• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • kitkät

Tack goli för alla dina tips! Jag är också ute efter en klänning som inte är ärmlös. Jag har en bild i huvudet av hur klänningen ska se ut, jag vill att klänningen ska vara v-ringad i spets. 

Är det bra kvalite på klänningen som du fått hem eller känns den "billig"? Hur funkar det när man beställer därifrån? Skickar man bild på klänningen som man vill ha en kopia av och sen syr dom bara ihop en liknande? Får man vara delaktig under processen och ha något att säga till om? 

• goli

den klänningen jag beställde hade de redan gjort en kopia av tidigare och de skickade en bild på den. jag var inte helt nöjd och bad om lite justeringar och det hade de inga som helst problem med. Materialet är jättebra och jag är jättenöjd som sagt. Jag mailade dem under processen och hade kontakt med dem hela tiden. De var väldigt snabba på att svara oxå. Så om du har hittat en speciell klänning av en viss designer så kan du bara kolla in deras hemsida om de har den eller maila dem och fråga. Det finns en annan tråd här på BT där de tipsar om en massa sidor som folk har beställt ifrån. Kolla in den och läs allas berättelser innan du bestämmer dig!

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3949530.html

• kitkät

Goli, måttbeställde du din klänning eller valde du bara den storlek som du vanligtvis brukar ha? 

• goli
    kitkät skrev 2012-09-24 18:43:53 följande:
    Goli, måttbeställde du din klänning eller valde du bara den storlek som du vanligtvis brukar ha? 
    Valde bara en storlek större. Brukar ha 36 men köpte 38 eftersom det ändå är korsettsnörning som man kan dra åt. De brukar rekommendera att man tar en storlek större för i värsta fall kan man alltid sy in den, men om den är mindre blir det lite svårare att göra något åt.
  • SOSO
    goli skrev 2012-09-24 14:37:34 följande:
    Det får du hemskt gärna göra! Vore jättesnällt! Ja, till oss sa hon t o m att hon skulle ta 8000 kr om hon själv ska fixa allt, tyckte det lät lite väl mycket!!! Är inte heller mycket för bling bling, föredrar enkelt. Räcker att bara ha lite blommor bredvid så blir det ju jättefint.

Vi ska gifta oss nästa augusti, antagligen den 10e. Hur länge har du och din man varit gifta? Blev bröllopet som du ville?
    Erin skrev 2012-09-24 14:17:45 följande:
    Hej Goli!

Vi anlitade en kvinna till vår Sofreh Aghd, hon var super duktig. Kan verkligen rekommendera henne.
    Först tog vi kontakt med Shabnam och en till minns inte hennes namn dock... men dem tog överpriser tycker jag.. att betala ca 7000 kr för en Sofreh är inte alltid värt tycker jag... Om du vill kan jag maila bilder till dig på min sofreh så får du se hur det såg ut... Det är givetvis också en smak sak.. vissa vill ha mkt bling bling osv.. men det ville inte jag ha.. jag ville ha enkelt och stilrent.. Glad
    Mailar gärna bilder till dig.. Får jag fråga när Ni ska gifta er??
    ja, hon från sofreh ahgd  sa till mig också ett pris mellan 7000-8000. det är dyrt. har ni hittat någon billigar? vilka isåfalla?
    // Soso
  • Pagnie
    Erin skrev 2012-09-24 14:17:45 följande:
    Hej Goli!

Vi anlitade en kvinna till vår Sofreh Aghd, hon var super duktig. Kan verkligen rekommendera henne.
    Först tog vi kontakt med Shabnam och en till minns inte hennes namn dock... men dem tog överpriser tycker jag.. att betala ca 7000 kr för en Sofreh är inte alltid värt tycker jag... Om du vill kan jag maila bilder till dig på min sofreh så får du se hur det såg ut... Det är givetvis också en smak sak.. vissa vill ha mkt bling bling osv.. men det ville inte jag ha.. jag ville ha enkelt och stilrent.. Glad
    Mailar gärna bilder till dig.. Får jag fråga när Ni ska gifta er??
    åh kan jag också få se din sofre aghd? måste också hitta någon som kan fixa den så du får gärna tipsa mig om dom du hade om dom var bra?
  • Pagnie
    goli skrev 2012-09-24 14:46:16 följande:
    Hej Pagnie!

Kolla gärna in de butiker jag tipsade kitkät om. Hoppas det är till någon hjälp! Har du bestämt något om vilken typ av brudklänning du är ute efter?
    ja jag kopierade precis butikerna och ska kolla närmare på dom :D Tack för alla tips. Hoppas jag hittar något. Ja jag vill ju köra all in så att säga så jag ska ha en korsettliknande upptill utan axelband alltså och sedan mycket fluff nertill och släp.

denna gillar jag :D
  • goli

Vilken vacker klänning! Riktigt prinsessig! Sånt gillar jag oxå!

Vill bara säga att det kommer bli Santa Maria den 3e augusti nästa år! Bokat och klart, är överlyckliig! Skrattande

• Pagnie
    goli skrev 2012-09-25 20:32:32 följande:
    Vilken vacker klänning! Riktigt prinsessig! Sånt gillar jag oxå!

Vill bara säga att det kommer bli Santa Maria den 3e augusti nästa år! Bokat och klart, är överlyckliig! Skrattande
    åh vad roligt grattis. :D förstår att du är lycklig. Så vad är näst på listan då?
  • goli
    Pagnie skrev 2012-09-25 22:06:26 följande:
    åh vad roligt grattis. :D förstår att du är lycklig. Så vad är näst på listan då?
    Tack så mycket! Näst på listan var DJ som vi bokade idag faktiskt! Så nu e det också gjort. Men nu antar jag att det är dags att skaffa inbjudningskorten samt boka in den borgerliga vigseln.... Helt otroligt så fort allt gick helt plötsligt. Känns som om vi har stått och trampat på samma punkt i flera månader men nu så har vi fixat brudklänning, festlokal och Dj! Måste säga att vissa faser av allt planerande kan vara sjukt frustrerande men så fort man har fixat en grej så känns det som att det var värt all möda och besvär!

hur går det själv? Hur långt har du kommit i planeringen?
Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???