• kitkät

Olles krog eller Colosseum???

Vad härligt att det går framåt för er, vad avundsjuk jag är! Jag och min fästman står och stampar bara. Vi har nästan bestämt oss för festlokal, men då ingen av oss bor i Stockholm har vi inte haft tid att åka och prata med den som är ansvarig för lokalen för att kunna boka den! Min fästman arbetar varannan helg, så det är inte så lätt att få ihop det. Jag vet ju hur lokalen ser ut och min fästman har sett bilder på lokalen, vi tycker båda två att lokalen är fantastisk, så för våran del skulle vi kunna preliminärboka lokalen via telefon egentligen, bara för att vara säkra på att vi får lokalen det datum vi vill, för att sen åka dit och diskutera närmare om utformningen av bröllopsfesten, men jag vet inte om dom går med på det. Vet ni om man kan göra så? 

• kitkät
    Pagnie skrev 2012-09-29 16:50:38 följande:
    Jaha tjejer då kan jag även bocka av brudklänning på listan över saker att fixa. Gick in i en enda affär och hittade min dröm på en gång. Lite dyrare än det var tänkt men älskar man den så är det ju så. Dom var i alla fall jätte trevliga i affären så det var ju det viktigaste.
    Åh, vad kul! Hur ser klänningen ut? Vilken butik blev det? Glad
  • kitkät

Vad skönt att du hittade en klänning så snabbt och kan bocka av det på listan! Vad har ni kvar att fixa nu? Ska ni hyra eller köpa sambons kläder? 

Imorgon ska min fästman ringa till festlokalen som vi har tänkt hålla bröllopsfesten. Jag börjar bli jätte stressad och orolig över att den redan är bokad alla helger i augusti. Hoppas inte det! Vi kan inte åka dit och träffa den ansvarige förrän om två veckor, så jag vet inte hur han ställer sig till att vi vill preliminärboka den först och sen åka och diskutera själva upplägget. Det blir ju lite omvänt, men men... 

• kitkät
    Pagnie skrev 2012-09-29 22:51:07 följande:
    nope ingen speciell. vill bara ha mysiga och fina låtar. Hörrni föresten. vi ska ju ha en kristen vigsel och en persisk. har ni någon idé om hur man får ihop det på ett bra sätt så att folk inte blir uttråkade?
    Den kristna kör vi ju i kyrkan och den persiska i lokalen.
    Jag tror inte att ni behöver vara oroliga över att gästerna kommer bli uttråkade! Hur har ni tänkt lägga upp det? Ska ni fotograferas efter den kyrkliga vigseln eller innan? Om ni ska fotograferas efter den kyrkliga vigseln så hinner ju gästerna mingla en stund när dom anländer till festlokalen, så får dom en "paus" mellan "vigselakterna". Har ni tänkt köra den persiska vigseln direkt när ni anländer till festlokalen, eller efter middagen? Jag hade nog valt att göra det direkt. Hur lång tid tar det ungefär? 
  • kitkät

Vi ringde till honom igår, men då var han inte på kontoret, så vi ringde tillbaka idag och frågade vilka datum som finns lediga i augusti. 31 augusti finns ledigt och ev. 24. Så han la upp oss på båda datumen tills vi kan åka dit och träffa han och tills han vet om vi kan få 24e augusti eller inte! Det är ju 24 augusti vi hade tänkt från början, så det är synd om det datumet inte är ledigt då! 31 augusti känns så sent, det känns som höst då. Jag hade hellre velat ha ett tidigare datum i så fall. 

Jag orkar inte vänta mer.. det känns som vi väntat alldeles för länge med allt ändå! Jag vill veta exakt vilket datum vi kan boka in, så att vi kan börja boka in annat också! Hade vi vetat att det går att preliminärboka via telefon så hade vi gjort det för längesen, men vi trodde inte att dom skulle gå med på det. 

Usch, känner mig så stressad och frustrerad just nu. Vi får ju skylla oss själva för att vi inte har tagit tag i det tidigare, men vi var som sagt inte säkra på att vi ville hålla bröllopsfesten i just den lokalen, vi har varit på jakt efter något annat egentligen.  

• kitkät

Tack för ditt uppmuntrande svar! Du lyckades faktiskt lugna ner mig lite. Det är lokalen i Hallunda, ja. Det känns så dumt att vi har väntat med att boka lokal tills nu, när hela augusti nästan är uppbokad! Vi får nog ringa tillbaka till han imorgon och be han ge oss ett klart besked om när vi får veta om 24e är uppbokad eller inte! Annars får det väl bli 31 augusti. Vi får höra med han om det finns några datum lediga i juli också. 

Vad ingår i ert paket hos Santa Maria? Ingår t ex transport, fotograf, blommor osv? När min vän och hennes man gifte sig så betalade dom ca 340 kr i kuvertpris per gäst och då ingick transport, fotograf, dekoration av lokalen och kyrkan, blombukett osv. Får man fråga vad ni får betala per gäst? Jag vill få ett hum om vad som är rimligt pris, även om det såklart är olika för varje bröllopsfest beroende på antal gäster, upplägg, vad man vill ska ingå osv. 

• kitkät

Måste tillägga till förgående inlägg att min vän och hennes man inte gifte sig i Santa Maria, utan i Södertälje! 

Svar på tråden Olles krog eller Colosseum???