• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Åh vad sugen jag blev på att simma nu då snowstars Glad
    Synd nog så funkar det inte. Jag kom 25 meter sist och så började det göra så ont i axeln att jag fick lägga mig på rygg och sparka mig in till kanten. 
    Men jag saknar det. Det är så skönt med en träningsform där man tränar både muskler och kondition på samma gång. Och utan att bli genomsvettig Flört 

I morgon ska dom tacka av mig från butiken. Jobbade sista dagen där i dag. Så vi ska gå ut och käka.
    Så jag ska försöka gå någon lite längre promenad mitt på dagen i morgon om det är fint väder.
    Elox har börjat piggna till nu och han har mer lust att gå. Så om hans tjejkompis är hemma (eller rättare sagt om hennes matte är det) så kanske vi tar en liten vända mitt på dagen ihop Glad 

• snowstars

Ja, simning är en underbar motionsform :) Synd att du inte kan simma, visst har du varit väldigt duktig på det?

I helgen har det bara blivit några hundpromenader. Och ingen springning heller, haha. Däremot har jag bestämt med sambon att vi ska ha en snaskfri månad i maj. Så då ber jag er att undvika alla chipsdiskussioner, haha. april månads nyttigheter for i stöpet direkt.

//Mvh Ska gå och äta lite Ben & Jerry nu ;)

• Chicita

Ja jag tävlingssimmade när jag var yngre Glad
    Sparrade faktiskt en hel del med "Senan" och Frölander eftersom vi simmade i samma klubb. 
    Jag var *skryt skryt* den enda som kunde ge Frölander en match i bröstsim. Så dom bad mig trots att jag var flera år yngre än honom... Glad 
    Men jag la av när jag började gymnasiet och flyttade 6.5 mil (bodde på internatskola) och det inte funkade med träningen längre...

Snaskfritt funkar inte här hemma för oss. Vi är för stora godisråttor båda två Tungan ute 
    Men vi brukar försöka välja "nyttigare godis", eller lyxigare mat istället för en påse lösgodis liksom Glad 

• snowstars

Nej men då börjar vi veckan med en kraftig urinvägsinfektion. Hejdå all motion och tankar om att åtminstone låta bli socker under vardagarna.

//Har ätit två kex och funderar på ett tredje.

• Chicita
    snowstars skrev 2013-04-22 18:48:12 följande:

Nej men då börjar vi veckan med en kraftig urinvägsinfektion. Hejdå all motion och tankar om att åtminstone låta bli socker under vardagarna.

//Har ätit två kex och funderar på ett tredje.

Usch ja stackare...
    Hoppas det går över fort 
  • snowstars

Ja, det går nog över. Fick tabletter utskrivna så jag borde kanske märka av det redan imorgon.

• Chicita
    snowstars skrev 2013-04-22 18:56:25 följande:
    Ja, det går nog över. Fick tabletter utskrivna så jag borde kanske märka av det redan imorgon.
    Vi håller tummarna för det Glad
  • Loanne

Stackars dig, Snowstars! Fyyyyy för urinvägsinfektion! Då måste man ju bara få tröstaäta lite godis Hoppas att du snart blir frisk och kry igen. 

Låter bra med godisfri månad, men här blir det nog också svårt... Mannen är en riktig godisgris och jag ligger inte långt efter för tillfället. Har nyss bakat cupcakes för första gången (ålderskris?) och de rök med i ett nafs, och sen kom svärmor med chokladask idag...  

Chicita, häftigt att du varit så bra i simning! Du kanske kunde blivit elitsimmare!? Men det är ju så att ibland dyker andra saker upp i livet, och  man måste förstås välja det alternativ som känns rätt just då. 

• Chicita

Ja jag tävlade ju rätt högt i hästsport också Loanne. Har ridit för både Louise Nathhorst och Lotta Björe (fd Emanuelsson). 
    Men jag hade aldrig råd att köpa någon av dom där dyra hästarna man måste ha för att tävla och jag fick inget sponsorskap heller.
    Jag kunde inte välja mellan dressyr eller hoppning heller för den delen så det kanske var lika bra Tungan ute 

För mig är det ju det som är så frustrerande.
    Jag var verkligen i toppform när jag var runt 16-23 och sen sabbade jag foten och allt bara kraschade runtomkring.
    Men men... Det är ju sånt som händer och livet går vidare.
    Man kan välja att gräva ner sig och tycka synd om sig, eller att göra något med livet Glad 

• Loanne

Chicita - hästsport OCKSÅ, alltså! Gud så roligt, men lite avundsjuk blir jag Har själv hållit på med (och haft egna) hästar men bara tävlat lite på låg nivå. Kunde liksom aldrig riktigt bestämma om det var "vanlig" ridning eller westernridning som var min grej... Hoppning valde jag bort för det var jag för feg för!

Vad tråkigt att foten ställde till det så för dig. Ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig, men som du skriver så måste ju livet gå vidare och man får hitta andra glädjeämnen.
    Bitter vill man ju inte bli, inte för länge i alla fall

Svar på tråden Walk a mile!