• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • mirre01

ja men chips & dip är ju så  gott sen får man ju fuska ;) men gissa hur man känner sig efter en vecka med bara micro mat haha och dessutom bara sovit för febern ;)  dessutom har du jobbat av dej redan idag dem dör chipsen så dem va du nog allt värd ;) sen är de inte alls mkt kalorier i chips :)

• Chicita

Oj, det är väl massor med kalorier i chips? Är det inte? Förvånad
    Men jo ibland måste man få unna sig lite också utan att tänka på om det är nyttigt eller inte. Och att skaffa sig dåligt samvete gör ju bara att man äter mer. Så det är bäst att försöka bestämma sig för att man faktiskt var värd det där, så man inte köper och äter en påse till bara för att döva det dåliga samvetet Tungan ute

• mirre01

nej det är det inte det är mer fett beroende på chip men exp 100 gram grill chips ligger på ca 400 kalorier ca 100 gram choklad blir va 700 kalorier så när jag e sugen äter vi chips här hemma har en kille som är bodybuilder och kan allt det där hehe men endå har en en tjokis till tjej hihi

• Chicita

Hmm ok då har jag lärt mig något nytt Glad
    Men choklad är ändå så gott att det är värt kalorierna Oskyldig

• izredam

Vi var och hälsade på min mamma idag. Blev en halvtimme fotbollsspelande med mina småsyskon (8 och 10 år) dessvärre  blev det dock fika OCH efterrätt. Sen blev det donken när vi kom upp till västerås igen (kom hem sent och hade bråttom hem till reprisen av dages F1-lopp). Men nu är det inget socker och inga chips som gäller det närmaste, vi måste bli av med det där tuggberoendet vi fick till i sommras, nu är det nog!

• Chicita

Ja det är svårt när det där suget och vanan sitter i ryggraden så att säga...

• mirre01

haha jag älskar med choklad speciellt plopp är jag väääldigt svag för :S

• snowstars

Jag har också vanan i ryggmärgen så jag har börjat köpa hem vindruvor (hittar billiga askar varje vecka) som jag tuggar på hela kvällarna. Mycket bättre än annat snacks i alla fall. Helst skulle jag vilja få bort vanan helt men det är inte så lätt..

• sofiasmamma

Hej på er!

OJ vad länge sen det var jag kikade in här...

Jag har haft en helt förskräckligt onyttig sommar, det spårade ur totalt efter bröllopet och de kilon jag gick ner innan är tillbaka med råge.

Men: i lördags gick jag på öppet hus på närmaste träningstället, körde yoga och köpte årskort! Oj!

Igår shoppade jag lite nya snygga träningskläder och nu är jag helpepp för kvällens yogapass på en timme!

Jag känner mig genomglad och fick världens kick i lördags och blev en ny gladare människa! (Inte för att jag varit oglad, men ni fattar.) :)

Jag har också kommit igång med promenader igen efter en otroligt slapp sommar.

Jag kommer dessutom att cykla till och från träningen framöver, även om det inte är jättelångt så är det ju bättre än inget.

• mirre01

woho gick 45 min runda med valpen idag , trots förylning och att jag inte alls mådde bra , 

Svar på tråden Walk a mile!