• goli

Olles krog eller Colosseum???

Hej!
    Vi är ett par som planerar att gifta oss nästa sommar och letar lokaler som även erbjuder mat, mer specifikt persisk buffé. Har någon haft eller varit på bröllop i dessa lokaler? Vore tacksam för synpunkter och era personliga erfarenheter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 21:51
    Men nu har vi även börjat diskutera brudklänningar samt sofreh aghd och jag välkomnar alla inlägg!

• Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???
  • AochH

Colesseum har ju tyvärr brunnit upp och nuvarande ägaren planerar inte att bygga upp det igen, men det är väl möjligt att ny köpare gör det, fast det kommer oavsett ju inte vara klart till nästa sommar kan man anta om man ser hur det ser ut nu.

På olles har jag i alla fall vart på fest och ätit, vart jättegod och fin mat. Åk dit och se, sen finns det ju Alfredos i Solna alltså inte den i Tullinge. Rätt fin lokal om man inte ska vara mer än 150 pers...

Jag är ute efter samma sorts lokal nämligen har kollat runt lite på olika.

• Mela

Vi har på olles och jag har aldrig i hela mitt liv sett en sån oseriös person. Har bara säger ett pris om vad det kan kosta, han har ingen fast prislista vilket känns oseriöst.  Jag blev äcklad rent ut sagt hur han betedde sig

• goli

Var på Olles och på Colosseum.

På colosseum berättade han att det brunnit men att det skulle renoveras snart och vara färdigt till jul redan. Sen skulle han även lägga nytt marmorgolv (svart) och allt verkade jättebra. Sen när jag ringde efter en vecka igen så berättade han att de skulle stänga stället. Väldigt oseriöst och så var det med det.

Sedan var jag på Olles krog och fick samma intryck där, väldigt dåligt sätt mot oss och bara la fram ett pris med en attityd ung som att: jag behöver inte er, har tillräckligt många kunder för att stället ska gå runt ändå.
    Vi åkte även dit inför ett bröllop för att se hur det såg ut när det var färdigdekorerat och borden dukade och jag måste säga att siden dukarna såg alldeles urtvättade ut och deras röda matta hade massa äckliga fläckar och gammalt tuggummi på...

Så nu kollar jag in Santa Marias festvåning i Tensta. Har ni någon erfarenhet av det stället? Och hur är Alfredos i Solna? Har de persisk buffé där?

• Alyllyra

Läste en recension om ett ställe som heter Little Persia som ligger i slakhusområdet. Alltså vid Globen. Recencenten verkade lyrisk, men själv vet jag inget om stället. Man vill ju ändå försöka hjälpa :)

• goli
    Alyllyra skrev 2012-09-20 16:20:25 följande:
    Läste en recension om ett ställe som heter Little Persia som ligger i slakhusområdet. Alltså vid Globen. Recencenten verkade lyrisk, men själv vet jag inget om stället. Man vill ju ändå försöka hjälpa :)
    Tack för tipset! Ska absolut kolla in det!
  • kitkät

Jag har varit på syriansk fest i Olles krog, men det var flera år sedan och sen dess är det en ny ägare så jag kan inte säga så mycket om just Olles krog. 

Men kan ni tänka er att hålla er bröllopsfest i Södertälje? Eller i Hallunda? I så fall kan jag rekommendera Hallunda Festvåning. Kika in på deras facebook-sida! Där kan du se bilder på hur festlokalen ser ut. Annars så har ni ju Mona Lisa, Panorama och Cleopatra i Södertälje!

Hur många gäster kommer ni ha ungefär? I Hallundas festvåning ska man helst inte vara under 250 personer, då lokalen rymmer uppemot ca 1000 personer (med avlånga bord och litet dansutrymme). Södertäljes lokaler är något mindre och då kan man vara minst 175 personer utan att det ser alltför glest ut. 

• goli
    kitkät skrev 2012-09-20 21:31:06 följande:
    Jag har varit på syriansk fest i Olles krog, men det var flera år sedan och sen dess är det en ny ägare så jag kan inte säga så mycket om just Olles krog. 

Men kan ni tänka er att hålla er bröllopsfest i Södertälje? Eller i Hallunda? I så fall kan jag rekommendera Hallunda Festvåning. Kika in på deras facebook-sida! Där kan du se bilder på hur festlokalen ser ut. Annars så har ni ju Mona Lisa, Panorama och Cleopatra i Södertälje!

Hur många gäster kommer ni ha ungefär? I Hallundas festvåning ska man helst inte vara under 250 personer, då lokalen rymmer uppemot ca 1000 personer (med avlånga bord och litet dansutrymme). Södertäljes lokaler är något mindre och då kan man vara minst 175 personer utan att det ser alltför glest ut. 
    Ja, jag har kollat in Södertälje-lokalerna och de är jättefina. Hade gärna haft festen i någon av dessa lokaler men tyvärr blir det lite problem med transport dit. Vi kommer att ha många gäster från andra städer och t o m länder så det blir väldigt bökigt med transport fram och tillbaka. Jag har hört talas om Hallundas festvåning också men vi kommer nog bara bli ca 150 pers så det är nog för få för den lokalen.

Men tack ändå för tipsen! Uppskattar det hemskt mycket!
  • goli
    kitkät skrev 2012-09-20 22:00:41 följande:
    Har ni tittat på Prince Palace? Den festvåningen ligger i Veddesta, Järfälla!

www.princepalace.se
    Ja, jag var själv där på bröllop för ett antal år sedan och tyckte inte alls om maten. Hade ändå förhoppningar om att det blivit bättre sedan dess men en klasskompis till mig hade sitt bröllop där förra året och tyvärr har det inte ändrats! Plus att det var väldigt dålig service av personalen under bröllopet och att brudparet inte fått annat de blivit lovade. Det är väldigt synd eftersom det är en fantastiskt vacker lokal! 
  • kitkät

Det finns en nyöppnad festlokal i Tullinge som passar mycket bra för 150 personer - Adonis festlokal! Jag har varit i kontakt med dom och fått veta att lokalen uthyrs till 30-220 gäster. Jag fick två olika prisförslag av dom. Prisförslag 1: Egen dryck och mat från dom: 400-700 pp. Prisförslag 2: Egen dryck och egen mat: 70-450 pp. 
    Lokalen ser jätte fin och fräsch ut på bilderna, fina dukningar och dekorationer. Det är alltså en orientalisk festlokal med mat från Mellanöstern (som dom andra lokalerna jag nämnt för dig). Om du vill kan du få numret dit? 
    Tyvärr verkar dom inte ha någon hemsida, men jag mailade till dom och fick då bilder och information! 

Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???