• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

När det gäller hundkläder, medeltidskläder och sånt så bryr jag mig inte så mycket om ifall det blir lite snett och vint.
    Det ger bara grejorna karaktär liksom Tungan ute 

Måste dock skicka min älskade symaskin på service. Det är andra gången den skriker om service nu, den första gången ignorerade jag och nu har något börjat låta illa i den när jag syr. Så om jag inte gör något snart så har jag nog ingen maskin alls snart Obestämd 

• passionsblomman

Så, nu har jag gått en egen Via Dolorosa så här på en Långfredag (lidandets väg, ifall ni inte är så kyrkvana) Jag har gått 90 minuter totalt, varav de första 60 på max-motståndet (16) och de sista 30 på motstånd 12. Det är by far den tyngsta omgång jag givit mig själv ever tror jag-det krävdes att plocka fram max av min envishet att genomföra

Men, nu kan jag fasen äta precis vad jag vill idag! Jag har promenerat och crossat ihop över 1300 kalorier så nu tänker jag ställa mig och hacka ihop en Janssons frestelse til alla god fisk vi köpt. Det kan nog bli en chokladmousse med passionsfrukt till efterrätt också-eller om jag bara äter den där chokladen med Irish cream, eftersom  jagnu är ganska trött och kanske inte orkar laga så mycket efterrätt..

..man kan ju alltid göra den imorgon! Tungan uteDrömmer

Fy vad pissigt med migrän-I hate it! Hoppas den släpper snabbast möjligt, det är ju så olika, ibland kan man ju må skit i flera dagar, och ibland kan den ju faktiskt släppa någorlunda snabbt.

Jag kan inte heller sy. Eller, jag har knappt försökt, mer än i slöjden. Min mamma är fantastiskt på allt som har med tyg, garn och trådar att göra, men min egen kreativitet har tagit andra vägar. Jag skulle inte ha något emot att lära mig lite så här på äldre dar dock, men då var det ju det där med symaskin. Det finns gott om andra hål att stoppa slantarna i när man är arbetslös. 

När du kommer på din optimala overall kan du få sy en till min hund också!

-Åh jag är så äckelsvettigKräks-måste duscha! Hörs!

(och jo, jag försöker inbilla mig att kanske något hekto vikt omvandlats till muskler, menjag har dålig koll på hur mycket som är rimligt att anta där. Vore intressant att veta hur hastigt muskelmassan ökar och hur mycket, men hur ska man kunna mäta det?)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Bra jobbat passionsblomman Glad
    Du är helt klart värd den där efterrätten i dag (eller i morgon).

Min migrän har gått från redigt jobbig till outhärdlig och jag börjar få synbortfall. Ska gå och sova en kortvända och se om det hjälper 

• passionsblomman

Chicita-GÅ OCH LÄGG DIG! Jag säger som jag brukar härhemma: lägg märke till att det inte var en fråga!
    Seså-vila!

Kram!

• Chicita
    passionsblomman skrev 2013-03-29 20:36:46 följande:
    Chicita-GÅ OCH LÄGG DIG! Jag säger som jag brukar härhemma: lägg märke till att det inte var en fråga!
    Seså-vila!

Kram!
    ja mamma Oskyldig

Jag har sovit någon timme faktiskt. Och sen satte vi oss i soffan.
    Jag har suttit och blundat medan vi haft på extramaterialet till LOTR på vääääldigt låg volym och maken har masserat nacken, fötterna och triggerpunkter på händerna.
    Så nu är det "bara" huvudvärk.

Men det blir att gå och sova före 22 i kväll i alla fall Glad 
    Och jag försöker lägga mig och vila ögonen lite då och då så att inte migränen ska återvända. Men om jag lägger mig och sover igen nu så kommer jag vakna i natt och inte kunna somna om Obestämd 
  • Loanne
    Passionsblomman, vilket superpass på långfredagen!! Hoppas att du njöt hämningslöst av Janssons frestelse och chokladmousse (eller choklad?) efteråt!

Chicita, hoppas att du är utsövd idag och att migränen har försvunnit!

Här har vi varit ute på en kall påskpromenad (blåsigt!), men också tagit en shoppingrunda och inhandlat en Moccamaster (kaffebryggare). Den gamla bryggaren var kass och gjorde inget gott kaffe, men nu ska det bli andra bullar (eller ja, annat kaffe...). Har nu premiärbryggat och avnjutit kaffet tillsammans med Anton Bergs fantastiskt goda påskägg med marsipan och choklad. Känns som en bra dag!  
  • Chicita

Migränfri i dag, tack och lov.
    Det har varit full rulle på jobbet. Tror inte att jag haft så mycket att göra i affären på flera månader faktiskt. Så det var skönt att det kom nu när jag jobbade så att det syns att jag också kan sälja Skrattande 
    Sen tog vi en halvlång promenad med hunden.
    Så i kväll blir det chips och dip och något gott att dricka till Glad

Moccamastern är helt suverän Loanne. Vi köpte en sån för några år sen och vi älskar kaffet vi får där.
    Och det går ju så snabbt att brygga också Skrattande 

• Loanne

Ja, kaffet blir verkligen super i nya bryggaren! Har haft Moccamaster på jobbet i många år så jag har tjatat om att byta till en sån hemma också, och nu har jag äntligen fått min vilja igenom!

Tyckte att det var väldigt mycket människor ute på stan idag, så om det är likadant i hela landet så förstår jag att du haft fullt upp i affären! Grattis till en bra försäljning, får man väl säga då

Chips och dip - ojojoj vad svag jag är för det!! Älskar till exempel tortilladip, då gärna med neutrala chips till. Jag och en kompis hade förr i tiden riktiga chipsorgier - smällde i oss en hel påse och en hel dip-omgång var, men sen mådde man ju inte så bra... Obestämd Är verkligen mer måttlig nu, men det är SVÅRT att sluta när man börjat äta chips Tungan ute

• Chicita

Vi har fastnat för Hot & Sweet-dip Glad 
    Vitlöksdip är jättegott till ostbågar av någon konstig anledning. Men det är sällan vi äter ostbågar här. Och om vi gör det så hoppar vi över dippen.
    Men en vitlökstokig kompis testade det en gång och på den vägen är det så att säga Flört 

• Loanne

Ostbågar och vitlöksdip?! Oväntad blandning, men oväntade blandningar är spännande!
    Hm, kom nu att tänka på ett gammalt original som bodde granne med oss när jag växte upp, han älskade wienerbröd med medwurts på Obestämd Där är kanske gränsen passerad... 
    Jag är som sagt chips-freak, men maken gillar ostbågar bättre så vi får kompromissa. Annars går popcorn alltid hem, men då måste jag få en helt egen skål så att jag bara kan moffa i mig Tungan ute

Svar på tråden Walk a mile!