• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Jamen exakt Skrattande
    Och att inte behöva bry mig om och anpassa mig efter vad maken äter eller inte äter (han är kinkig så det är extremt ibland) hade ju också varit helt underbart... Bara att få kunna äta PASTA Skrattande
    Men tja, det är ju skönt att ha honom hemma också...
    Men man behöver ju få egentid ibland och inte behöva anpassa sig efter någon annan oavsett om det är ett kärt besvär eller ej Glad 

Vad härligt snowstars Glad 
    Jag hade problem på morgonpromenaden i dag, men det skrev jag om i en annan tråd  (BT-Veteraner) så jag hoppar över det här Flört 

• Chicita

Det här kommer bli en jobbvecka att räkna med.
    Ett dubbelpass och så klämmer jag in lite helgjobb (fredag + lördag) innan vi far iväg 14 mil för att byta till sommardäck...

Jag hoppas hinna få in lite promenadtid i alla fall. Annars får jag väl helt enkelt försöka gå lite extra på jobbet och kanske stå och jobba istället för att sätta mig när tillfälle finns på hotellet Flört 

• passionsblomman

Igår sprang jag första riktiga rundan för i år. hade tänkt överleva 20 minuter, men det gick så bra så jag sprang vidare och tog 30. Jag hade faktiskt den fantastiskt oväntade känslan att jag hade kunnat lunka vidare en stund till-crosstrainern måste ha hjälpt lite!

Och rundan är nyupptäckt för i år-den tar 100 minuter att gå. Helt perfekt när man vill gå en riktigt rejäl promenad. Jag tycker det är skittråkigt att bara gå fram-och sedan tillbaka, så jag vill gärna hitta rundor. Springer jag 30 så tar resten 40 ca, och jag tänkte nu se om jag (bortsett från hur operationen kommer att få mig att må) under denna sommarsäsong kanske skulle kunna förlänga springdelen till att bli 45 minuter. Det vore enorma framsteg för min del.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Ja det är faktiskt helt fantastiskt. Och det kan jag behöva mitt i allt annat som är mindre underbart-som att försöka låta bli att få panik när FK-kassan tydligen måste omutreda hela min arbetsförmåga för att jag nu ska få min sjukpenning. jag är ju redan deltidsjukskriven för min värk sedan tidigare (och eftersom den inte är färdigutredd har jag hela tiden hävdat att de väl måste hjälpa mig ta reda på vad det är, innan jag har vidare mycket chans att *poff' bara bli bättre? Nå, nu har alltså detta andra hemska tillkommit.

Kan någon förklara för mig hur de gamla problemen rimligen ska behöva ifrågasättas för att man nu konstaterat att jag har en hjärntumör? Borde man inte rimligen kunna få bli sjukskriven MED sjukersättning när man fått ett sådant besked och ska opereras?
    Istället för att sitta livrädd att man iste ska få någon ersättning och förutom att oroa sig för sin hälsa också ska se sin -redan dåliga-ekonomi gå åt fanders?

Jag säger bara det-inna allt är klart vore det inte konstigt om man förutom hjärntumör också ådrar sig en massiv hjärnblödning!

Så, jag håller mig hårt i alla saker jag kan som kan vara minsta lilla plus i vågskålen. Och mitt mantra är "jag ska vara stark när jag opereras!"
    Varje springrunda, varje halvtimmepå crossen, varje långpromenad "stark, stark, stark"

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Loanne

Å fy vad jobbigt för dig att FK krånglar, passionsblomman! Verkligen det sista man behöver i en sån situation som du befinner dig i nu! Menar du alltså att de ifrågasätter dina tidigare problem i och med att tumören tillkommit?? Det låter helt knäppt ju!! Känner verkligen med dig och hoppas att det ordnar sig snart! 

Ditt fokus när det gäller träningen verkar vara på topp, vad härligt att komma igång med springning också! Grattis!  

Chicita, låter som tuff vecka du har framför dig! Är ju bra att du kan röra dig extra på jobbet om du nu inte skulle hinna med promenaderna  

Själv kämpar jag på med mina två promenader om dagen, och styrketräning ett par gånger i veckan. Revbenen känns ganska bra nu, är mest jobbigt när jag lägger mig och när jag ska vrida på mig i sängen. Och förstås när jag nyser, hostar osv... Man vänjer sig ju också efter ett tag, tänker inte så mycket på i vilka situationer det faktiskt gör ont.

• Chicita

Ja är det inte typiskt passionsblomman 
    FK och AF brukar alltid ha massa åsikter. Men jag hoppas att dom kommer fram till att du har rätt till hel sjukpenning fram till - och efter operationen.

Loanne Ja det blev 12 timmar i dag. Så trött i huvudet nu att jag inte riktigt orkar tänka ens Tungan ute 

• Loanne

Har varit ute på en 45-minuters promenad här på förmiddagen, men hjälp vad det blåser! Förvånad 
    När man har kort hår (som jag) i så mycket blåst, ja då står håret rakt upp efter en stund, som på nån jäkla rotborste!

• Chicita

Ja det har blåst här med Loanne Glad
    Mitt problem är i stället långt hår. Om det är medvind och jag inte har någon hårsnodd med mig så ser jag ingenting för håret ligger tvärs över ansiktet Flört

• snowstars

Här blåser det inte. Än. Maj brukar vara en enda lång blåsmånad med ett fåtal plusgrader och regn. Längtar inte!

Promenerar på så gott det går. Imorgon jobbar jag halvdag så då hinner jag gå lite längre på morgonen. Det blir skönt. Skulle vilja simma också men vet inte om jag har kontanter till inträdet. De tar inte kort på simhallen här..

passionsblomman - du imponerar på mig. Jag vill också kunna springa 20 minuter. Funderar faktiskt på att prova en runda i helgen, men jag lider av lite skräck för att folk ska se mig så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. De ställen som är lite undangömda är fulla med snö och lergegga just nu, så man måste iväg på stora vägar om man vill ha fast mark under fötterna..

Svar på tråden Walk a mile!