kitkät skrev 2012-09-23 22:24:53 följande:
Jag känner att jag först vill få festlokalen/kyrkan bokad och datum spikat innan jag kan börja planera ordentligt. Då vet man att det är på gång, just nu känns det som att all planering står still. Så jakten på den perfekta klänningen får vänta en liten stund! Har du tips på butiker i Stockholm? Jag flyttade nämligen därifrån för 7 år sedan, så jag har inte så bra koll

beror lite på vilken typ av brudklänning du tänkt dig! Har själv varit på jakt hela sommaren och innan dess spenderade jag minst tre månader på att googla bilder på brudklänningar för att bestämma vad jag ville ha. Men jag såg aldrig ngn klänning som jag kände klickade för mig. Jag visste bara att jag inte ville ha en ärmlös klänning iaf, vilket gör det svårare eftersom majoriteten är ärmlösa. MEN när jag väl började prova klänningar så var det ändå en ärmlös klänning spm fångade mitt öga och när jag väl provade den så kände jag direkt att det var klänningen jag ville ha! Problemet var bara att den kostade 15 000 spänn!!! Därför beställde jag en kopia av den från ett ställe som heter
missfishbridal.com och jag fick min klänning för bara några dagar sedan. Det blev ingen exakt kopia men den är verkligen jättefin och jag är riktigt nöjd. Det hela slutade på ca 2000 kr.
Det jag vill få sagt iaf är att innan du bestämmer dig för något, PROVA SÅ MÅNGA KLÄNNINGAR DU BARA KAN! de kan se ut på ett sätt på galgen eller på bild på nätet men när du väl har den på dig blir det en helt annan sak. Butiker som jag tyckte var bra i Stockholm var
Drottninggatan Brud och Fest på drottningg 81 (där jag provade min brudklänning, här har de jättefina klänningar men dyra!)
Lilly på Birger Jarlsg. 40
Om du bestämmer dig för att beställa på nätet så är det bra att vara ute i mycket god tid. Du kan läsa mer på den här tråden där jag själv har skrivit och lagt upp bilder på min klänning:
www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
Stockholm Brud och Fest på hornsgatan 132
Bröllopskällan på Hornsgatan 83