• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-10-01 20:16:50 följande:
    Tack för ditt uppmuntrande svar! Du lyckades faktiskt lugna ner mig lite. Det är lokalen i Hallunda, ja. Det känns så dumt att vi har väntat med att boka lokal tills nu, när hela augusti nästan är uppbokad! Vi får nog ringa tillbaka till han imorgon och be han ge oss ett klart besked om när vi får veta om 24e är uppbokad eller inte! Annars får det väl bli 31 augusti. Vi får höra med han om det finns några datum lediga i juli också. 

Vad ingår i ert paket hos Santa Maria? Ingår t ex transport, fotograf, blommor osv? När min vän och hennes man gifte sig så betalade dom ca 340 kr i kuvertpris per gäst och då ingick transport, fotograf, dekoration av lokalen och kyrkan, blombukett osv. Får man fråga vad ni får betala per gäst? Jag vill få ett hum om vad som är rimligt pris, även om det såklart är olika för varje bröllopsfest beroende på antal gäster, upplägg, vad man vill ska ingå osv. 

340 kr var inte alls dyrt. det var ju jättebilligt. Vi betalar inte per person utan en grundsumma och sen typ 500kr/person. Men då ingår allt som man behöver till ett bröllop förutom trycksaker och kläder. transport, blommor, dekorationer, tårta, fotograf, kameraman, fri bar, mat, ja det mesta helt enkelt.
  • kitkät

Vem ska man prata med om man vill boka Olles Krog? På deras facebook sida står det Afram, samma nummer som till Hallundas festvåning. Men på deras hemsida så står det andra telefonnummer. Så jag blir smått förvirrad! Är det Afram som har hand om både Hallunda festvåning och Olles krog? 

• Pagnie
    kitkät skrev 2012-10-02 08:20:48 följande:
    Vem ska man prata med om man vill boka Olles Krog? På deras facebook sida står det Afram, samma nummer som till Hallundas festvåning. Men på deras hemsida så står det andra telefonnummer. Så jag blir smått förvirrad! Är det Afram som har hand om både Hallunda festvåning och Olles krog? 
    nej det är josef som har hand om olles krog. Han har hand om den lokalen och sedan en lokal i södertälje. Så det är honom man ska prata med. Är ni sugna på olles krog nu också? ;)
  • kitkät
    Pagnie skrev 2012-10-02 10:35:59 följande:
    nej det är josef som har hand om olles krog. Han har hand om den lokalen och sedan en lokal i södertälje. Så det är honom man ska prata med. Är ni sugna på olles krog nu också? ;)
    Ja, alltså vi tänker att vi måste kolla lite olika alternativ innan vi bestämmer oss! Och Olles krog är ett av dom alternativ som jag absolut kan tänka mig. 
  • Pagnie
    kitkät skrev 2012-10-02 11:12:27 följande:
    Ja, alltså vi tänker att vi måste kolla lite olika alternativ innan vi bestämmer oss! Och Olles krog är ett av dom alternativ som jag absolut kan tänka mig. 
    ja men det låter ju jättebra :D Ja jag kan ju inte säga annat än att ni borde kolla dom men då är ju jag partisk också. ;)
    Och jag säger det att är du bestämd med vad du vill ha så är det lättare att prata med honom kan jag säga. Men dom är jätte trevliga där i alla fall.
  • goli
    kitkät skrev 2012-10-01 20:16:50 följande:
    Tack för ditt uppmuntrande svar! Du lyckades faktiskt lugna ner mig lite. Det är lokalen i Hallunda, ja. Det känns så dumt att vi har väntat med att boka lokal tills nu, när hela augusti nästan är uppbokad! Vi får nog ringa tillbaka till han imorgon och be han ge oss ett klart besked om när vi får veta om 24e är uppbokad eller inte! Annars får det väl bli 31 augusti. Vi får höra med han om det finns några datum lediga i juli också. 

Vad ingår i ert paket hos Santa Maria? Ingår t ex transport, fotograf, blommor osv? När min vän och hennes man gifte sig så betalade dom ca 340 kr i kuvertpris per gäst och då ingick transport, fotograf, dekoration av lokalen och kyrkan, blombukett osv. Får man fråga vad ni får betala per gäst? Jag vill få ett hum om vad som är rimligt pris, även om det såklart är olika för varje bröllopsfest beroende på antal gäster, upplägg, vad man vill ska ingå osv. 

Inget att tacka för! Skönt att BT finns så att vi blivande brudar kan vädra våra tankar och åsikter och få utlopp för alla miljoner känslor!!!

Nackdelen med Santa Maria är att det inte finns ngt paket men samtidigt kan det vara en fördel också. Det som lockade mig var, förutom den fantastiskt vackra lokalen, nya fräscha dukar, fina stolsöverdrag mm även Danny och det faktum att han e så noga med allt. Han är en riktig wedding-planner och utformar allt utifrån hur brudparet är och deras önskemål. Han har stenkoll på sin personal, har genomgångar innan bröllopet med de, planerar uppläggning av servering, ser till att de ser bra ut och t o m luktar gott, hahaha!  Han anstränger sig väldigt mycket och det märker man av. Jämfört med Colosseum och Olles Krog kändes Santa Maria som ett mer personligt ställe tack vare Danny. Sen är ju jag väldigt subjektiv men jag kan iaf förklara vad det var som lockade oss...Skrattande

Prismässigt så behöver det ju inte bli dyrare bara för att det inte är ett paket utan det beror på vad man väljer och det finns massor med olika alternativ. Nu kommer jag inte ihåg alla priser men kan ge exempel på vissa saker;

Persisk lyxbuffé stor (20 olika saker) 380 kr, liten (10 olika saker) 280 kr, riktig persisk kock!
    fördrinkar
    snittar (tillsammans med fördrinkar)
    öppen bar 200 kr/pers (ingår bartender som blandar till vilken drink som helst under hela kvällen, samt vin, vodka, whisky uppdukat på varje bord)
    alt ta med egen sprit men måste ändå betala 50 kr /pers för servering och uppdukning
    chokladfontän 80 kr/pers (vitchoklad fontän och vanlig brun men även jell-o, cheesecake, andra bakelser mm, dvs en rejäl lyxdessertbuffé)
    tårta 35 kr/pers

dj, blommor och fotograf är separat men oftast brukar Danny rekommendera folk som ger billigare pris eftersom de brukar samarbeta med Danny.

Detta var lite exempel bara, kan inte komma på ngt mer just nu, men fråga gärna om det är ngt speciellt du undrar över!
  • kitkät

Ni är underbara! Tack för alla tips och råd. Igår så ringde jag och min fästman till både Hallunda festvåning och till Olles krog, vi ska dit på måndag och diskutera lite, se vad dom har att erbjuda osv. Vi ska också ringa till Panorama och se om vi kan komma dit på måndag. Vi ringde till han igår, men han bad oss ringa tillbaka idag. Både Olles krog och Hallunda festvåning hade ledigt den 24/8 2013. Så det är bra! Vi ska också ev. titta förbi en annan festlokal som vi fått tips om, som ligger i Haninge. Flera av mina vänner och bekanta har avrådit oss från att hålla bröllopsfesten i Hallunda då lokalen är för stor för oss, den rymmer ju 1000 gäster och vi kommer vara ca 250 max skulle jag tro. Men jag har en förhoppning om att det ska gå ändå, eftersom det är den lokalen som jag gillar mest i dagsläget. Jag tänker att om man möblerar med runda bord, 8-10 personer per bord och placerar borden en bit ifrån varandra, så kanske det inte ser lika glest ut! Vanligtvis så brukar ju borden vara placerade ganska tätt intill varandra. Vad tror ni om det? Hur många rymmer det i Santa Maria och hur många gäster har ni, goli? 

• kitkät
    Pagnie skrev 2012-10-02 15:07:50 följande:
    ja men det låter ju jättebra :D Ja jag kan ju inte säga annat än att ni borde kolla dom men då är ju jag partisk också. ;)
    Och jag säger det att är du bestämd med vad du vill ha så är det lättare att prata med honom kan jag säga. Men dom är jätte trevliga där i alla fall.
    När ni var på Olles krog, var det Josef som ni träffade då? Fick ni någon information om deras olika paket och pris osv, eller tittade ni bara på lokalen? Hur länge var ni där? Så vi vet lite hur vi ska lägga upp dagen, eftersom vi åker från Örebro och ska besöka fler festlokaler! 
  • Pagnie

Vi kollade på lokalen och pratade med josef vi fick ett paket erbjudande och pris på en gång. Åkte dit en gång till och förhandlade priset lite. Vi var nog där 1,5 timme. Mem vi fick lunch också.

• kitkät

Var ni där i 1,5 timma första gången eller andra gången ni var där? Ska ni dit igen och typ välja ut dekoration, tårta, blommor, mat osv? Eller hur funkar det? 

Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???