• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Loanne

Vad bra! Alltid skönt att hitta en köpare när man nu vill få något sålt... så länge det blir till rätt pris
    Sen kan det ju vara lite sorgligt att göra sig av med saker man gillar också. Innan vi flyttade i februari gjorde vi oss av med massor av saker, delvis pga platsbrist men också pga att vi verkligen inte ville ha alla saker längre. Jag tror att vi gått igenom nästan varenda pryl och tagit ställning till om den skulle få vara kvar eller inte. Då gäller det verkligen att försöka släppa de mest sentimentala tankarna och "kan-vara-bra-att-ha"- tanken. Man är ju rädd att ångra sig efteråt, men än så länge har jag inte saknat eller ångrat något vi gjorde oss av med och det känns ju bra. Snarare känns det skönt att inte ha så mycket saker som "belastar" längre!

• Loanne

Vilket väder!! Underbart, MEN jag svettas så jag håller på att flyta bort när jag är ute!! Tungan ute Fattade inte varför, men sen kom jag på att jag höjt min dos med Levaxin för någon vecka sedan, och drar nu slutsatsen att det måste ha med det att göra! Vet ni något om detta?
    Blir i alla fall sänkt dos nu, att höja var ett test från doktorns sida för att se om jag blev mindre deprimerad... tror snarare det blivit värre, faktiskt! Och kan jag knappt vara ute i det fina vädret mår jag ju inte bättre heller.
    Är så j-a TRÖTT på att vara deprimerad  Skrikandes Kräks 
    Förlåt utbrottet... Känns som att man bara ska vara glad och njuta när det äntligen blir sommar... 

Hoppas i alla fall att ni andra har det gott och är ute i solen! På allvar alltså, INTE med bitterhet!!

• Chicita

Vi har varit i svärföräldrarnas sommarstuga nästan hela dagen i dag Glad
    Både vi och hunden är lagom möra av all friskluft.

Låter besvärligt med svettningarna Loanne men förhoppningsvis blir det bättre nu Glad
    Jag blir också väldigt lätt svettig, men det beror nog snarare på att jag går runt med "extra stoppning" Flört

• Loanne

Det låter härligt med sommarstugan, Chicita! Föreställer mig att ni sitter i en lummig trädgård och äter bullar och dricker kaffe (och hallonsaft!)

Väntar nu på att mannen ska ringa, han har sprungit Göteborgsvarvet idag och kommer snart med tåget. Sen blir det nog lite bubbel, kex och ost. Har köpt en ny sorts bubbel som heter Boschendal, får se hur det smakar!  

• Chicita

Hehe nej ingen lummig trädgård. Stugan är nybyggd och tomten är inte färdigplanerad än.
    Men väldigt vacker sjöutsikt och en väldigt nöjd hund som både har fått hjälpa till att gräva upp stenar och gräva diken + rensa pinnar vid strandkanten och en bit ut i vattnet Glad 

Nu är vi i alla fall hemma och jag har fått en sjuherrans migrän. Försöker vila bort den för det har inte hjälpt med varken medicin eller mitt knep (cola och choklad).
    Hoppas på åska, det ser lovande ut (och det är väl därför jag har migrän också misstänker jag)  

• Loanne

Okej, ingen lummig trädgård... det är inte alltid som fantasibilderna stämmer! Men det låter väldigt mysigt ändå! 

Skönt när man kan hitta en orsak till migrän, hoppas att den försvann med åskan Cola och choklad förresten, är det inte så att vissa personer FÅR migrän av det?  Låter som specialkur!
    Jag har också ont i huvudet idag, inte migrän men sån där diffus, molande värk... Det är värsta regnvädret här, kanske har det med saken att göra. 

• Chicita

Jag vet att några kan få migrän av choklad.

Jag blev tipsad om cola och choklad av en klasskompis första året i gymnasiet. Hon svepte i sig en halvliter cola och tuggade i sig 200 gram choklad så fort hon fick ont i huvudet, mensvärk eller något annat.
    Hon hade samma problem som mig med att värktabletter inte ger någon direkteffekt på värken. Det kan ge en sekundäreffekt genom att dom är avsvällande eller liknande, men inte det där "åh vad skönt-känslan" en stund efter att man tagit tabletten.

Akupressur eller choklad + cola... det är det enda som funkar för mig.
    Och som tur är så löser inte choklad ut migrän för mig Glad 

• Chicita
    Loanne skrev 2013-05-19 20:39:14 följande:
    Jag har också ont i huvudet idag, inte migrän men sån där diffus, molande värk... Det är värsta regnvädret här, kanske har det med saken att göra. 

Nu var jag för snabb på svara-knappen igen Skrikandes
    Jag glömde ju... 

Ja regnväder / lågtryck = "lågt i tak" brukar kunna utlösa huvudvärk hos många.
    Hoppas det går över snart för dig. Huvudvärk är svårt att skydda sig mot.
    Jag har turen (i oturen) att fungera någotsånär normalt även om jag så har migrän. Men jag blir lite mer trögtänkt så att säga och trött i kroppen... 
  • Loanne

När jag tänker lite mer på det så har jag faktiskt hört om cola- och chokladkuren tidigare, men minns inte var. Hm, skulle det hjälpa mot mensvärk också....? Tycker inte att värktabletter funkar särskilt bra för mig där. Värken kommer väldigt snabbt och kan vara obarmhärtig ibland - då kanske jag skulle testa choklad och cola?? 

Vad skönt att du kan fungera någorlunda när du har migrän! Vet ju människor som bara blir liggande och kräks osv, verkar inget kul alls.  

Min huvudvärk har släppt idag, och jag tog en uppfriskande promenad före frukost. Frukosten smakar alltid lite bättre då! 

• Chicita

Det måste vara cocacola (vanlig, inte light eller annan version) minst en halvliter + 200 g choklad som man verkligen TRYCKER i sig.
    Det går inte att sitta och småsmutta och ta någon ruta då och då.
    Pepsi funkar inte har jag märkt och någon annan cola har jag inte vågat testa då det ju inte är så kalorifritt att testa om det inte funkar sen Tungan ute 

Men ja teorin jag har hört är att man frigör endorfiner - som gör att man liksom tål smärtan bättre.

Skönt att huvudvärken var borta nu Loanne Glad 
    Hoppas den inte kommer tillbaka på ett tag