyttade nämligen därifrån för 7 år sedan, så jag har inte så bra koll Obestämd
    ja men det förstår jag verkligen. det blir ju mer verkligt när man har lokalen och datum spikat. Så kände jag också. Nej du jag har faktiskt ingen aning. har precis flyttat från örebro till strängnäs så inte ens i stockholm så jag har absolut ingen aning. SKa kolla i veckan vad det finns för affärer. men efter nästa helg så kanske jag kan komma med några tips. :D Förhoppningsvis i alla fall.
  • suzanna001

Hej!

Vi är också ett par från olika kulturer men mest från den orientaliska delen, jag har också svårt för bestämma mig för fest lokal! Vi har några krav på lokalen och de är att de ska vara buffe (dessert och huvudrätt) samt en öppen bar och självklart dekorationen måste vara en höjdare, men vilka lokaler finns de o välja på i norra sidan av stan? jag blir helt förvirrad, kan nån av er ge mig tips?

/ förvirrad

• Pagnie
    suzanna001 skrev 2012-09-23 23:26:23 följande:

Hej!

Vi är också ett par från olika kulturer men mest från den orientaliska delen, jag har också svårt för bestämma mig för fest lokal! Vi har några krav på lokalen och de är att de ska vara buffe (dessert och huvudrätt) samt en öppen bar och självklart dekorationen måste vara en höjdare, men vilka lokaler finns de o välja på i norra sidan av stan? jag blir helt förvirrad, kan nån av er ge mig tips?

/ förvirrad

olles krog har allt det du beskrev. Där ska vi vara i alla fall.
  • Erin
    goli skrev 2012-09-23 18:47:27 följande:
    Hej Erin!
    Trevligt med fler i diskussionen! Tänkte höra om din sofreh aghd. Vart vände du dig? Fixade ni allt själva eller var det ngn som fixade det åt er? Vi har kontaktat en kvinna som heter Shabnam men hade gärna haft fler alternativ, känns som att det borde finnas fler som fixar sånt i Sthlm...
    Hej Goli!

Vi anlitade en kvinna till vår Sofreh Aghd, hon var super duktig. Kan verkligen rekommendera henne.
    Först tog vi kontakt med Shabnam och en till minns inte hennes namn dock... men dem tog överpriser tycker jag.. att betala ca 7000 kr för en Sofreh är inte alltid värt tycker jag... Om du vill kan jag maila bilder till dig på min sofreh så får du se hur det såg ut... Det är givetvis också en smak sak.. vissa vill ha mkt bling bling osv.. men det ville inte jag ha.. jag ville ha enkelt och stilrent.. Glad
    Mailar gärna bilder till dig.. Får jag fråga när Ni ska gifta er??
  • goli
    kitkät skrev 2012-09-23 22:24:53 följande:
    beror lite på vilken typ av brudklänning du tänkt dig! Har själv varit på jakt hela sommaren och innan dess spenderade jag minst tre månader på att googla bilder på brudklänningar för att bestämma vad jag ville ha. Men jag såg aldrig ngn klänning som jag kände klickade för mig. Jag visste bara att jag inte ville ha en ärmlös klänning iaf, vilket gör det svårare eftersom majoriteten är ärmlösa. MEN när jag väl började prova klänningar så var det ändå en ärmlös klänning spm fångade mitt öga och när jag väl provade den så kände jag direkt att det var klänningen jag ville ha! Problemet var bara att den kostade 15 000 spänn!!! Därför beställde jag en kopia av den från ett ställe som heter missfishbridal.com och jag fick min klänning för bara några dagar sedan. Det blev ingen exakt kopia men den är verkligen jättefin och jag är riktigt nöjd. Det hela slutade på ca 2000 kr.

Det jag vill få sagt iaf är att innan du bestämmer dig för något, PROVA SÅ MÅNGA KLÄNNINGAR DU BARA KAN! de kan se ut på ett sätt på galgen  eller på bild på nätet men när du väl har den på dig blir det en helt annan sak. Butiker som jag tyckte var bra i Stockholm var

Drottninggatan Brud och Fest på drottningg 81 (där jag provade min brudklänning, här har de jättefina klänningar men dyra!)

Lilly på Birger Jarlsg. 40

Om du bestämmer dig för att beställa på nätet så är det bra att vara ute i mycket god tid. Du kan läsa mer på den här tråden där jag själv har skrivit och lagt upp bilder på min klänning:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Stockholm Brud och Fest på hornsgatan 132

Bröllopskällan på Hornsgatan 83
  • goli
    Erin skrev 2012-09-24 14:17:45 följande:
    Hej Goli!

Vi anlitade en kvinna till vår Sofreh Aghd, hon var super duktig. Kan verkligen rekommendera henne.
    Först tog vi kontakt med Shabnam och en till minns inte hennes namn dock... men dem tog överpriser tycker jag.. att betala ca 7000 kr för en Sofreh är inte alltid värt tycker jag... Om du vill kan jag maila bilder till dig på min sofreh så får du se hur det såg ut... Det är givetvis också en smak sak.. vissa vill ha mkt bling bling osv.. men det ville inte jag ha.. jag ville ha enkelt och stilrent.. Glad
    Mailar gärna bilder till dig.. Får jag fråga när Ni ska gifta er??
    Det får du hemskt gärna göra! Vore jättesnällt! Ja, till oss sa hon t o m att hon skulle ta 8000 kr om hon själv ska fixa allt, tyckte det lät lite väl mycket!!! Är inte heller mycket för bling bling, föredrar enkelt. Räcker att bara ha lite blommor bredvid så blir det ju jättefint.

Vi ska gifta oss nästa augusti, antagligen den 10e. Hur länge har du och din man varit gifta? Blev bröllopet som du ville?
  • goli
    suzanna001 skrev 2012-09-23 23:26:23 följande:

Hej!

/ förvirrad

Santa Maria har vi bestämt oss för nu. Fantastisk lokal samt riktigt bra bröllopsplanerare som har stenkoll på allt!
  • goli
    Pagnie skrev 2012-09-23 23:12:05 följande:
    ja men det förstår jag verkligen. det blir ju mer verkligt när man har lokalen och datum spikat. Så kände jag också. Nej du jag har faktiskt ingen aning. har precis flyttat från örebro till strängnäs så inte ens i stockholm så jag har absolut ingen aning. SKa kolla i veckan vad det finns för affärer. men efter nästa helg så kanske jag kan komma med några tips. :D Förhoppningsvis i alla fall.
    Hej Pagnie!

Kolla gärna in de butiker jag tipsade kitkät om. Hoppas det är till någon hjälp! Har du bestämt något om vilken typ av brudklänning du är ute efter?
Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???