• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Klart det är värt att rapportera Glad
    Skönt att komma igång.
    Jag försöker fortfarande att inte belasta knät allt för mycket, men nu kan jag i alla fall gå utan att halta Glad 

• Darling Daisy

Började dagen med 40 minuters promenad med hästen.
    Plus: kantareller
    Minus: regn

• snowstars

Har blivit den långa hundpromenaden två dagar i rad nu. Skönt. Börjar få ordning på matrutinerna också, vilket behövdes. Nu när jag ska sitta så mycket stilla tror jag inte att det går att komma undan med så stora mängder glass som jag har ätit i sommar

• Chicita

Har nog inte gått en mil i dag, men nog har jag gått i alla fall...
    Och burit, armarna värker som efter ett pass på gymmet, men det är bara uppackning av kläder och inredning till butiken.

• snowstars

Ja, det kände jag på mitt jobb i somras också. Jag gick ju hela, hela tiden. Inte konstigt att jag kunde äta lite av varje ;)

• Chicita

Det har blivit så mycket gående, lyftande och grejande på jobbet nu dessa veckor att jag inte har orkat något annat alls. Det har blivit några korta rastningsrundor ja, men inget annars.
    I går hade jag så ont i ben och fötter när jag kom hem att jag knappt kunde ta mig från soffan och in i köket. Så min snälla make tog alla promenaderna i går så jag bara fick vila och återhämta mig Glad 

• Chicita

Inga sammanhängande 30 minuter än då i dag.
    Men om vädret håller i sig så blir det en längre vända lite senare Glad 

Hur går det för mina promenad-vänner?  

• snowstars

Har flyttat in sambon i en etta i helgen (kan jag fortfarande kalla honom sambo när vi inte bor ihop? :P ) Så har burit några möbler och sprungit några vändor på affärer på jakt efter spik, skarvsladdar och kökshanddukar.

Idag gick vi en promenad på morgonen och köpte frukost samt en kortare sväng på eftermiddagen. Och det kändes bra! Får tillbaka hunden imorgon så då blir det väl någon hundpromenad med.

• Chicita

Särbon då kanske? Flört
    Trist att flytta isär Obestämd

Det blev en 35-minutare med hunden och nyss en kortare ca 20 min.
    Nu är det bara själva nattkissningen kvar och den kan bli allt från 20 sekunder (om han vägrar gå och bara kissar bredvid trädgårdsgången) eller en halvtimme om han är pruppnödig men inte får till det så snabbt som han önskat...
    Så det blev rätt lagom. Försöker spara fötterna lite nu så jag inte behöver vara hemma pga att dom kraschar så här precis i början.
    Nu när man måste börja med höst/ vinterskor också så protesterar mina fötter. Dom trivs bäst barfota eller i sandaler av massai-typ. 

• snowstars

Särbo låter så tragiskt när man redan har bott ihop en gång :-P Men snart kan jag kalla honom min fästman. Eller m2b som alla andra på det här forumet

Men kan du inte ha sandaler hela vintern? Bara pälsa på övriga kroppen lite extra? :P

Svar på tråden Walk a mile!