goli skrev 2012-09-26 21:20:00 följande:
Tack så mycket! Näst på listan var DJ som vi bokade idag faktiskt! Så nu e det också gjort. Men nu antar jag att det är dags att skaffa inbjudningskorten samt boka in den borgerliga vigseln.... Helt otroligt så fort allt gick helt plötsligt. Känns som om vi har stått och trampat på samma punkt i flera månader men nu så har vi fixat brudklänning, festlokal och Dj! Måste säga att vissa faser av allt planerande kan vara sjukt frustrerande men så fort man har fixat en grej så känns det som att det var värt all möda och besvär!
hur går det själv? Hur långt har du kommit i planeringen?
åh vad roligt. :D Vad bokade ni för DJ då?
Ja alltså vi har ju det mesta som paket från olles krog så det som är fixat därigenom är:
Lokal
personal
mat
öppen bar
fruktbuffe
chokladfontän
tårta
dekorationer (allt ingår verkligen, så stolsöverdrag och rosetter och hela kittet)
Blommor (inne, ute, brudbordet, kyrkan, min bukett, tärnornas buketter, corsager)
Limousine
Kameraman
fotograf
Dj
Sen har jag bokat in 2 fotografer utöver det och vi har börjat spåna på layouten till inbjudningskort och save-the-date samt festhäften och vigselprogram.
Kyrkan är bokad
Och dom från lokalen skulle hjälpa oss boka någon som gör sofre aghden så fick vi det billigare genom dom samt de kurdiska spelmännen (dawul zurna).
Så ja det är väl så långt vi kommit. Klänningsletande blir det som sagt i helgen.
Så just nu är det inte så mycket annat vi kan göra känns det som.
Gästlistan är klar och musiken är bestämd