• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Loanne

Hoppas att det går bra med busslasten, Chicita! Och med after worken. Folk får hålla sig i skinnet och vänta på sin tur, helt enkelt!

Här är riktigt skönt väder idag, har varit ute ganska länge. Ska nu snart ta med mannen ut på promenad så han får lite sol på sig också!

• Loanne

Vad skönt, Chicita! Då kommer du säkert vara lugnare inför nästa busslast/afterwork också

Snowstars, blev IKEA-besöket lyckat? Jo, där får man onekligen röra på sig endel...
    När vi var på IKEA för ett par veckor sedan försvann vår kundvagn, så vi fick springa runt som dårar och leta efter den ett bra tag. De ropade ut att någon tagit fel vagn två gånger, och så plötsligt stog den bara där! Blev alltså extra motion, men en hel del stress också eftersom min väska stod i vagnen Tungan ute Jo, jag vet, urkorkat...

• snowstars

Hehe, vi gick omkring på hela IKEAområdet från strax före tio till klockan fem, med ett avbrott för lunch. Så några steg fick vi nog ihop.. Lyckat blev det i alla fall, även om jag fick smått ångest över alla pengar som gick åt.. Men så är det, nu köper vi inget hem på ganska många månader så.

Jag förstod att det skulle gå bra för dig Chicita :)

Imorse var jag och sambon ute och sprang. Inte långt och inte länge men ändå. Och ja, sambon blev inte ens andfådd och jag trodde jag skulle dö innan vi kom hem.. Men ändå, nu kanske jag bygger upp lite kondition igen. Har ju för övrigt världens snällaste sambo som erbjuder sig att springa med mig när jag springer så sakta att han nästan går bredvid..

• Chicita

Upptäckte lite brister i baren (dom erbjuder en hel del drinkar, men alla ingredienserna finns inte i hotellets bar utan man måste springa och hämta i andra baren... Även om man bara säljer 2 drinkar på en kväll så är det inte bra service när personalen försvinner 15 min för varje drink liksom pga att dom måste hämta och lämna ingredienser) så det har jag tagit upp med cheferna.
    Har också sett att vissa priser inte finns tillgängliga. Sånt där som "alla vet"... Men om man är ny så vet man ju inte Tungan ute 
    Så nu ska det bli ordning på torpet Flört 

• snowstars

Vägde mig för några dagar sen. Har tappat 10 kg sen januari 2012. Det går alltså inte så fort här, men det går i alla fall långsamt neråt, villket ska vara bra har jag hört. 10 kilo har varit ett av mina delmål så det är ju kul att ha nått dit.

Så, en tredjedel avklarad innan jag når målet!

• Loanne

Grattis snowstars till 10 kg! Det är ju jättebra! Och grattis till att ha kommit igång med springningen också! 

Irriterande Chicita att drinkingredienserna inte fanns på plats... Nu får det bli bättring med både det och prislistorna! Jag tycker det är i högsta grad frustrerande med sånt där som "alla vet" men ingen talar om när man kommer till ett nytt ställe, mitt kontrollbehov klarar inte sånt! 

Här blev det promenad före frukost idag, kom ut redan en stund efter klockan åtta! Var uppe för att passa en telefontid så då var det lika bra att gå ut. Känner mig lite stolt, och det var riktigt härligt ute med soldis, 13 grader varmt och fågelsång! Äntligen vår, kanske???!

• Chicita

Det är duktigt snowstars Glad
    Grattis
    Hoppas att det fortsätter nu också Glad

Loanne Ja cheferna höll med mig. Det får inte vara så. Så nu ska det väl diskuteras fram en lösning Glad

• passionsblomman

Hej tjejer!

Nu har de opererat mig. I hjärnan!
    Jag åkte förra måndagen för inskrivning på tisdagen. då ville de skjuta upp min op till den 8 (alltså i förrgår), men jag lyckades att mer eller mindre tvinga dem ge mig en chans på stand by på fredagen, och med ett väldigt flyt blev det faktiskt av. Det innebar att jag slapp åka tillbaka hem och sedan upp igen ensam. Nu fick jag ha min sambo vid min sida medan jag låg och var som sämst, och dessutom är jag nu hemma istället fö att jag annrs skulle legat rätt nyvaken på avd idag. Jag kom hem till mig själv igårkväll, efter 10 dagar.
    Jag har just nu inte ord för-eller ork att-beskriva hur fullständigt maxat det varit med allt jag fått veta, vänta på, underkasta mig och uppleva den här tiden, alltifrån yrseln i januari tills nu, när jag är hemma igen.
    Det här smälter jag inte på en kafferast och vad gäller läkning, så är det bara sjukhusvistelsen som är klar. Allt har föralldel gått jättebra-tack och lov!, men det blir en tid av läkning och rehabiltitering där jag kommer att få ta det väldigt väldigt lugnt inser jag.
    Spröd och skör är tillvaron och känsloläget och jag upptäcker att tårarna rinner rätt som det är utan att jag ens fattar vad som hände. Det ryms mycket blandade känslor i en liten människa!

Och vad gäller detta med hälsan-aldrig har det väl varit så konkret för mig vad som är själva kärnan i att försöka ta absvar för sin kropp så att man kan orka med,överleva och klara saker som just den här.
    Man är ju rätt borta i huvudet och har ingen klar bild av livet precis, medan man ligger på uppvak. Men jag kommer föralltid att minnas rösten på den manliga sjuksköterska som på bred Linköpingsdialekt svarar mig när jag sluddrar fram att jag känner att jag inte får luft (jag var ju helt och hållet igentäppt i näsan, eftersom det var den vägen de gick)
    "Du  syresätter dig som Ingemar Stenmark-dä kan inte bli bättre, du ligger på hundra procnt!"
    Då nådde mig en klar liten viskning om att jag kunde leva, att jag kunde lugna ner mig och veta att det var mentalt, inte fysiskt. att jag kunde ta ett andetag i taget och låta känslan av panik klinga bort. Och jag visste att jag gjort ett jobb i förväg som spelade roll. Inte minst när jag sakta sakta sakta stapplade fram i korridoren efteråt. Man ska ju helst komma på benen så snart det går, med propprisker och annat ni vet. Jag är så glad att jag gått alla mina promenader och crossat som jag gjort. Det hade varit stor skillnad utan det, det känner jag!
    Hejja alla-det finns verkligen goda skäl att ta vara på våra kroppar så de kan hålla för allt vi kommer att utmanas av under livet-och för allt vi vill orka göra!
    Det är så lätt att det blir fråga om kilot hit eller dit och jag har inte missat att vågen visar 2 kilo plus sedan jag åkte iväg-fast jag fattar att det är kortison, vätska, förstoppning (av morfinet) osv) fast allt egentligen handlar om något mycket större och mer fundamentalt.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur