• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Fick ett sms i går förmiddag som frågade om jag kunde hoppa in och jobba i dag. 
    Och det kunde jag ju.

Men jisses vad jag har sprungit.
    Städvagnen var inte så påfylld som den såg ut, och med min snurriga hjärna (yrseln och kortidsminnesproblem) så får jag ju dubbelkolla sjuttioelva gånger att jag gjort allt jag ska göra så att ingen stackars hotellgäst kommer in på rummet och saknar handdukar eller att jag missat att bädda sängen eller nåt Tungan ute 
    Så nu är mina fötter supersvullna, jag har ont i alla muskler och är både fysiskt och psykiskt trött.
    Rätt skönt ändå Glad 

• snowstars

Spöreng gjorde att fjällpromenaden uteblev. Hade tänkt cykla när jag kom hem men det spöregnar här också. I skurar, vilket känns ännu värre av någon anledning. Blä. Imorgon ska jag göra någonting!

• Chicita

Vi har varit i farten hela dagen, men ingen långpromenad... Hoppas att all tid på benen har gjort någon nytta i alla fall

• Chicita

Ska jobba på hotellets städavdelning i morgon igen. Massor med betald motion Glad

Snart börjar mitt Tisdags-TV-maraton. Så det blir inte så mycket mer promenader i dag än vad det redan har blivit. Men vi har varit ute på några kortare vändor i dag i alla fall Glad

• Chicita

I dag har det inte blivit mycket gått alls under dagen. Det har varit för varmt, hunden ville inte gå utanför tomten ens.
    Men vi tog en lite längre promenad nu på kvällen, ca 40 min.
    Det kändes bra Glad 

• snowstars

Möttes av två ivriga hundar när jag kom hem från jobbet - är hundvakt ett dygn ungefär Fick då gå ut i skogen. Släppte lös hundarna (glömde koppeltvånget *host*) och gick i min egen takt så det var inte illa Ska ut minst två gånger imorgon också

• Chicita

Hittade min stegräknare i dag. Så nu ska jag börja pressa på lite steg igen.
    Försöka hålla dom där 10000 per dag minst i alla fall.

Vi håller på att röja lite här hemma nu också.
    Svågern och svägerskan kommer hit på Fredag kväll och mellanlandar inför vår Gotlandsresa. Och eftersom mamma dog precis innan bröllopet förra året så kom vi av oss totalt.
    Dels har vi massor av hennes saker här pga att vi vart tvugna att fixa en lägenhetsförsäljning mitt i bröllopshysterin. Och dels blev det en så jobbig grej att se alla bröllopssaker efteråt så vi har inte orkat ta tag i det och röja upp.
    Men nu har vi börjat.
    Så förutom städning och hundpromenader så har vi varit och handlat (shoppa på köpcentat) och traskat en del där också.

Det känns skönt, man städar både mentalt och fysiskt.

• passionsblomman

Grattis Chicita! Skrattande

Själv har jag varit iväg hos släkten och tuffat runt Sverige några riktiga heldagar på tåg, i bil och med buss för att ta mig dit. med hund och son i sällskap har jag haft fina dagar. Nu är det skönt att ha kommit hem igen - jag älskar att få gå på min egen toalett!- och jag är glad att vågen bara visade 4 hg upp, efter allt "lite extra" som man unnar sig och bjuds på när man reser bort. Det hade lika gärna kunnat vara 4 kg, så jag är helnöjd.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Chicita

Vi åker ju på semester nu på Lördag och det kommer att bli massa god mat.
    Bland annat två födelsedagsfiranden...

Så jag kommer vara glad om jag inte går upp mer än det jag nu gått ner *hihi* 

Svar på tråden Walk a mile!