• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • snowstars

Shit vad ni skriver. Vad kul att det är lite action!  

Kul med ett till jobb, Chicita! Jag har bott på ett hotell i din grannstad, det som ligger närmast högskolan ;)

Angående att få ut sina män på promenad: på helgerna promenerar vi mycket tillsammans med våran hund. Jag tycker det är ganska mysigt att vara "allihop" tillsammans.  Idag var vi ute på morgonen och släppte lös hunden i skogen. Det är väl så nära familjelycka vi kommer ;) 

Har förresten fått ett otippat jobberbjudande på facebook, så jag hoppas att det var seriöst för det skulle vara kul att få in lite extrapengar   

• Chicita

Ah du menar Scandic Snowstars Glad
    Relativt nybyggt (10 år gammalt hotell eller nåt), ser ut som en hoppbacke Flört

Ja att ut och gå tillsammans kan vara rätt trevligt Glad
    Det jobbigaste här är väl att vi inte kommer så långt innan hunden tvärvägrar och ska hem igen *hehe*

Då får vi hålla tummarna för det snowstars. Extra pengar är aldrig fel Glad

• snowstars

Japp, det är rätt fräscht. Jag var besviken på frukosten dock. Men det är ju smidigt att bara behöva gå över gården till högskolan. Och så slipper man ju färdas uppför den där lååånga backen på morgonen på väg till föreläsningen

Igår var vi ute med ett kompis-par och deras hund tillsammans med vår hund. Gick efter en oplogad skogsbilväg med lösa hundar. cirka 50 minuter gick vi och jag var alldeles svettig när vi var tillbaka. Det var härligt

Idag har vi startat med vanliga morgonrundan. Nu ska vi ut på lunchrundan, tror äntligen jag har hittat en sväng som passar perfekt!

• Chicita

Vi gick lunchkissningen nu. Jag måste till jobbet och han behövde lyfta benet innan jag åkte... Flört
    Men det blev bara en kvart typ. Han frös och ville in pga att det snöade.
    Tredubbla fleecetäcken räckte inte tydligen för min lilla fryslort och jag trodde ju aldrig att han skulle behöva overallen när det bara var -4
    Den brukar vi använda när det är under -10 

• Loanne
    Chicita skrev 2013-02-11 12:34:13 följande:
    Vi gick lunchkissningen nu. Jag måste till jobbet och han behövde lyfta benet innan jag åkte... Flört
    Men det blev bara en kvart typ. Han frös och ville in pga att det snöade.
    Tredubbla fleecetäcken räckte inte tydligen för min lilla fryslort och jag trodde ju aldrig att han skulle behöva overallen när det bara var -4
    Den brukar vi använda när det är under -10 
    Jag är också väldigt frusen idag, precis som din hund (igen!!!). 
    Morgonpromenaden blev en förmiddagspromenad idag, och i eftermiddag blir det promenad med mannen!

Läste ditt tidigare inlägg om när hunden kom till er, och tyckte synd om den lille stackaren som var så osäker och dessutom trodde att han måste vakta er och hela huset... Skönt att han kom till ett bra hem och att det är bättre nu!
  • Chicita
    Loanne skrev 2013-02-11 14:35:40 följande:
    Jag är också väldigt frusen idag, precis som din hund (igen!!!). 
    Morgonpromenaden blev en förmiddagspromenad idag, och i eftermiddag blir det promenad med mannen!

Läste ditt tidigare inlägg om när hunden kom till er, och tyckte synd om den lille stackaren som var så osäker och dessutom trodde att han måste vakta er och hela huset... Skönt att han kom till ett bra hem och att det är bättre nu!
    Haha.. ni verkar ha någon mental koppling ni två Flört

Ja nu har han till och med förlåtit sin gamla matte och husse för att dom "övergav" honom. Och han skäller inte längre på alla som är ute och går med barnvagn eftersom han tror att det är "hans" bäbis i vagnen.
    Men han är ju fortfarande väldigt osäker och känner att anfall är bästa försvar. Det kan vara svårt ibland när man möter andra hundar eftersom dom ju inte vet varför.
    Man får höra rätt ofta att man inte kan hålla ordning på hunden eller att man är en dålig matte/husse.
    Det mest irriterande är ju de gånger som deras hund börjar skälla och dom ändå tycker att det är mitt fel Tungan ute 
  • snowstars

Igår kväll gick jag en långpromenad själv utan hund. Skönt att få gå utan alla stopp :)

Idag har vi haft helt fantastiskt väder så jag har njutit på våra promenader. En lång på morgonen och en halvtimmes rastning på lunchen :)

• Chicita

Här snöar det fortfarande. Har snöat konstant (mer eller mindre) i 2 veckor...  Obestämd

• snowstars

Har promenerat flitigt med hunden varje dag senaste veckan. Idag har jag även provat på skidspåret, kul med lite variation.

Fick jobbet, förresten, så jag räknar med att få en del gratismotion av att gå runt, runt, runt mellan lektionssalarna i skolan jag ska jobba på :)

Svar på tråden Walk a mile!