• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Det är väl mest lite allmänt.
    Vädret är trist, yrseln finns kvar även om den inte är så illa som den var när det var värst, hunden vill inte ut och gå (han gillar inte regn), ont i det där fingret jag opererade, ett knä börjar knasa nu igen (händer lite då och då) osv.

Så bara många småsaker liksom som blir en stor bromskloss i slutänden. 

• snowstars

Usch och fy för bromsklossar. Antar att du kan allt om positivt tänkande redan så jag ska inte komma med en massa klyschor. Men funkar inte promenadbandet längre? En tio minuter på det kanske?

Vi gick en långsväng imorse, jag och vovven. En timme och tjugo minuter var vi borta. Härligt! Så nu ska jag balansera upp det nyttiga genom att baka en kladdkaka tänkte jag

• Chicita

Jodå promenadbandet funkar, men det är väl mest alla av dom där småsakerna som hindrar mig.
    Lätt feber, halsont, haft migrän av och till i flera veckor. Magkatarren börjar komma tillbaka...
    Så då tar jag det lite extra lugnt nu och försöker läka ihop och ta nya tag. Glad 

Jodå, mitt glas är alltid "nästan fullt" Solig 
    Jag lever med krämpor, smärta och annat sånt dagligen. Det är nästan bara när någon frågar hur man mår som man inser att man inte är så frisk som man tror *hehe*

Kladdkaka hör väl till dom mänskliga rättigheterna om jag inte har fel Flört 
    Min hund ligger vid dörren och voffar så vi ska väl ut igen nu (han har tråkigt, inte kissnödig, bara tråkigt. När vi går ut så vill han snart in igen)  

• snowstars

Kladdkaka hör definitivt till de mänskliga rättigheterna. Firar att jag fått tillbaka lite motivation för plugget igen Satt fyra timmar med det idag, och sen städade jag i två. Rensade i våra bokhyllor, som fungerar som lite avlastningshylla. Så nu blev det fint i dom :) Så jag ycker jag har förtjänat en.

• snowstars

Hehe, känns skönt att det inte bara är jag som tycker det. Det är ju lätt att man blir så subjektiv annars och tycker att man alltid förtjänar kladdkaka :P

• Chicita

Vadå? 
    Förtjänar man inte alltid kladdkaka? Förvånad 

Nu förstår jag ingenting... Flört 

• snowstars

Haha. Nu står den och väntar på mig, tänkte den skulle få kallna liite innan jag hugger in.

• Chicita

Åh jisses, har du tålamod människa Förvånad
    Här hemma skulle halva varit slut innan den hamnade i ugnen ens (har en som älskar smet här) 

• snowstars

Åh, ja, jag älskar också smet. Men jag tänkte visa på lite karaktär ikväll och hålla mig ett tag. Vem jag visar det för är dock oklart, är ensam i helgen. Hunden ligger på balkongen. Så ingen ser ju att jag håller mig ett tag.. Men den blir godare kladdig när den har stått ett tag. Ja, det är ju ett bra argument

Svar på tråden Walk a mile!