• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • snowstars

izredam: Ja, han fick jobb först 40 mil bort i mars och har nu börjat jobba för samma företag i sin hemstad som "bara" ligger 30 mil bort. Och envis som jag är bor jag kvar i vår lägenhet. Känner mig inte redo att släppa greppet om stan. Men vi tittar på lägenheter i hans stad så vi ska väl flytta när nåt lämpligt dyker upp (jag är alltså distansstudent).

Tycker att er helg låter bra mycket nyttigare än min! Saknar Subway, det fanns här förut men inte nu.. Och popcorn är väl inte så dumt, jämfört med annat onyttigt. Och din våg låter helt okej den också. Tror min visar på nåt liknande sen årsskiftet och det är jag ganska nöjd med.

Chicita: Lycka till med operationen!

• izredam

Ah, på så vis. En av tjejerna jag jobbade med i somras hade det likadant, hennes sambo fick jobb i kiruna över sommaren och sen fick han fast jobb. Han är dessutom brandman och sånna jobb är det inte direkt gott om - men hon är inte så sugen på att flytta till kiruna, det är jääääääävligt långt bort liksom :P

Vi har fått ett subway till, så nu har vi faktiskt två. När vi flyttade hit för två år sen så hade subway precis slagit igen i västerås - så att de nu har öppnat ett andra känns lite knäppt... Vi har fått ett nytt max och ett taco bell också sen vi flyttade hit så snabbmat råder det ingen brist på... tyvärr...

• snowstars

Jag skulle inte heller flytta till Kiruna, även om det är närmare härifrån ;) Men det är ju en jobbig sits man hamnar i.

När vi bodde ihop hade vi som regel att vi bara fick äta ute en gång i månaden. Nu blir det inte riktigt så eftersom vi åker mycket emellan.. Och han bor i en yttepytte etta som bara har en kokplatta så det går sådär att laga mat där. Men annars skulle jag nog äta ute jämt (utan regeln alltså ;) )

• izredam

Vi försöker att inte äta ute mer än ett par gånger i månaden. Men vi gillar mat... Oftast blir det dock inte så mycket  värre än om man skulle äta hemma. Går vi till vårat stammis thaiställe t ex så är det ju inte värre än om jag hade gjort samma gryta hemma... bara att de gör den bättre. Jag skär hellre ner på godis och allt sånt där än på mat. Det kommer gå långt innan jag går med på att inte äta den mat jag vill ha :P

• Chicita

I morgon får jag äntligen jobba igen Skrattande

Bandageringen efter operationen blev inte alls bra. Så vi fixade massa grejor i går (eller var det i förrgår) så att jag kan lägga om såret själv nu. Så jag tänkte ge mig på det nu i kväll när maken är hemma ifall jag får psykbryt och behöver hjälp *hihi*

Men jag har varit ut med hunden själv i dag en vända och jag följde med maken när han gick med hunden i går kväll på sista nattkissningen också så det känns ju rätt bra att vara igång så pass i alla fall, jag hade räknat med mer ont och besvärligare...

• snowstars

Härligt med jobb och promenader, Chicita!

Vi promenerar på, jag och vovven. Sammanlagt två timmar om dagen, men en timme på morgonen och det tycker jag är bra :) Igår hade vi sällskap av en chihuahua som var ute på egna äventyr men hon sprang hem igen till slut. Inte innan vi fick sällskap av en gråhund som också var ute på egna äventyr. Jag stod mitt på trottoaren med min hund och två hundar som inte ens var mina och var lite orolig för att det skulle bli bråk (särskilt om chihuhahuan skulle komma i kläm). Men det gick bra, som tur är :)

Idag är det fredag och jag fundera på vad jag ska laga till middag och hur mycket fredagsmys jag ska tillåta mig själv ;)

• Chicita

Ojdå... det där med lösa hundar kan vara besvärligt...
    Min hund är så hundrädd att han kan bli agressiv. Anfall är bästa försvar liksom Obestämd 
    Han har i alla fall fått några hundkompisar, och vissa hundägare känner oss och honom såpass bra nu att även om våra hundar inte går ihop så kan vi stanna och prata (och inte bry oss om att våra hundar skäller och vill "visa vem som bestämmer i det här området" Flört )

• snowstars

Blä, mätte mig runt kroppen imorse. Står på samma mått som i maj :S Det är väl förvisso positivt att jag inte blivit större men jag hade ju gärna blivit lite mindre..

Hur som, vi promenerar på. Runt, runt, runt. Och så tränar jag några gånger i veckan. Borde verkligen ta tag i mina matvanor. Kanske är läge att börja med det imorgon, vad tror ni?

• Chicita

Ja det där med maten är svårt...
    Speciellt när man inte mår jättebra, man vill så gärna unna sig något gott att äta då märker jag Obestämd 

• izredam

Jag har också tänkt ta tag i mätningen. Men jag känner att på de 7kg jag har gått ner så måste jag ju ha tappat någon centieter någonstans? Eller? Men jag är rädd att det inte är så så jag vågar inte riktigt mäta...

Idag är jag genomförkyld dock. Var lite halvsjuk förra helgen - så jag trodde att det var över nu, kände mig frisk i veckan men i natt vaknade jag och var genomtäppt och kunde knappt svälja. Så surt. Skulle pluggat matte idag men jag har bara orkat ligga i sängen och halvtitta på tv och sova.

Ikväll blir det tacos och glass också - på tal om att äta nyttigt och sådär ;)

Svar på tråden Walk a mile!