• kitkät

Olles krog eller Colosseum???

Jag har varit på syriansk fest i Olles krog, men det var flera år sedan och sen dess är det en ny ägare så jag kan inte säga så mycket om just Olles krog. 

Men kan ni tänka er att hålla er bröllopsfest i Södertälje? Eller i Hallunda? I så fall kan jag rekommendera Hallunda Festvåning. Kika in på deras facebook-sida! Där kan du se bilder på hur festlokalen ser ut. Annars så har ni ju Mona Lisa, Panorama och Cleopatra i Södertälje!

Hur många gäster kommer ni ha ungefär? I Hallundas festvåning ska man helst inte vara under 250 personer, då lokalen rymmer uppemot ca 1000 personer (med avlånga bord och litet dansutrymme). Södertäljes lokaler är något mindre och då kan man vara minst 175 personer utan att det ser alltför glest ut. 

• kitkät

Det finns en nyöppnad festlokal i Tullinge som passar mycket bra för 150 personer - Adonis festlokal! Jag har varit i kontakt med dom och fått veta att lokalen uthyrs till 30-220 gäster. Jag fick två olika prisförslag av dom. Prisförslag 1: Egen dryck och mat från dom: 400-700 pp. Prisförslag 2: Egen dryck och egen mat: 70-450 pp. 
    Lokalen ser jätte fin och fräsch ut på bilderna, fina dukningar och dekorationer. Det är alltså en orientalisk festlokal med mat från Mellanöstern (som dom andra lokalerna jag nämnt för dig). Om du vill kan du få numret dit? 
    Tyvärr verkar dom inte ha någon hemsida, men jag mailade till dom och fick då bilder och information! 

• kitkät

Vi vill gifta oss nästa år, sensommaren. Vi funderar på att hålla festen i "Hallunda Festvåning". Den lokalen tilltalar mig mest. Jag är inte så jätte förtjust i festlokalerna i Södertälje. Vi kontaktade också Adonis festlokal men den lokalen är tyvärr för liten för oss, vi kommer att vara ca 230-250 personer och då vill vi också ha ett dansutrymme. 

Om du klickar på denna länk, får du fram några bilder då? Jag klickade på en av bilderna i mailet och kom då till denna sida: https://skydrive.live.com/?cid=a681a93a0d444f83&id=A681A93A0D444F83%21118&Bsrc=SkyMail&Bpub=SDX.SkyDrive&sc=Photos  

Om det inte funkar så bifogar jag bilderna här istället, men det är många bilder, så jag kommer inte kunna visa dig allihop i så fall! Det kommer ta en evighet, haha 

• kitkät

Haha, bra koll vet jag inte om jag har, men jag har varit på många bröllop Flört 

Just Santa Marias festvåning har jag faktiskt inte varit på. Men jag har sett bilder och det ser fint ut. Däremot vet jag ingenting om hur deras service är, hur maten smakar och så vidare. Men ni kommer ju få provsmaka maten innan ni bestämmer er för om ni vill hålla bröllopsfesten där eller inte! 

Här har du lite bilder från Adonis:

Om man vill kan man tydligen även välja att vigas och hålla festen i tält hos dom, då kan det se ut såhär: 

• kitkät

Jag har ingen aning faktiskt, men det är mycket möjligt. Jag känner varken till Adonis eller Alfredos. Jag tog som sagt kontakt med Adonis via mail, fick tips av en bekant. Men vad jag vet ligger Adonis i Tullinge. Fast det kanske är samma, om bilderna är identiska så borde det ju vara som du säger i så fall. 

• kitkät

Men vad lustigt i så fall, om Adonis ligger i Tullinge och Alfredos i Huddinge så kan det ju inte vara samma ställe! Det kanske är något lurt med Adonis? Haha.. Förvånad

• kitkät

Ja, du har rätt, det är ju exakt samma bilder på exakt samma lokal! Märkligt. För på mailet jag fick av Adonis så skrev dom att det är nybyggt, i Tullinge.

Vi har också svårt att hitta en lokal som vi gillar och som passar oss. Jag hjälper gärna vill, jag vet hur jobbigt det är att hitta en festlokal som uppfyller våra kriterier (gästantal och mat).  Har du tittat på www.bokalokal.se? Där kan man kryssa för dom kriterier som man vill att lokalen ska uppfylla (t ex att kunna ta med egen mat eller dryck) och så får man olika alternativ till sin mail! Om ni hittar en bra lokal, där ni får ta med egen mat så kan ni ju hyra in en cateringfirma som ordnar persisk/arabisk mat. Vi har hittat många fina festlokaler där man får hyra in egen cateringfirma eller ta med egen mat och dryck, men tyvärr har dom lokalerna varit för små för vårt bröllop. Men ni kommer ju ha färre gäster, så ni kanske hittar något som passar er! Annars kan du gå in på sidan www.eventmarket.se, där kan du också söka på olika lokaler! 

• kitkät

Hej Erin, välkommen att joina oss!

Vart ska ni/har ni haft er bröllopsfest? 

Av ren nyfikenhet måste jag fråga vilket land du kommer ifrån ursprungligen? Jag kan ha helt fel, men jag antar att du inte är helsvensk med tanke på att du verkar ha så bra koll på "orientaliska" festvåningar. 

Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???