• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • snowstars

Jag har ångest för vågen. Har nämligen mest bara ätit sen sist jag uppdaterade. Imorgon jobbar jag sista dagen så efter det ska jag ta itu med mina motionsrundor igen :)

Har fått jätteont i handleden förresten. Ingen som varit med om något sånt?

• Chicita

Jag har ont överallt lite då och då så det är nog möjligt att jag varit med om det Flört

Hur känns det mer specifikt?

• snowstars

Mja.. Jag tycker väl mest synd om mig själv så det är väl inte jätteont :P

Jag tror att det är i själva leden och det liksom ilar när jag böjer på handleden. Det gör också ont i knogarna på samma hand. Kan inte göra allt som jag brukar göra (diska ur stekpannan - och hålla med den onda handen - gick inte). Som sagt, det går nog över av sig själv.

• Chicita

Låter som en senskideinflammation eller liknande...

Ät smärtstillande med antiinflammatoriska ingredienser som en kur i ett par dagar. Alltså mer för den antiinflammatoriska effekten än för den smärtstillande. Men du behöver äta minst 3-4 dagar på raken, gärna en vecka. Följ maxdosen som står på paketet Glad
    Krya på dig 

• snowstars

Nu fick jag googla senskideinflammation. Man ska ALDRIG googla sjukdomar. Tydligen kan man behöva operera bort något om det inte går över Men symptomen stämde rätt bra så det kanske är det då. Tur jag jobbar sista dagen imorgon.

Och tack, jag ska krya på mig :)

• Chicita

Jag har det lite då och då, men det har aldrig varit snack om operation Flört
    Om jag är snabb och påbörjar en kur rätt fort så behöver jag oftast inte någon starkare medicin heller...

Om det blir återkommande på samma ställe så kanske du kan behöva kolla upp det med en läkare. Men någon enstaka gång så här så är det mest att man ska försöka behandla inflammationen och kanske även lindra det onda lite så man inte snedbelastar och gör skadan värre pga det... 

• snowstars
    Chicita skrev 2012-08-13 22:25:56 följande:
    Jag har det lite då och då, men det har aldrig varit snack om operation Flört
    Om jag är snabb och påbörjar en kur rätt fort så behöver jag oftast inte någon starkare medicin heller...

Om det blir återkommande på samma ställe så kanske du kan behöva kolla upp det med en läkare. Men någon enstaka gång så här så är det mest att man ska försöka behandla inflammationen och kanske även lindra det onda lite så man inte snedbelastar och gör skadan värre pga det...

Haha, nej. Jag förstår ju att det är extremfall Eller besvärliga fall.

Ska lindra så gott det går ett par dagar då :)

• Chicita
    snowstars skrev 2012-08-13 22:33:59 följande:

Haha, nej. Jag förstår ju att det är extremfall Eller besvärliga fall.

Ska lindra så gott det går ett par dagar då :)

Jepp, kör hårt Solig
    eller tja... du förstår vad jag menar Oskyldig
  • snowstars

Handleden känns varken bättre eller sämre idag men jag promenerar ju inte på händerna ( ), det är strålande sol och hundarna behövde rastas så jag har faktiskt varit ute en timme och gått. Elljusspår, kuperat etc. Bra motion Jag märker att sommarjobbet är slut och det är SKÖNT eftersom jag tar mig för att göra saker igen.

• Chicita

Och jag blir väl sittande igen då istället.
    Skrev mer utförligt om det i tråden om BT-veteraner. Men så här fint är mitt knä just nu

Svar på tråden Walk a mile!