• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Loanne

Ja, vi får väl helt enkelt hoppas att du är så trött efter nattens arbete så att du faktiskt kan sova någorlunda imorgon på dagen... så att du orkar nästa natt Klurigt att få ihop det där med nattarbete.
    Själv har jag bara jobbat natt med "sovandejour" på ett behandlingshem, men då sov man ju om inget speciellt hände på natten. Men jag kan ju inte säga att jag har lätt för att sova borta, särskilt inte när man vet att någon kan komma och väcka en när som helst. Var alltid svintrött efter nattpassen...

• snowstars

Jag har också jobbat natt. Med sovande jour men jag var ändå klarvaken Det var då jag upptäckte att jag kan vara vaken 36 timmar utan större problem. Ja, det gick dåligt att plugga sådär dagen efter jobbet men att bara vara vaken och fixa grejer gick ganska bra. Sova på dagen var inget alternativ då eftersom jag som sagt pluggade.

Hoppas det gått bra för dig Chicita.

Här börjar förkylningen släppa, tack och lov. Det är så länge sen jag var sjuk att jag hade glömt att man kan må så här dåligt!

• Chicita

Jag är så trött att jag skakar i musklerna. Men det har gått rätt ok. 
    Sa nej till att ta en natt i natt också.
    Maken åker bort i morgon så jag blir ensam då. Och om jag mår så här efter 2 nätter så vågar jag inte ta en tredje och sen vara hemma helt ensam med en liten hund som behöver promeneras då och då... 

• Loanne
    Chicita, det låter klokt att du inte tog en tredje natt! Se till att vila nu!

Snowstars, vilken tillgång att kunna vara vaken så länge, i alla fall när det behövs! Själv är jag helt under isen om jag inte får min sömn... Skönt att du börjar bli frisk från förkylningen förresten!

Idag har jag varit duktig och gått till gymmet (20 minuters promenad), tränat en timma och sedan gått hem igen. Ska dammsuga också är det tänkt, men det verkar som om jag drar på det av nån anledning Tungan ute Blir sittande med min nya bok istället, som är sååå bra! Ibland gråter jag och ibland skrattar jag när jag läser, och så ska väl en riktigt bra bok vara. Kan verkligen rekommendera Little Bee av Chris Cleave om ni inte läst den. 
  • Chicita

Duktigt Loanne Glad
    Låter som om du är värd en liten stund i soffan nu

Jag undrar om jag började klä av mig för tidigt på året, för jag har fått ont i öronen nu och det påverkar min yrsel. Så det kan ha varit en bidragande anledning till att jag faktiskt mådde så dåligt dom här två nätterna också.

I dag kommer det en tjej (vet inte om hon kommer ensam) och ska kolla på paviljongen jag fixade till makens och min första medeltidsvecka någonsin (för typ 7 år sen). Vi har inte sovit i den sen dess eller ens haft den framplockad. Så när jag såg någon som frågade om en sån i en medeltids-tråd på FB så nappade jag.
    Det blev lite nostalgiskt att plocka fram det och kolla så att alla delar fanns och inte var musätna Glad 

• Loanne

Så fin paviljongen är, Chicita! "Som jag fixade" - betyder det att du typ gjort den själv 

Angående öronvärk - ja, det vet man ju sen man var barn att man inte ska ta av sig mössan för tidigt Låter inte bra att det påverkar din yrsel, hoppas att det släpper snart  

• Chicita

Tja vi köpte en paviljong på Claes Olsson. och sen har jag fixat så att man kan öppna en av sidorna mitt på och sytt dit kreneleringarna runt om + gjort baldakinen över entrén...
    Jag kan säga att 12 meter krenelering inte är så lätt att få till och att ett stort tak från en paviljong inte är så lätt att få in i symaskinen när man ska sy dit kreneleringen Flört 

Det finns en hel del saker som vi sa att vi skulle fixa till året efter. men det blev aldrig gjort. Så det får den som eventuellt köper det av oss fixa själv Flört 

• Loanne

Å herregud, vilket jobb Chicita!! Blir alldeles matt och lätt illamående när jag tänker på hur det skulle vara att sy allt det där (men som sagt så har jag symaskinsfobi...). Imponerande arbete!!
    Hur gick det förresten, köpte hon den?

Har varit med mannen i Göteborg idag och hämtat nummerlapp till Göteborgsvarvet som går av stapeln imorgon. Kände mig lite förvirrad bland alla människor där inne på mässområdet, men det var skönt att komma hemifrån ett tag. Har varit hemma alldeles för mycket den här veckan, blir deppig(are) av det. 

• Loanne

Det är alltså min man som ska springa Göteborgsvarvet och inte jag! Tungan ute

• Chicita

Hon ville ha den, men hon kom med bussen så hon fick inte med sig den direkt. Vi har packat ihop den nu så skulle hon komma längre fram mot v32 och köpa den