• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Jag gick ut med hunden i morse. Kände mig rätt pigg (för att vara så förkyld) när vi gick ut. Men efter kanske någon kilometer så kändes det som om någon slog mig i huvudet med en stekpanna.
    Det började göra tokont i huvudet, jag kunde knappt se (det hade snöat lite i natt så allt var ju kritvitt och så en strålande sol på det) som tur var så ville hunden hem, så det var väl bara att försöka hänga med honom lite sisådär på släp Tungan ute 
    När jag kom in så gav sig den värsta huvudvärken rätt fort och jag har tagit en Diklofenak nu för att se om resten släpper också.
    Ska även ställa mig i en varm dusch och försöka slappna av.

Usch det är otäckt när något kommer så där snabbt. Och speciellt om man är i en situation där man riskerar att göra sig mer illa pga omgivningen...
    Ishalka under ett tunnt lager pudersnö är inte optimalt någonstans. Och speciellt inte om man knappt ser vart man går.
    Nåja jag kom hem helskinnad i alla fall och det är ju huvudsaken Glad 

Hoppas det bara var en engångsföreteelse. Måste ju ut fler gånger i dag liksom. Både en lunchpromenad och sen ska jag ju till jobbet också 

• Loanne

Oj, det där lät inte kul, Chicita Förvånad  Skönt att du tog dit hem välbehållen, och hoppas att huvudvärken släpper efter Diklofenak och varm dusch!
    Det är verkligen otäckt när det kommer sådär snabbt på, och ja, särskilt om man befinner sig på olämplig plats!
    Själv har jag ganska nära till någon sorts panikkänsla i såna lägen, men vet ju att det bästa är att ta det så lugnt som möjligt. Inget blir bättre av att få panik!

• Chicita

Jag blir mest arg när det händer...
    Den där "åh nej, inte nu igen-känslan" kommer och gör mig ilsk, och det brukar hjälpa till att hålla mig lugn pradoxalt nog Flört 

Samma om jag ramlar och slår mig... Jag tog mig ju hem med sprickor i ena knäskålen här för något år sen och en stukad (eller vrickad, minns inte) fot.
    Jag brukar bli sådär superlugn i olyckssituationer och bara helt rationellt ta hand om det som ska göras.
    Än så länge så har jag inte behövt ta hand om någon som har öppna sår eller typ saknar en arm/finger osv... Men jag har varit först på olycksplats där en bil låg på taket och det verkade läcka bensin ur bilen (nu var det bara bromsolja som blandade sig med kylarvätskan, men det tänkte vi ju inte på vid första anblicken utan koncentrerade oss på att få ut personerna då som var vid medvetande men satt fast i bältet)...

• Loanne

Oj, att komma först till en olycksplats, det är ju sånt man kan drömma mardrömmar om... Förvånad
    Jag funkar nog också lite så att jag blir rationell i riktigt allvarliga lägen. Och så kommer känslorna i efterhand. 

Hur gick det med huvudvärken sen, förresten? Hoppas att den gav sig och håller sig borta!

Motionsmässigt har jag idag gått ner till stan, varit hos frissan, gått hem igen. Kanske 40 minuters promenad sammanlagt. Det var riktigt blåsigt och så snöar det lite. VAR SJUTTON ÄR VÅREN I ÅR???!! Har den blåst bort, eller vad?!

Är förresten oerhört trött. Kanske är det så att revbensbrottet och flytten tar ut sin rätt nu, när det börjar lugna ner sig lite. Gissar att utmattningsdepression inte direkt blir bättre av varken revbensbrott eller flytt, för övrigt...

• Chicita

Huvudvärken släppte nästan helt när jag kom hem och slapp det skarpa ljuset Glad

Jadu våren är defenitivt inte här i alla fall. Tror vi har fått 15 cm snö under dom senaste dygnen, men det värsta är väl blåsten. Det snöar på tvärsen liksom Obestämd

Ja det låter inte som en bra kombination. Se till att ta hand om dig. Prioritera saker som du mår bra av Solig

• snowstars

Två veckor in på nya jobbet och det märks på vågen..

Ändå äter jag bara kakor och godis, efter påsk ska jag ta tag i matvanorna.

• Loanne

Grattis snowstars! Skönt när man märker resultat!

Jag har också en period när jag är extremt sugen på socker, kan man skylla på kylan kanske? Tungan ute
    Har i alla fall kommit igång med promenaderna efter revbensbrottet och det är bra!

• Chicita

Åh jösses... en helg hos svärföräldrarna brukar generera ett (eller några) plus-kilo(n) även om vi också går mer där än vi gör hemma (hunden behöver ut mer, för han får mer gott och dricker då också mer vatten)

Nu är vi hemma igen och en veckas jobb väntar.
    På onsdag ska jag till magnetkameraröntgen och röntga mitt "vigselringsfinger" som ju har krånglat i över ett år.
    Det gör fortfarande ont, är svullet (eller tja det känns inte så där vattnigt svullet som något svällt brukar göra utan det är bara större) och allmänt jobbigt att jag inte kan ha mina ringar... 

• Loanne

Chicita - jo, jag vet hur det kan vara med besök hos svärföräldrar, man kommer hem proppmätt och fullmatad... Samma när vi hälsat på min mamma. Men det är inte lätt att låta bli alla godsaker, och man vill ju inte vara "trögbedd" heller...

Vad bra att ditt finger ska röntgas! Låter ju inte så kul att inte kunna använda sina ringar. Har du ont också? Hoppas det ordnar sig.   

Idag är min första dag helt utan värktabletter (efter revbensskadan). Känns lite bra! Varit på promenad med mannen i solskenet, riktigt skönt var det ute jämfört med iskylan den senaste tiden.
    Kanske blir det vår trots allt??! 

• Chicita
    Loanne Jo det gör ont... Men jag är så van att ha ont överallt att det liksom blir sekundärt.
    Jag stör mig mest på att jag inte kan ha ringarna och att dom missade så grovt på första operationen och skar rakt igenom knölen istället och sen inte ens såg att dom hade gjort det...

Det låter bra att det går framåt med revbenen där också Glad 
Svar på tråden Walk a mile!