• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Tack... Solig

Jag kunde ju inte boka av frisörtiden heller eftersom det var färgning och frisören ju inte kan få in något annat med samma prisklass på bara 5 minuter *typ*
    Och jag var ju redan där, kunde lika gärna sitta där och ha ont som att vända och åka hem och ha ont tyckte jag. 
    Men det är surt... Obestämd 

• Chicita

I dag känns det ju att man lever, så att säga Tungan ute
    Blir nog inte så mycket promenader, försöker dock röra mig lite av och till här hemma så jag inte sitter och stelnar till allt för mycket

• snowstars

Det positiva är ju då att du fick fint hår

Jag skulle ut på en promenad men fick vända snabbt då hunden hoppade in i ett buskage (jag hann inte riktigt med) och när jag dragit ut honom därifrån ser jag att en katt sitter där längst in. Vi hann gå en 10-15 meter innan jag såg att hans ena öga var alldeles blodigt.

Panik och hjärtklappning men efter ett antal undersökningar här hemma kan vi konstatera att han blivit klöst i inre ögonvrån, bara millimeter från själva ögat. Så jag har gråtit en timme - först av rädsla och oro och sen av lättnad och glädje.

Men tror inte det blir några promenader här heller. Kankse att jag bakar för att fira att han har synen i behåll

• Chicita

Jepp... Så nu ska bara ögonbrynen plockas och kanske färgas lite (dom är så ljusa att det ena ser ut att vara av på mitten, men dom sprider ut sig ändå och ljusa hår ner mot ögonlocket gör ju att ögonskuggan blir fläckig)...
    Det ser ut som om jag kommer tappa nageln på den tå jag bröt för några månader sen också.
    Den känns lös och om man kollar uppe vid nagelbandet så ser det liksom ut som om nagelbandet har släppt från nageln.
    Men det betyder ju att jag förhoppningsvis har en fin nagel som kommer fram under.
    Man får försöka se det från den positiva sidan Solig 

Usch aj aj stackars vovven Obestämd 
    Tur att det gick såpass bra i alla fall. Ni får väl försöka spola med ögonvatten så mycket ni kan och hålla rent det bara så det inte blir någon infektion. Men annars är det kanske inte så mycket att göra annat än att hindra honom från att klia sig där. (strut på! alltså) 

Baka något du, med mindre socker och mer fibrer så att även vovven kan få njuta av en stor bit kaka Solig 

• snowstars

Jag är så avundsjuk på de som har ljusa ögonbryn. Mina är kolsvarta och så har jag jättemycket hår jämt. Bland det tråkigaste som finns är att plocka de där håren så det känns som att antingen plockar jag jämt eller så ser jag ut som ett McDonalds-M. Typ. Tror faktiskt att jag lägger onormalt mycket tid på att fundera på mina ögonbryn :-P

Ja, det "lustiga" är ju att han inte regerat överhuvudtaget. Alltså han lät inget när det hände och han är precis som vanligt här hemma. Lite lugnare kanske. Men jag måste ju övervaka såret i alla fall så det inte blir infekterat Det är alltid något med denna hund. I vintras hade han hosta. Förra veckan smet han för mina föräldrar när de var ute med honom.. Som valp åt han en hel mus som jag övertygad om hade dött av råttgift.. Han har varit halt på ett framben. Och han har alltså nyss fyllt två år :-P

• Chicita

Ja man vill ju alltid ha det man inte har Flört
    Men mina försvinner verkligen, det ser ut som om jag saknar en stor bit av ena ögonbrynet på håll, och när man kommer närmare så ser det ut som att det är utsmetat (om jag inte har plockat då hehe)

Ojdå...
    Ja jag var till tant veterinären i förrgår med min lilling.
    Det var dags för valpsprutevaccination och jag ville få hjälp med kloklippningen för att det är så svårt att göra det själv på honom.
    Så ville jag kolla hans rinniga ögon och varför han kliar sig i ena örat + fråga om hans dåliga mage som uppstod när han var hos farmor och farfar när vi var bortresta...

Dom hittade inga fel alls på honom, så det var ju bra i alla fall även om man kan bli lite frustrerad när det inte finns någon "lösning" på problemen 

• snowstars

Hehe, ja det brukar vara så.

Min hund lever efter mottot "Fullt ös - medvetslös" och då blir det ju små skador här och där ibland..

Ja, det är jobbigt när de inte hittar något specifikt fel. När min hund var halt på frambenet hittade inte veterinären något varken på leder (med hjäp av röntgen) eller muskulärt. Det blev i alla fall bättre av att äta nåt antiinflammatoriskt så det var väl troligtvis i en muskel. Det är inte så kul med alla veterinrbesök när min hund HATAR hantering överhuvudtaget. Sist högg han nästan åt veterinären för att han var så rädd :-/

• Chicita

Ja min hund älskar att vara nära mig och maken och andra han anser höra hemma i hans flock.
    Men andra ska hålla sig på avstånd tycker han.

Han brukar få lugnande hos veterinären, men den här gången räckte det med bara munkorg. Han var rädd, det märktes ju. Men han försökte inte bitas och han försökte inte kasta sig av undersökningsbordet som han försökte sist...
    Så framsteg Glad 

• snowstars

Alla framsteg är värda att rapportera. Eller hur?

Tre hundpromenader idag, varav en lång. Närmare en timme var vi ute. Känns bra att vara igång igen efter sommaren! :)

Svar på tråden Walk a mile!