• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • Pagnie
    goli skrev 2012-09-26 21:20:00 följande:
    Tack så mycket! Näst på listan var DJ som vi bokade idag faktiskt! Så nu e det också gjort. Men nu antar jag att det är dags att skaffa inbjudningskorten samt boka in den borgerliga vigseln.... Helt otroligt så fort allt gick helt plötsligt. Känns som om vi har stått och trampat på samma punkt i flera månader men nu så har vi fixat brudklänning, festlokal och Dj! Måste säga att vissa faser av allt planerande kan vara sjukt frustrerande men så fort man har fixat en grej så känns det som att det var värt all möda och besvär!

hur går det själv? Hur långt har du kommit i planeringen?
    åh vad roligt. :D Vad bokade ni för DJ då?

Ja alltså vi har ju det mesta som paket från olles krog så det som är fixat därigenom är:
    Lokal
    personal
    mat
    öppen bar
    fruktbuffe
    chokladfontän
    tårta
    dekorationer (allt ingår verkligen, så stolsöverdrag och rosetter och hela kittet)
    Blommor (inne, ute, brudbordet, kyrkan, min bukett, tärnornas buketter, corsager)
    Limousine
    Kameraman
    fotograf
    Dj

Sen har jag bokat in 2 fotografer utöver det och vi har börjat spåna på layouten till inbjudningskort och save-the-date samt festhäften och vigselprogram.

Kyrkan är bokad

Och dom från lokalen skulle hjälpa oss boka någon som gör sofre aghden så fick vi det billigare genom dom samt de kurdiska spelmännen (dawul zurna).

Så ja det är väl så långt vi kommit. Klänningsletande blir det som sagt i helgen.
    Så just nu är det inte så mycket annat vi kan göra känns det som.
    Gästlistan är klar och musiken är bestämd
  • goli
    Pagnie skrev 2012-09-26 22:27:14 följande:
    åh vad roligt. :D Vad bokade ni för DJ då?

Ja alltså vi har ju det mesta som paket från olles krog så det som är fixat därigenom är:
    Lokal
    personal
    mat
    öppen bar
    fruktbuffe
    chokladfontän
    tårta
    dekorationer (allt ingår verkligen, så stolsöverdrag och rosetter och hela kittet)
    Blommor (inne, ute, brudbordet, kyrkan, min bukett, tärnornas buketter, corsager)
    Limousine
    Kameraman
    fotograf
    Dj

Sen har jag bokat in 2 fotografer utöver det och vi har börjat spåna på layouten till inbjudningskort och save-the-date samt festhäften och vigselprogram.

Kyrkan är bokad

Och dom från lokalen skulle hjälpa oss boka någon som gör sofre aghden så fick vi det billigare genom dom samt de kurdiska spelmännen (dawul zurna).

Så ja det är väl så långt vi kommit. Klänningsletande blir det som sagt i helgen.
    Så just nu är det inte så mycket annat vi kan göra känns det som.
    Gästlistan är klar och musiken är bestämd
    Vad härligt! Men då e du ju färdig! Förutom den lilla lilla detaljen som är kvar: brudklänningen! Skrattande Tycker det jobbigaste är fotografen samt bilen eftersom båda är så sjukt dyra. Nackdelen med Santa Maria är att det inte finns ngt paket där man kan få fotograf och limo men vi tänkte att vi skulle försöka fixa det själva. Fotograf vill vi gärna ha någon som vi känner för att inte bli lurade (känner många som har blivit det) men det ska vi ta itu med lite senare.  Hur är det med blivande mannens frack/kostym? Har ni pratat något om hur han ska vara klädd? Killar är allmänt så laid back och tar allt med lugn och ro. Min blivande kommer antagligen ta itu med det först nästa år någon gång. Jag är raka motsatsen, måste planera allt i förväg! Hahaha!

DJn som vi bokade blev DJ Crush. Han har väldigt fina rekommendationer och han var jättetrevlig när jag pratade med honom. Enligt vad jag har hört så är han ett proffs och har mycket erfarenhet av bröllop. Ska ni också ha DJ eller blir det liveband hela kvällen?
  • kitkät

Vad härligt att det går framåt för er, vad avundsjuk jag är! Jag och min fästman står och stampar bara. Vi har nästan bestämt oss för festlokal, men då ingen av oss bor i Stockholm har vi inte haft tid att åka och prata med den som är ansvarig för lokalen för att kunna boka den! Min fästman arbetar varannan helg, så det är inte så lätt att få ihop det. Jag vet ju hur lokalen ser ut och min fästman har sett bilder på lokalen, vi tycker båda två att lokalen är fantastisk, så för våran del skulle vi kunna preliminärboka lokalen via telefon egentligen, bara för att vara säkra på att vi får lokalen det datum vi vill, för att sen åka dit och diskutera närmare om utformningen av bröllopsfesten, men jag vet inte om dom går med på det. Vet ni om man kan göra så? 

• goli
    kitkät skrev 2012-09-27 17:06:06 följande:
    Vad härligt att det går framåt för er, vad avundsjuk jag är! Jag och min fästman står och stampar bara. Vi har nästan bestämt oss för festlokal, men då ingen av oss bor i Stockholm har vi inte haft tid att åka och prata med den som är ansvarig för lokalen för att kunna boka den! Min fästman arbetar varannan helg, så det är inte så lätt att få ihop det. Jag vet ju hur lokalen ser ut och min fästman har sett bilder på lokalen, vi tycker båda två att lokalen är fantastisk, så för våran del skulle vi kunna preliminärboka lokalen via telefon egentligen, bara för att vara säkra på att vi får lokalen det datum vi vill, för att sen åka dit och diskutera närmare om utformningen av bröllopsfesten, men jag vet inte om dom går med på det. Vet ni om man kan göra så? 
    Kändes som att vi stod och stampade jättelänge också men så fort lokalen var bokad så gick resten framåt ganska fort eftersom bokning av lokal löser en del andra problem! Men mitt råd är absolut att ni ringer och preliminärbokar lokalen OM det är den ni vill ha. Jag pratade med Danny som har hand om Santa Maria i början av juli och då fanns det många lediga datum i augusti men nu när vi bokade var det det sista datumet. Så vänta inte, ring och prata med dem och se till att de förstår att ni är seriösa. Sen vet jag inte hur säkert det är att preliminärboka, oftast tar de en handpenning för att bekräfta bokningen. Men det skadar absolut inte att ringa!
  • Pagnie
    goli skrev 2012-09-27 16:41:26 följande:
    Vad härligt! Men då e du ju färdig! Förutom den lilla lilla detaljen som är kvar: brudklänningen! Skrattande Tycker det jobbigaste är fotografen samt bilen eftersom båda är så sjukt dyra. Nackdelen med Santa Maria är att det inte finns ngt paket där man kan få fotograf och limo men vi tänkte att vi skulle försöka fixa det själva. Fotograf vill vi gärna ha någon som vi känner för att inte bli lurade (känner många som har blivit det) men det ska vi ta itu med lite senare.  Hur är det med blivande mannens frack/kostym? Har ni pratat något om hur han ska vara klädd? Killar är allmänt så laid back och tar allt med lugn och ro. Min blivande kommer antagligen ta itu med det först nästa år någon gång. Jag är raka motsatsen, måste planera allt i förväg! Hahaha!

DJn som vi bokade blev DJ Crush. Han har väldigt fina rekommendationer och han var jättetrevlig när jag pratade med honom. Enligt vad jag har hört så är han ett proffs och har mycket erfarenhet av bröllop. Ska ni också ha DJ eller blir det liveband hela kvällen?
    ja men precis. Som sagt blir letande på lördag men jag har inte jätte stora förhoppningar på att jag kommer hitta the one på en gång. Så det kan nog bli någon månads letande. Min sambo kommer ha vanlig svart kostym. vi tänkte smoking först men nej det blir så istället. Vi kommer att sy upp den då hans kompis jobbar på ett ställe där dom gör det och kan därmed få rabatt.
    Ja men precis. vi har ju fotograf i paketet men sen har vi två väldigt nära kompisar till oss också som är bokade till bröllopet så vi har totalt 3 fotografer så dom kommer nog få ihop en del hoppas jag. Dom VI har bokat som inte ingår är sådana som vi verkligen litar på och som vi vet fotar bra. En av dom har nyligen startat eget så det känns skönt.

Nej vi kommer också köra Dj, vi funderade på Dj crush ett tag men vi blev rekommenderade att ta Dj Poria då han spelar på många utav våra vänner bröllop. sen så kände lokalen honom och brukade boka honom så dom slängde in han i priset. Haha
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-27 17:06:47 följande:
    Pagnie, vilken kyrka ska ni vigas i? 
    vi har bokat gustav vasa kyrka i stockholm. ni då?
  • Pagnie

Jaha tjejer då kan jag även bocka av brudklänning på listan över saker att fixa. Gick in i en enda affär och hittade min dröm på en gång. Lite dyrare än det var tänkt men älskar man den så är det ju så. Dom var i alla fall jätte trevliga i affären så det var ju det viktigaste.

• kitkät
    Pagnie skrev 2012-09-29 16:50:38 följande:
    Jaha tjejer då kan jag även bocka av brudklänning på listan över saker att fixa. Gick in i en enda affär och hittade min dröm på en gång. Lite dyrare än det var tänkt men älskar man den så är det ju så. Dom var i alla fall jätte trevliga i affären så det var ju det viktigaste.
    Åh, vad kul! Hur ser klänningen ut? Vilken butik blev det? Glad
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-09-29 17:07:33 följande:
    Åh, vad kul! Hur ser klänningen ut? Vilken butik blev det? Glad
    det blev stockholm brud och fest. helt underbar personal måste jag säga att det var. Ska tillbaka dit och köpa slöja och grejer sen. :D
    Det är en tvådelad klänning faktiskt så med kjol och korsett upptill. kan säga att den ser ut som klänningen jag la upp bild på tidigare men bara lite mer stenar och grejer på överdelen och inget på kjolen.
    Gick lite över budget men vad fan säger jag bara. det var såååå värt det. Tänkte fixa sambons kläder där med. har bestämt nu att det bli smoking på honom.
Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???