• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • NaturBarn

Vad less jag blir, hade suttit och skrivit ett inlägg, och länkat till bilder. Men min "kära" dator lever ett eget liv, och bestämde sig för att backa lite.. Gör om det lite snabbt..

Jag är en enkel flicka, som vill ha ett enkelt bröllop. Skulle aldrig ta på mig en brudklänning.

Vi har köpt en klänning. http://www.tradera.com/sexig-vit-klanning-stl-s--auktion_301742_152280539

Till den har jag en vit bolero. Men det känns inte helt rätt.

Från en början var jag helt säker på vilken klänning jag vill ha. http://www.tradera.com/retro-50-tal-rockabilly-klanning-nyhet-36-38-auktion_301743_152824179

Men min fästman total-sågade den klänningen. Så jag har letat och letat. Svårt när man inte kommer överrens. Jag vill ha en klänning som jag känner mig helt bekväm i.

• J8783
    Denna 50tals inspirerande klänning ska jag ha på min vigsel den 1 juni Hjärta
    Vi kommer ha ett helt 50tals tema, med cadillac och skinnväst till mannen. Jag skulle ha en rosa eller svart alternativ ljusblå bolero till men hittar ingen, fick bli en svart lång cardigan istället.. Blir kallt på senare eftermiddag, vigseln hålls kl 16.00. Min sambo har ingen talan i detta Flört Men uppskattade klänningen iallafall.. 
    Han får ju ha det han känner för, men frisyrerna styr vi varandra i haha.. Nåval jag är nöjd! 

Klänningen är från Halens.se under större storlekar. I engelska storlekar. 
  • Annalyn Claire

Jag ska gifta mig i en turkos brudklänning uppsydd av vintage material!

• daniiel
    NaturBarn skrev 2012-04-01 16:28:40 följande:

Vad less jag blir, hade suttit och skrivit ett inlägg, och länkat till bilder. Men min "kära" dator lever ett eget liv, och bestämde sig för att backa lite.. Gör om det lite snabbt..

Jag är en enkel flicka, som vill ha ett enkelt bröllop. Skulle aldrig ta på mig en brudklänning.

Vi har köpt en klänning. www.tradera.com/sexig-vit-klanning-stl-s--auk...

Till den har jag en vit bolero. Men det känns inte helt rätt.

Från en början var jag helt säker på vilken klänning jag vill ha. www.tradera.com/retro-50-tal-rockabilly-klann...

Men min fästman total-sågade den klänningen. Så jag har letat och letat. Svårt när man inte kommer överrens. Jag vill ha en klänning som jag känner mig helt bekväm i.

Väger inte din röst tyngre? Tänker eftersom det ju trots allt är du som ska bära klänningen ;) Nåja, den vita med svarta prickar på var ju jättefin :) Vad hade han för invändningar mot den?
  • Guanaca

Vi ska gifta oss brogerligt (och i hemlighet Flört) så blir ju ingen "stor vit ryschpyschig" brudklänning.
    Hade bestämt mig för att absolut inte ha nåt vitt på mig, men så har jag hittat denna som jag bara blev helt totalt galet förälskad i!!

http://www.bubbleroom.se/sv/kvinna/sisters-point/klanningar/gaul-dress-white
    Men min var ju i och för sig vit med spetsar så kanske inte räknas som en "vanlig" klänning iallafall? ha ha Flört

Har dock ej bestämt mig för om jag ska ha den på mig på själva vigsel, eftersom vi inte kommer ta några foton eller så då utan åka direkt till flygplatsen efteråt! Kanske tar den men sen byter snabbt till reskläder, och tar sedan på mig klänningen när vi organiserar nån fotografering på resmålet. Vad jag ska ha för skor, ev kofta, väska etc måste jag fundera ut!
    Vad fina era 50-tals klänningar är, verkar vara ett populärt decennium Flört Gifter ni er i kyrkan eller någon annanstans? Borgerligt?
    Kul med 50-tals tema för hela bröllopet. Äldre släktingar blir säkert nostalgiska Drömmer

• Aletta

Hej

Jag ska ha en hallonröd coctailklänning på bröllopet. Jag var och provade fluffiga vita men det kändes helt enkelt inte rätt

• Guanaca

Blossa - vill se din outfit också! Låter jättefint! Glad

• Loolloo

Jag har fastnat för den här först och främst, kollat runt på andra klänningar jag också tänkt, men gubben min tyckte bäst om den här, och det är den jag tänker på mest :) så änsålänge ser det ut att bli denna, men man vet aldrig om det ändras, är ju dock 1 år kvar för min del, men skadar inte att titta i tid ;)

• NaturBarn
    daniiel skrev 2012-04-01 17:57:03 följande:
    Väger inte din röst tyngre? Tänker eftersom det ju trots allt är du som ska bära klänningen ;) Nåja, den vita med svarta prickar på var ju jättefin :) Vad hade han för invändningar mot den?

Jag är lite för snäll, och vill göra alla andra nöjda. Men ju mer jag tänker på det desto mer lutar jag åt att det blir den med svarta prickar. vi gifter oss om 5 månader, så det får mogna lite mer.

Det var prickarna han inte gillade.

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning