• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Elox älskar ostbågar, så vi brukar passa på när husse är bortrest Flört
    Chips går också ner förståss. Men om han får välja så är det ostbågar som är nr 1...

Wienerbröd med medwurst... Jadu... Det lät spännande Tungan ute

Popcorn är gott, men jag får alltid skal innanför tandköttet Obestämd Och så kan vi inte ge till hunden, för han får så ont i magen (och kräks) när han äter majs i någon form över huvud taget...
    Och han får alltid smaka på det vi äter (om det inte är choklad då)... 

• Loanne

Ja, hundkräks kan man ju klara sig utan... Kanske kan ni äta popcorn när ni har hundvakt
    Popcornskalen som sätter sig innanför tandköttet är inte så kul, det håller jag med om!

Maken har sagt att han ska prova wienerbröd med medwurst nån gång, men än har det inte blivit av. Kanske en idé att servera honom frukost på sängen nån dag med detta som en liten överraskning  

• Chicita

Vi har i princip ingen hundvakt....
    Fd ägarens farmor och farfar brukade vara hundvakt ibland. Men farmor där har blivit så väldigt dålig nu så vi vill inte belasta dom...
    Brorsan kan komma och gå ut med Elox någon gång om han är hemma och vi jobbar heldag. Men det är ingen bra miljö för Elox att vara hemma hos honom.
    Men det brukar bli popcorn när vi går på bio Glad Det är liksom tradition Tungan ute

Hehe ja det måste du nästan göra Skrattande
    Min låtsasfarfar åt gärna ost med senap på (bara så, rullade ihop och åt som det var) och det är rätt gott. Med rätt ost och rätt senap så påminner det lite om julskinka i smaken Glad

• Loanne

Ja, popcorn på bio känns ju nästan som ett måste!
    Ska prova ost med senap någon dag! Låter faktiskt ganska gott när jag tänker efter...Tungan ute

Nu ska det bli film och godis här

• snowstars

Haha, i morse lovade jag mig själv att april skulle bli min nyttiga månad och så trillar jag inte här och läser om chips. Känns ju som att det löftet kommer hållas tills i eftermiddag ungefär ;)

Har egentligen inte tid att vara här, ska ut med vovven nu på stört egentligen. Han är lös i magen så jag borde inte skjuta upp det mer, men jag vill :P

Vi åkte mycket skidor på påsk. Inga promenader men skidåkning i gå-tempo får räknas ändå. Och i veckan är vi ensamma hemma då sambon jobbar på annan ort så det blir fler promenader för min del. Helt okej, faktiskt.

Nej, ut i solen! :)

• Loanne
    Snowstars - förlåt chipsdiskussionen, vill verkligen inte förstöra dina goda föresatser! Glad

Hm, hund med lös mage - det borde vara ett bra sätt att komma ut på promenad

Själv har jag gått ner till stan och tillbaka idag, ca 30 minuters promenad. I riktigt skönt väder
    "Råkade" shoppa två tröjor också, men det ser jag mest som ett tecken på tillfrisknande eftersom jag faktiskt inte orkat handla kläder på typ ett halvår... Sen ska det bli eftermiddagspromenad också!
  • Chicita

Har knappt varit ute och rastat hunden men däremot traskat massor på jobben.
    Få se om tiden kommer tillbaka snart. Lusten kommer väl tillbaka med vårsolen hoppas jag Glad 

• Loanne

Chicita, bra att du rör dig mycket på jobbet då när du inte har tid för promenader  

Här går det ganska bra med promenaderna, två om dagen brukar det bli, minst en halvtimma per gång. Men får ju ofta tvinga mig ut, jag hoppas också att lusten ska återvända när våren kommer på riktigt!

• Chicita

Urk.. jag tror jag har blivit matförgiftad...
    Illamåendet kom helt plötsligt, ca 4 timmar efter att jag ätit.
    Lyckades hålla mig på benen tills jag stängde butiken i alla fall men nu har jag kraschat i soffan

Svar på tråden Walk a mile!