• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Loanne

Tack för din omtanke Chicita! Glad 
    Jag ska försöka njuta av bion så mycket jag kan, är inte så ofta vi kommer iväg på bio av nån anledning. 

Ja, ischias kan vara riktigt jobbigt, och sällan förstår jag varför det dyker upp - plötsligt är det bara där och sliter och drar i benet... Kan ju hjälpa med vissa stretchövningar om man har tur, och så är det förstås bra att det finns värktabletter när det är som värst. 

Ha en trevlig kväll du också! Glad 

• Loanne

Gaahh, flyter bort på mina promenader, det är sååå varmt!! Kläderna blir ju genomblöta när man rör på sig också.
    Men ja, det är jättefint ute och doftar underbart av syrén och liljekonvalj. Igår kväll blev det rosévin på balkongen, jätteskönt att kunna sitta ute på kvällen! Hoppas att ni alla får tillfälle att njuta ordentligt av det fina vädret! Glad

• Chicita

Hehe man är ju aldrig nöjd Loanne Flört

Är det varmt - så är det för varmt
    Är det kallt - så är det för kallt
    om det är uppehåll så borde det regna
    om det regnar borde det vara uppehåll osv Oskyldig

Jag har jobbat nu och det är verkligen grisvarmt på jobbet. I fredags stod jag i receptionen och svettades floder.
    Så i går bestämde jag mig för att strunta i klädkoden och ta ett par capribyxor (visserligen svarta så det är ju rätt färg) men utan nylonstrumpor under och så köpte jag två svala blusar som väl inte liknade de sommarblusar som dom andra fick för 3 år sen (när jag inte var här Flört) men som i alla fall inte är långärmade eller tjocka.
    Så nu kan jag hålla mig sval och fräsch. Eller tja någotsånär i alla fall Tungan ute

• Loanne

Aldrig nöjd - det ligger mycket i det, Chicita! Kan det vara så att det är lite typiskt svenskt, tro? För det är väl inte bara jag... Tungan ute

Vad skönt det låter med svalare kläder på jobbet. Ibland kan man väl få avvika lite från klädkoden, det är ju viktigt att personalen trivs och inte svettas halvt ihjäl! 

Jag har en seg dag idag, kommer mig inte riktigt för med någonting, är lite gnällig... men har i och för sig varit ute på morgonpromenad och sedan tränat på gymmet, så helt inaktiv är jag inte! 

• Chicita

Ja visst är det rätt Svenskt Flört

Jag jobbade till 23 i går och började 7 i morse så jag sov över på jobbet (tur att det är ett hotell liksom Tungan ute) så i dag har det inte ens blivit en promenad.
    Däremot märkte jag att jag har svullnat upp väldigt mycket i magen. Jag har nästan tappat midjan helt och den har jag alltid haft. Så nu måste jag göra något.
    Och jag är bara svullen, jag har inte gått upp något alls i vikt... Jag köpte massor med frukt nu som jag kan frossa i och få i mig både vitaminer och fibrer istället för att sitta och småäta på godis när jag blir sugen.

Få se om jag kan damma av promenadbandet och börja röra mig lite på det också Glad 
    Sen tänkte jag försöka börja lite nu i veckan med GI igen även om jag inte alls är strikt.
    Jag plockar helt sonika bort bröd (till ca 95%) och försöker undvika potatis och ris när jag kan. Pasta äter jag så sällan att jag verkligen vill äta det när jag får chansen. 

• Loanne

Jobbigt när man blir sådär svullen som du beskriver Chicita. Beror kanske ofta på att man inte ätit så bra mat, men för mig kan det bero på pms också. Är nog bra att äta frukt och grönsaker, men det är ju bara det att vid pms är det inte alls det jag vill äta! Då ska det vara fett och socker, vilket förstås ökar på svullnaden Tungan ute

Bra med promenadband! Är ju så bekvämt att ha något lättillgängligt inomhus. Vi hade crosstrainer innan vi flyttade, saknar det lite. Men jag får gå ut helt enkelt! 

Jag brukar tänka som du när det gäller GI, att jag minskar ganska mycket på kolhydraterna. Men jag vägrar att utesluta dem helt, det är helt enkelt för gott med PASTA! Skrattande

• Chicita

Jag tror att det beror på stress Loanne. Kanske lite för mycket socker också och dåligt med sömn.
    Jag börjar märka att min kropp bara vill sova. Jag är så otroligt trött. Måste nog ta det lite lugnt ett tag här snart och släppa alla måsten...

Ja pasta är jättegott Skrattande 
    Men min make äter inte pasta, så jag får passa på när dom serverar det på jobbet... 

• Loanne

När man känner så där så tror jag definitivt att man ska lyssna på sin kropp och verkligen vila, Chicita. Hoppas att du gör det nu! Glad

I morse vaknade jag klockan 6, det var helt omöjligt att somna om. Så det blev en tidigare morgonpromenad än vanligt! Jättefint var det ute, och jag gick en tur ner i stan också. Tycker om stämningen i stan innan den riktigt vaknat till liv, man är annars så van att befinna sig där när alla affärer är öppna och det rör sig en massa folk.

I eftermiddag blir det gymträning! Skrattande 

• Chicita

Jag är ledig ett par dagar nu och även ledig nästa vecka. Så jag ska försöka göra lite saker som jag tycker om och som inte stressar mig Glad Men även vila...

Det lät som en härlig promenad Glad 
    Och du får ha så trevligt på gymmet i kväll.
    Jag har varit hos en kompis och sytt barnkläder (medeltidskläder) och nu sitter jag och vilar lite i soffan. Har sytt klart det som skulle handsys på makens struthätta så jag har fått lite gjort i alla fall även om det inte är i motionsväg.
    Blev i och för sig en rätt lång morgonpromenad med hunden i morse då han ville pruppa men inte riktigt hade ro till det... Så vi gick tills han lyckades helt enkelt... Flört 

• Loanne

Skönt med ledighet, hoppas att du får göra massa trevliga saker Chicita! Glad
    Vad gulligt det låter med medeltidskläder för barn! Jo, jag har ju varit på några medeltidsmarknader och sett att även barnen har tidsenliga kläder, verkligen kul att se och så imponerande med arbetet som läggs ner på alla kläder och tillbehör! Och så brukar det vara så fina saker som säljs, man vill helst handla av alla...

Gympasset igår gick ovanligt bra, kände mig nöjd efteråt! 
    Varit nere i stan med maken nu och köpt kortbyxor till mig, kände att det verkligen var dags att uppdatera "promenadgarderoben" nu när det är så varmt. Så nu blir det promenad i nya brallorna framåt kvällen Skrattande