• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • passionsblomman

Jag har haft några ganska tunga dagar och igår gav min son mig den här bilden för att muntra upp mig lite. Jag vet inte varför, men på mig gick den rätt in i hjärtat-han är liskom så hjärtsnörpande tapper den lille hörningen...så jag tänkte att den kunde ni också få här i tråden. Jag gillar särskilt hans löpbandsmodell-och hans målbild...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Loanne

Det kom inte med någon bild, Chicita. Skulle vara kul att se! Glad 
    Gulligt att vovven är så förtjust i värmen! Glad 

Passionsblomman - vilken urgullig bild, och rörande! Glad *blir lite tårögd*

• Chicita
    Loanne skrev 2013-05-26 19:36:10 följande:
    Det kom inte med någon bild, Chicita. Skulle vara kul att se! Glad 
    Gulligt att vovven är så förtjust i värmen! Glad 
    Oj jag missade visst länken Skäms

http://www.algonet.se/~juanna/maria1.htm

Maria (Blå Kråkan) har haft en egen hemsida tidigare, men jag kan inte hitta den just nu

Vilken bra bild passionsblomman Glad 
  • Loanne

Å vilka härliga former och färger! Förstår att ni är nöjda, Chicita Glad Drakkannan var förresten urcharmig också!

• Chicita

Ja hon hade en brun mugg med drake på i år och det var hunden upp i dagen (minen på draken alltså). Just den där minen när han tycker att han också skulle ha smörgås med skinka istället för hundmaten i skålen Tungan ute
    Jag tänkte först köpa den, men hon hade bara en brun kvar. Så nu blev det muggar utan drakar Glad

• Loanne

Jag kan föreställa mig vilken "hundmin" du menar Chicita! De kan ju verkligen konsten att se så där riktigt lidande ut, som om det är mest synd om dem i hela världen! Och så är de sååå oskyldiga... Kanske lika bra att slippa ha den minen på kaffemuggen också! SkrattandeFlört

• Chicita

Ja den där "jag har inte ätit på 14 dagar och jag vill jäääättegärna ha din smörgås" 
    Just den minen ja  Flört

• Chicita

I dag behövde jag gå och handla sytråd. Så jag tog med Elox och gick.
    Ca 10 min hemifrån upptäckte jag att jag hade glömt tygproverna så jag vände och gick tillbaka.
    Fågelvägen är det nog bara 5-600 meter till tygaffären. Men för att komma dit måste jag gå först en lång krok åt höger och sen en lång krok åt vänster så det blir nog närmare 2 kilometer. Så jag hade ju hunnit en bit när jag upptäckte att jag måste vända liksom  Tungan ute
    Huset bredvid tyghuset är veterinären, så vi gick dit och köpte en ny pipleksak (eller rättare sagt två, han ville ha en blå också och inte bara en ny röd Flört) och så blev det en säck hundmat också som jag fick släpa hem sen.

Så nu är vi helt slut båda två. Det var riktigt varmt ute också så det hjälpte ju till 

• Loanne

Oj, vilken extrasväng på promenaden Chicita! Man blir ju tröttare när det är varmt också. Han verkar kul Elox, förresten, låter som om han är en bestämd liten herre (med tanke på hans val av pipleksaker)! Glad

Själv har jag varit ute på min sedvanliga morgonpromenad. Men jag har sträckt en muskel i ländryggen (en gammal skada som lätt kommer tillbaka) och har dessutom ischias i högerbenet, så är inte i så bra trim. Har också varit på massage idag, och det visade sig att jag fortfarande är rejält svullen i ett muskelfäste efter revbensbrottet. Gjorde jätteont när hon masserade där. Fy vilken tid det tar med läkningen! Men nog klagat nu! Ser nu fram emot bio ikväll, jag och mannen ska gå och se Den store Gatsby. Och äta popcorn, förstås Flört 

• Chicita

Hehe han är en mycket bestämd liten herre.
    Att försöka få honom att förstå att det är vi som bestämmer är inte det lättaste Flört 

Ajaj... det låter inte skönt. Ischias har jag också känningar av lite då och då. Inte det skönaste man kan ha inte.
    Hoppas massagen hjälpte läkningen lite i alla fall. och ha så trevligt på bion i kväll Skrattande